Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Noen sted man får Overwatch for billig penge? Type Drammens område. Det er vel ikke så fryktelig billigere på gamestop vil jeg tro. 350 på Xbox nå, men jeg synes fortsatt det er i det drøyeste laget da spillet har vært ute en stund.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er bra naiv om du tror det ville fungert slik i praksis. Personlig ville jeg aldri trengt å kjøpe et nytt spill, og jeg er neppe alene. Dessuten var ikke all dritten som kom med dette opplegget verdt det.

Dette ville fungert siden det var begrensninger innad i gamesharen som hindret alle 10 personene å ha full tilgang samtidig. Den originale eieren av spillet ville selvsagt hatt full access uansett hva, mens disse 10 andre i gamesharen kun hadde hatt tilgang 1 av gangen og måtte ventet til en av de andre sluttet å spille før de kunne spilt selv.

- SNIP

Takk. Hadde planer om å "set the record straight", men hadde ikke tid. Gamesharing på Xboxen var genialt og det er synd hylekoret fikk viljen sin.

Ingenting som hindrer Microsoft fra gamesharing på den måten nå.

Ingenting.

Så hvorfor gjør ikke Microsoft det?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det koster jo 399 både på Elkjøp og Expert. Sitter og teller på knappene om jeg skal kjøpe eller avstå selv.

Spill kjøper jeg aldri lengre i butikk, de evner jo ikke å sette realistiske priser stort sett også sparer jeg bryet om å reise å kjøpe det.

Jeg sverger jeg stadig ser 3-4 år gamle spill til 499+ enda. Eneste greie er med singelplayer spill å kjøpe det fysisk er at du kan selge det på Finn så fort du er ferdig. Men disse spillene skal ha så enormt innhold type Fallout eller Diablo.

Endte med å kjøpe det på Xbox uansett, var gøyere enn jeg trodde.

Endret av Kamaaz
Lenke til kommentar

Du er bra naiv om du tror det ville fungert slik i praksis. Personlig ville jeg aldri trengt å kjøpe et nytt spill, og jeg er neppe alene. Dessuten var ikke all dritten som kom med dette opplegget verdt det.

Dette ville fungert siden det var begrensninger innad i gamesharen som hindret alle 10 personene å ha full tilgang samtidig. Den originale eieren av spillet ville selvsagt hatt full access uansett hva, mens disse 10 andre i gamesharen kun hadde hatt tilgang 1 av gangen og måtte ventet til en av de andre sluttet å spille før de kunne spilt selv.

- SNIP

Takk. Hadde planer om å "set the record straight", men hadde ikke tid. Gamesharing på Xboxen var genialt og det er synd hylekoret fikk viljen sin.

Ingenting.

24-timerssjekken.

Lenke til kommentar

Vurderer å ta opp Diablo igjen.

Er et par år siden jeg spilte det sist, men ser at det har dukket opp MYE nytt i spillet siden den tid.

Jeg vurderer å starte opp helt fra scratsj igjen nå, runde spille på alle vanskelighetsgrader igjen og deretter gå over i MP-sessions - men lurer på om dette er litt waste-of-time?

Er all DLC blitt lagt i div. MP-sessions eller er det noe nytt også i SP-delen, dvs hovedhistorien? Nye drops, nye karakterer, nye story-levels?

Sist jeg spilte var på den tiden da den første nye karakteren dukket opp (den femte) og et nytt story-level kom.

Lenke til kommentar

- SNIP

Ingenting.

24-timerssjekken.

Så ikke implementer en 24-timers sjekk? Origin, Steam, Uplay og GoG er digitale butikker, og ingen av disse sjekker deg én gang i døgnet. Microsoft Store på PC har samme DRM som Xbox One opprinnelig skulle ha, og ingen gidder å bruke den butikken.

Endret av Windoge
Lenke til kommentar

Merker at det kan være litt ubehagelig foe øynene å spille i lengden, spesielt på kvelden. Har litt dårlig lys rundt TV'n. Er det noen som har slik bias lighting eller annet lys man fester bakpå tvn og som evt kan anbefale noe?

Lurer også på hvor man får tak i sånt noe?

Noe slikt ser jeg for meg:

https://www.proshop.no/Tilbehoer-mobiltlf-mv/Antec-HDTV-Bias-Lighting-Kit/2352955

Endret av ApeInSpace
Lenke til kommentar

Merker at det kan være litt ubehagelig foe øynene å spille i lengden, spesielt på kvelden. Har litt dårlig lys rundt TV'n. Er det noen som har slik bias lighting eller annet lys man fester bakpå tvn og som evt kan anbefale noe?

Lurer også på hvor man får tak i sånt noe?

Noe slikt ser jeg for meg:

https://www.proshop.no/Tilbehoer-mobiltlf-mv/Antec-HDTV-Bias-Lighting-Kit/2352955

Billigere om du bestiller fra ebay.

f.eks: http://www.ebay.com/itm/201672076375?_trksid=p2060353.m2749.l2648&var=501301703947&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

På eksklusiv siden har det vært litt tynt for Xbox One, og det ser jo ikke ut til at det er så fryktelig mye å se frem til.

Bruker riktignok hovedsaklig Xbox'en til mediasenter, og PC til spill, men får se om det ikke blir kjøp av PS4 også, mange fristende titler der til sammenligning. 

Lenke til kommentar

- SNIP

Ingenting.

24-timerssjekken.

Så ikke implementer en 24-timers sjekk? Origin, Steam, Uplay og GoG er digitale butikker, og ingen av disse sjekker deg én gang i døgnet. Microsoft Store på PC har samme DRM som Xbox One opprinnelig skulle ha, og ingen gidder å bruke den butikken.

Nå var det ikke snakk om en digital butikk, det kan alle ha. Her var det snakk om spilldeling. Og da må det sjekkes regelmessig slik at man ikke kan kjøpe et spill, dele det til 10 kompiser og så kan alle sitte å spille samtidig.

Lenke til kommentar

Ja, og det er ikke vanskeligere enn at man må ha på 24 timersjekken om man vil ha den funksjonen tilgjengelig.

Så nei. Ingenting hindrer Microsoft fra å aktivere denne funksjonen.

Funfact: Sony var de første med denne funksjonen, med deling av spill over fem konsoller med PS3. Ble etterhvert nedskalert til kun to.

PS: Sitatpyramider ass.

Endret av Muggkaare
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Idag løsnet RB knappen gitt. Ser ut som den som holder den på plass har knekt på innsiden. Jeg vil tro det er vanskelig å bruke superlim på å få den på plass igjen ettersom knappen er avhengig av den er bevegelig. Noen andre med erfaring? 

Så ekstremt lite gira på å kjøpe ny kontroll eller levere inn den gamle til rep.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...