Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spiller kun Call of Duty Advanced Warfare og Call of Duty Infinite Warfare.

Med CoD IW stoppet jeg opp med en gang, der lagger det så mye at jeg gidder ikke å spille det.

 

Med CoD AW så er det virkelig bra noen ganger, og andre ganger så er det så reva at jeg hiver Xboxen ut vinduet...

 

Infinite Warfare multiplayeren er elendig. Jeg fikk full refund på hele spillet av MS da jeg ikke syntes multiplayeren var spillbar overhodet men jeg sleit mest med lag compensation og ikke direkte lagging/hakking. Hvis du eksklusivt spiller COD så er det nok ingen annen løsning enn å vente på store patches eller vente til neste tittel i serien kommer og håpe det blir bedre. Kan nevne at Titanfall 2 multiplayeren er helt fantastisk om du skulle ønske å gi noe annet en COD en sjanse.

 

Når det er sagt så er kan du prøve disse to tingene i denne rekkefølgen for å se om det har noen effekt:

Settings>Disk and Blu-ray>Persistent Storage>Clear Persistent Storage.

Settings>Network>Advanced Settings>Alternate MAC Address>Clear>Restart Xbox

 

Dette fikset en del sinnsyke ytelsesproblemer jeg hadde med min Xbox som gjorde at alle spill hadde lav framerate, controller input lag, hakking og screen tearing.

Lenke til kommentar

Søk på 3840x2160 (for 4k) i nettbutikken og finn deg en monitor du synes er fin og som passer budsjettet ditt, størrelseskravene og som har fått bra brukeranmeldelser. Om du ikke bryr deg om 4k er 1080p skjermene langt billigere og har større utvalg. Samsung, LG og BenQ er alle bra merker etter min erfaring.

 

Skal jeg tyne budsjettet du nevner, nå størrelseskravet og for å få mest mulig ut av Xboxen og framtidige konsoller ville jeg gått for DENNE monitoren fra Asus (dog ventet på litt prisavslag) da jeg bare har hørt gode ting om den, men den er uten tvil litt overkill bare for en Xbox One hvis du ikke skal spille på PC i tillegg med tanke på prisen.

 

På toppen av min personlige ønskeliste ligger DENNE, men Xboxen vil ikke dra nytte av en ultra wide skjerm og enten vil bildet blir strekt for å fylle hele skjermen eller så du kan normalisere bildet men få svarte kanter på hver side. Designet på skjermen ser forresten så sinnsykt bra ut at hadde jeg kjøpt den måtte jeg også skaffet ett speil og hatt hengende med tilt på veggen bak så jeg alltid kunne sett baksiden av skjermen :p

 

TVer er vel generelt ikke anbefalt som en erstating for en PC monitor om det var dette du tenkte å bruke den til og i tillegg har vel ingen av disse verken 4k eller HDR støtte. Tror du må opp i 40" før dette blir mer aktuelt.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Var for å se hva som er "best" til den prisen og hva man får.

Ser Responstid er på 6 ms (grått-til-grått), måtte man ikke ned i / under 4ms? Ikke at jeg har peiling. Hva ligger xbox One på?

Og hva ligger(burde) en spill pc til 12-15tusen til, ligge på i respons tid?

 

Og kan man sammenligne ping / vente tid med respons tiden på skjermen?

Typisk online spill på xbox ligger på 20-100ms.

Lenke til kommentar

Lagg i COD er server issues og ikke noe du kan fixe ved å kjøpe ny TV eller monitor og COD serverne er søppel både på PlayStation og Xbox, og dette kan du takke Activision for som ikke gidder ta seg råd til å ordne dedikerte servere. Responstid på en PC monitor er alltid lav og funker knall til gaming og de fleste har responstid under 10ms mens de beste gaming TVene har en responstid på rundt 35ms i Game Mode. Responstid under 50ms er generelt regnet som veldig bra for alle spill inkludert first person shooters men jeg sverger alikevel til en PC monitor med under 10ms for alle mine competive shooters.

Lenke til kommentar

Ingen som selger kontroller med Bluetooth pinne?

Tror ikke de selges som bundle nei. De fleste nyere pc-er har Bluetooth innebygget og derfor ikke bruk for pinne. Men den nye Xbox one S kontrolleren skal vel fungere med de aller fleste Bluetooth pinner?

 

Du har jo denne, men da er det ikke Bluetooth, men den gamle utgaven som går over RF: https://www.expert.no/gaming-og-underholdning/spill-og-konsoll/kontrollere/xbox-one-controller-with-windows-adapter/p-253757/

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...