Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Jeg har to Xbox One. Den ene står på loftet, og den andre står i stua. Uansett hvilken jeg spiller på, så synkroniserer de med hverandre.

Men du kan ikke være innlogget på begge to med samme bruker samtidig?

Nei, den ene logger seg av om jeg logger på med den andre. Men jeg har har ikke hatt noen grunn til å være pålogget begge samtidig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, helt rett.

Og veldig godt forklart.

En liten minus er jo game save ikke kommer med da, når man spiller her og der :-(

Kanskje det kommer etterhvert???

Takker for svar!

Savegames vil nok aldri bli delt mellom forskjellige kontoer av forskjellige grunner men hovedsaklig på grunn av mulighetene for achievement exploits. Men som flere nevnte over her så vil savegames alltid synces via clouden, med andre ord så er savegames låst til accounts og ikke hver enkelt Xbox og så lenge du er logget inn med din konto og har internett på boxen så vil du ha savegamene dine der.

Den xboxen du setter som din primary lar også andre "bruke" ditt gold abonnement.

Guttungen i huset spiller på min primary og han har ikke gold. Noe som fungerer utmerket.

Da lærte jeg noe nytt :) Jeg har satt primary konsoll på konsollen til en kompis og vise versa, og jeg var 95% sikker på at sub ikke var delt. Når det er sakt så har jeg en guest account på hjemmeboxen min som også får delt gull, så det stemmer nok det du sier ja.

Lenke til kommentar

Ok, men da ser det jo bra ut, både save games, og 2 brukere på to plasser(ikke sammme hus / nettverk).

Da skal jeg ha primær bruker hjemme hos meg, og sekundær bruker hos min sønn(hos moren sin), og jeg kan dele spillene som han har hos meg og da hos moren. Og save games vil sync`e.

Noen spørsmål kommer til:

- Kan jeg laste ned spill & installere spill ifra mobilen min på begge xbox`ene, selv om jeg ikke står på samme nettverk???

- Hvordan er det med spill som er over alders grense på sønnen min? Kan han installere spill på xbox som er hos moren hans? Er det noen form for "beskyttelse" her?

Lenke til kommentar

Forventer update om noen kommer over bra tilbud.

Jeg ser vel etter Mafia 3 og Just Cause 3 selv.

Så at Microsoftstore at Recore ble solgt for 15$ altså Xbox play anywhere versjonen. Hvorfor så billig?

Gears of War til 29.99, Forza Horizon 3 for 39.99. Battlefield for 35. FIFA for 27$ osv osv.

Lenke til kommentar

The Taken King, 29kr på expert

Takk for tips! Har ikke noen av DLCene og denne inneholder visst begge expansions i tillegg til Taken King. På checkout så ble det 30kr ekstra i frakt for billigste alternativ som er varebrev, men når jeg gikk videre til bank ID så var totalprisen 29kr, og frakt stod oppført som 0.- på kvitteringa. Klager ikke :D

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Gått fra og gått fra.
Har hatt begge konsollene siden PS2 og første Xbox.
Min dom er at jeg alltid har likt Xbox sin kontroller bedre.
Alltid likt Xbox sin onlinefunksjonalitet bedre.
Alltid syntes at mine Xboxer er langt mer stille enn tilsvarende Playstation.

Men nå med PS4 Pro, har jeg en tendens til å kjøpe spillet til Playstation.
Xbox One S "bommet" litt med sin 4k oppskalering da boksen gjør en dårligere jobb enn tv-en min gjør.
Så da må jeg enten har mindre skarpt bilde fra Xbox One S med HDR. Eller skarpt bilde på tv, men uten HDR, siden Xbox da sender 1080p bilde.

Playstation har også VR. Noe som er gøy en kort tid.

Hvis jeg skulle velge bare 1 konsoll. hadde jeg uten tvil valgt Xbox. Men kjent å ha Playstation også.

Lenke til kommentar

Gått fra og gått fra.

Har hatt begge konsollene siden PS2 og første Xbox.

Min dom er at jeg alltid har likt Xbox sin kontroller bedre.

Alltid likt Xbox sin onlinefunksjonalitet bedre.

Alltid syntes at mine Xboxer er langt mer stille enn tilsvarende Playstation.

Men nå med PS4 Pro, har jeg en tendens til å kjøpe spillet til Playstation.

Xbox One S "bommet" litt med sin 4k oppskalering da boksen gjør en dårligere jobb enn tv-en min gjør.

Så da må jeg enten har mindre skarpt bilde fra Xbox One S med HDR. Eller skarpt bilde på tv, men uten HDR, siden Xbox da sender 1080p bilde.

Playstation har også VR. Noe som er gøy en kort tid.

Hvis jeg skulle velge bare 1 konsoll. hadde jeg uten tvil valgt Xbox. Men kjent å ha Playstation også.

Takk for svar! :) Men da er det vell greit å vente til neste år da den nye Xboxen kommer ut eller? :)

Jeg hadde xbox før, å hvorfor jeg endte opp med ps4 aner jeg ikke. er vell fordi en del av kompisene mine kjøpte den også :) Men et større fan av Xbox :)

Endret av Rbk89
Lenke til kommentar

Hadde egentlig bestemt meg for å droppe både PS4 og Xbox One denne generasjonen, men tilbudene på Black Friday gjorde at det ble bestilt en Xbox One S med FIFA17, en ekstra Xbox One S controller og Forza Horizon 3. Hurra!

Ulempen er at selv om det kommer i posten nå til uka, så får jeg ikke brukt det før julaften, siden det er gave fra samboer og barn.

Gleder meg likevel masse til å prøve maskinen, og ikke minst spille FIFA igjen.

Har fått med meg at det ikke nødvendigvis er billigst å bestille Xbox Live Gold gjennom Microsoft, men heller bestille koder på nettet. Er det noen som har noen pålitelige steder som selger 12 mnd billig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...