Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Tro det eller ei, men jeg "gleder" meg til Uno.....

Solgte 360-en på et tidspunkt, og har hørt i en podcast at Uno er et av "sommer-spillene".

Det første Uno syntes jeg gikk litt tregt, men Uno Rush var kjempemorsomt!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor lang tid tar det før TV-er med den billedkvaliteten passer lommeboka til oss vanlige dødelige? ;)

Spør fordi jeg vurderer å pensjonere TV-en i stua til kjellerstua, men har det ikke travelt.

Skal du ligge fremme i utviklingen er det dyrt.

Kjøper du brukt får du mye bra til en "billig penge".

Husker selv et stort tv jeg kjøpte for 25.000,-

Gikk for 5.000,- på bruktmakredet bare 4 år senere.

Støvsuger du bruktmarkedet for tv-er som var testvinnere i HiFi-pressen for 2-4 år siden, bør du kunne få fatt i noe til langt under halv pris.

Men da snakker vi nok ikke UHD-HDR og slikt da det er rimelig nytt enda.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet noe mer om Xbox Elite Controlleren og spillprofiler?
Godt mulig jeg har misforstått, men var under det inntrykk av at en kunne laste ned profiler og oppsett for Elite Controlleren til spesifikke spill.
Problemet mitt er at det kun er "gamle" spill på listen jeg kan velge i. Altså, spill som var sluppet den gang kontrolleren kom.
Er det noe jeg har oversett?
Er det noe sted hvor jeg kan laste ned oppsett til Elite Controller som er ferdig satt opp til nyere spill?

Lenke til kommentar

Hva er galt med det? Ødelegger xbox One for kvaliteten på kildematerialet? Kan jeg ikke tro. Burde da være like bra som en hvilken som helst 4k blu-ray spiller.

Det blir vel ikke bedre enn materialet fra discen uansett.

Hehe...du er seriøs?

Det er litt som å kjøpe en Ferrari og ta et oljeskift på Esso og kjøper reservedeler på Biltema.

Du hadde også de som mente at svindyre HDMI-kabler ga bedre bildekvalitet enn billige. Tester viste gjerne et identisk resultat. Personlig så jeg aldri verre kvalitet på PS2 sin DVD-spiller enn de dyre modellene.

Lenke til kommentar

Hva er galt med det? Ødelegger xbox One for kvaliteten på kildematerialet? Kan jeg ikke tro. Burde da være like bra som en hvilken som helst 4k blu-ray spiller.

Det blir vel ikke bedre enn materialet fra discen uansett.

Hehe...du er seriøs?

Det er litt som å kjøpe en Ferrari og ta et oljeskift på Esso og kjøper reservedeler på Biltema.

Du hadde også de som mente at svindyre HDMI-kabler ga bedre bildekvalitet enn billige. Tester viste gjerne et identisk resultat. Personlig så jeg aldri verre kvalitet på PS2 sin DVD-spiller enn de dyre modellene.

Brukte du kabelen som fulgte med på PS2?

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Hehe, kabler har vært et artig diskusjonstema i mange år blandt hva en kan kalle entusiaster :p

Men når det kommer til HDMI kabler så er det eneste som er viktig at den har nok båndbredde til hva du skal bruke den til og gjerne ha den så kort som mulig. Ikke mer hokus pokus der egentlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan forskjell i båndbredde finnes det på forskjellige HDMI kabler?

Jeg hadde noen billige, gamle juggelkabler som ikke støttet 4K. Måtte gå til innkjøp av en litt nyere sak (som støtter HDMI 1.4.. basically alt som kjøpes på markedet i dag) for å få oppløsningen på plass. Men sistnevnte burde holde i lange baner selv for 4K.

Lenke til kommentar

Må man ikke ha en som støtter 2.0 for 4k? Båndbredden på 2.0 vs 1.4 er jo ulik.

Mye mulig det blir mye av det samme. En gammel kabel kan fint støtte 2.0. Det har bare med overføringshastighet å gjøre.

1.4 støtter 4K, men bare i 24Hz. Skal man ha 60Hz så må man opp på 2.0. Skal man i tillegg ha HDR (som nye xbox one støtter) så må man ha 2.0a.

Men kabler spesielt for 2.0 eller 4K o.l. Er bare tull. Her er en guide som forklarer hvorfor:

http://www.cnet.com/news/why-all-hdmi-cables-are-the-same/

Lenke til kommentar

4k er high speed kabler viktig har selv 2k 8k monster kabler for og ikke ha noe kabel tull.

Flere med problemer med billige hdmi kabler på avs forum med 4k er nokk viktigere nå enn før med 1080p.

Pluss PC folk må bruke 1m kabler mot 4k tvr for å få bilde... Med 4:4:4

Endret av samco
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

hva blit det neste, at man må skrive xbox i innlegget eller så er det ikke relevant.

det må da være lov å snakke løst rundt konsoll, spill osv t.o.m andre konsoller uten at det blir et diktaur her

Lenke til kommentar

Regner med at Microsoft leverer med en kabel til XBOS som klarer båndbredden.
Det kommer til å spare dem for mye support for folk som ikke har peiling, og ikke får HDR-bilde med en underdimensjonert kabel de har liggende.
Samtidig komme nok en del uvitende folk til å bruke XBOS uten HDR bilde, uten at de er klar over det.
På min TV som eksempel, helt ny modell 2015, så må en et stykke inn i menysystemet for å aktivere UHD-color for den aktuelle HDMI-porten. For folk som har tilsvarende tv og ikke er klar over det, så vil de heller ikke få nyte potensialet XBOS har.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...