Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grunnen til att jeg sa det jeg gjorde er att intil nå hadde utviklern ETT sett med hardware å forholde seg til men nå åpna MS slusene slik att utviklern har flere sett med HW å forholde seg til.. Tror du utviklern vill bruke masse tid og ikke miste penger på å optimalisere spillene for hvert sett med hardware som den heretter må forholde seg til ?

 

 

For det første, ja. For det andre så er det ikke "masse tid og penger", men heller litt tid og litt penger. XBO, PS4 og PC har allerede ganske lik arkitektur per nå og da er det ikke så veldig mye verre enn det de gjør når de optimaliserer for PC og lar folk justere grafikken sin. Har du 100% ett sett med HW å jobbe med og bruker lang tid på det (ref. Naughty Dog) så er det mye man kan få til. Men fakta er at de aller fleste spill er multiplattform og da kommer de spillene til å bli likt optimalisert i framtiden som de er nå. Svakere HW sliter, mens nyere klarer å presse spillet slik de ønsker det. 

 

Et dårlig optimalisert spill er dårlig optimalisert uavhengig av plattform som regel (når det kommer til multiplattformspill). De spillene som bruker å slite oftest med dårlig optimalisering er PC-versjonene for de blir nedprioritert i en del tilfeller. Men selv der er det ikke mange eksempler, og stort sett så er det fordi jobben med å porte til PC er gjort av et annet firma enn de som lagde konsollversjonene. 

Skulle gjerne hørt fra en AAA-utvikler om de føler det er noen reell forskjell på å utvikle for 2 sett med Xbox-HW kontra 1. For det meste virker det som de blir å lage spillet etter XBO-HW (første) og så skalere opp til 4K feks. 

Lenke til kommentar

Det var nedtur ja...trodde MS virkelig skulle stå for Play Anywhere og gjøre Xbox og Windows til en gigantisk samkjørt plattform. Men en vet jo aldri. Om responsen blir bra så kan det jo hende dem gjør nettopp det..

Hele Games for Windows greia har bare vært en total fadese. Veldig få benytter seg av Windows Store og får knapt med seg nye spill som kommer der. I tillegg har Microsoft klart å gjort det totalt uforståelig å håndtere kontoer. Du kan kjøre forskjellige kontoer både på Windows, Windows Store og Xbox appen (Sistnevnte er den som faktisk blir kontoen din ingame).

Fatter ikke at dem kunne latt oss linke kontoer til en konto. I tillegg er det referanser til Xbox overalt i spill til Windows. 

Windows 10 har ingen innebygd chat funksjon som Steam og Storen er totalt uoversiktlig. Går du på games burde Forza og Quantum Break vært highlighta, istedet blir man møtt med Candy Crush og Kabal.

 

Og så virker det som spill som er på konsoll og PC faktisk blir som et konsollspill på PC. Forza 6 Apex skulle være en maktdemonstrasjon med DX12 og nyere effekter. Resultatet? Du ser faktisk ikke forskjell hvis du ser på screenshot fra Xbox One og PC. En felles plattform for Windows og Xbox ville vært knallbra men det er vi mange mange år unna virker det som.

Lenke til kommentar

Win10 er for apper det samme som win8 var for fliser. UWP er laga for apper og skulle forenkle å lage samt distribuere apper til mobil, nettbrett og PC. Problemet med UWP dukka vel opp da den skulle ta seg av større spill. Etter mykje flikking og rot ser UWP ut til å degradere spillopplevelsen. Og da kan man virkelig lure på kva som vil bli bra med Play Anywhere viss spill-oppevelsen på PC blir degradert til ein XO-opplevelse. Skal eg nyte spill på PC er ikkje første målet mitt å få oppleve spillet på samme nivå som konsoll byr på. Det fjerner jo heile vitsen med ein spill-PC. Play Anywhere via UWP gir meg ein følelse av "3xpower til XO via skya". At MS nå går tilbake på det di har sagt på E3 og i intervju seinare legger seg vel i kurven for "løgn, 180-turns og PR-avdeling på mikkemusdrops". Blir dog ikkje forundra da fysiske spill og eksklusive spill er di få fordelane man har med konsoll. Det som synast rart er at MS har prøvd å fjerne begge og teke ein 180-turn.

Lenke til kommentar

 

Forza 6 Apex skulle være en maktdemonstrasjon med DX12 og nyere effekter. Resultatet? Du ser faktisk ikke forskjell hvis du ser på screenshot fra Xbox One og PC. 

 

 

Screenshots ifra spill og da spesielt konsoll spill lyver ofte mye. Og spesielt i bil spill hvor bilde funksjon og replay blir rendret på en annen måte for å få spillet til å se bedre ut en det faktisk er i faktisk gameplay. Nå har jeg prøvd både Forza 6 og Forza 6 Apex. Og PC versjonen er på et helt annet nivå visuelt.

Lenke til kommentar

Og så virker det som spill som er på konsoll og PC faktisk blir som et konsollspill på PC. Forza 6 Apex skulle være en maktdemonstrasjon med DX12 og nyere effekter. Resultatet? Du ser faktisk ikke forskjell hvis du ser på screenshot fra Xbox One og PC. En felles plattform for Windows og Xbox ville vært knallbra men det er vi mange mange år unna virker det som.

 

Syns de fikk vist frem potensialet ganske så bra - kjører mykt og fint i 4k på Fury kortet mitt, ikke mange andre spill som gjør det samme. I tillegg får Turn 10 dyppet tærne i vannet på en utgivelse uten for stor risiko (nedskalert versjon av et eksisterende spill i 4k gitt bort gratis) - og forhåpentligvis greier de å unngå tabbene til noen av de andre konsoll-fokuserte studioene når Forza Horizon 3 kommer ut.

Lenke til kommentar

 

Screenshots ifra spill og da spesielt konsoll spill lyver ofte mye. Og spesielt i bil spill hvor bilde funksjon og replay blir rendret på en annen måte for å få spillet til å se bedre ut en det faktisk er i faktisk gameplay. Nå har jeg prøvd både Forza 6 og Forza 6 Apex. Og PC versjonen er på et helt annet nivå visuelt.

Minner meg om gode gamledager da jeg kjøpte spill til C64 og screenshotene var fra Amiga.

Ble alltid en liten "skuffelse" da spille startet på tv-en.

Lenke til kommentar

 

Og så virker det som spill som er på konsoll og PC faktisk blir som et konsollspill på PC. Forza 6 Apex skulle være en maktdemonstrasjon med DX12 og nyere effekter. Resultatet? Du ser faktisk ikke forskjell hvis du ser på screenshot fra Xbox One og PC. En felles plattform for Windows og Xbox ville vært knallbra men det er vi mange mange år unna virker det som.

Syns de fikk vist frem potensialet ganske så bra - kjører mykt og fint i 4k på Fury kortet mitt, ikke mange andre spill som gjør det samme. I tillegg får Turn 10 dyppet tærne i vannet på en utgivelse uten for stor risiko (nedskalert versjon av et eksisterende spill i 4k gitt bort gratis) - og forhåpentligvis greier de å unngå tabbene til noen av de andre konsoll-fokuserte studioene når Forza Horizon 3 kommer ut.

Tja om man tar i betraktning at det er playground games og ikke Turn10 som står for Horizon spillene så vet ikke jeg hvor mye den duppingen har å si ?

Lenke til kommentar

Skyter ut et spørsmål her:) Tvn min har muligheter for HDR , så har bestilt meg x1s som også vil ha støtte for dette , men er det noen som vet om HDR vil være tilgjengelig heletiden, eller vil det kun være visse spill som blir laget med hdr støtte. lite greier på det her. eksempel , vil witcher 3 spilles med hdr teknologien med xbox one s .

Lenke til kommentar

Nei, en oppskalering blir ikke oppskalert en gang til.
Så hvis xbox oppskalerer til 4k, vil ikke tv gjøre noe med skalering.
Og omvendt, hvis tv kan oppskalere, og xbox sender 1080p, så oppskalerer tv.

 

Tror ikke alle spill vil støtte HDR, eller bli oppskalert til HDR.
Regner med vi vil få spill merket med "HDR"-merket som viser at de har en grafikkprofil mye dypere fargepalette.
Så langt vet jeg Gears of War har lovet oss HDR i sitt kommende spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...