Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra GameInformer:

 

Update] We received an official statement from Microsoft, via the company's PR firm Edelman, concerning the tweets sent by Microsoft Studios' creative director Adam Orth last evening.

 

The statement reads as follows:

 

"We are aware of the comments made by an employee on Twitter. This person is not a spokesperson for Microsoft, and his personal views are not reflective of those of the company. We have not made any announcements about our product roadmap, and have no further comment on this matter."</i>

 

Med andre ord: We don't comment on any rumors. Som også kan bety "We are not ready to announce the always online requirement yet."

Endret av fantomena
Lenke til kommentar

Får da håpe det. Er jo godt mulig dette er gjort mye for PR. Hele internettet vet nå om dette, og hele internettet kommer til å få vite det endelige resultatet av dette, uansett hva det er, ved annonseringen av konsollen.

 

Enten er det genialt og alt var et PR stunt. Eller de er komplett retards, og jeg ser for meg at dette er siste Xbox konsollen som vil komme ut.

Lenke til kommentar

Hss...

 

Det står i Telenors avtalevilkår at de skal sørge for stabil link og datastrøm og er pliktet til å sende ut montører for å reparere problemet dersom det er feil.

 

Hvis det ikke er mulig å få stabil linje med maks tillatte hastighet, be Telenor sette NED hastigheten med en liten megabit eller to da vettu.

 

Det har jeg gjort, fungerer dønn men er tregt. God reponstid på 16ms. Og min linje er 3400 meter lang så ikke kom med det tullet om øde strøk eller ikke. Jobber med fiber og datacom og det har ingen verdens ting å si om du er midt i en by eller langt ute på ødemarka. Linjelengde, og kobbertykkelse er av største betydning. Og man skal bo EKSTREMT langt unna sentralen til å ikke få nett overhodet. Da bor man typisk utenfor alt av samfunn og mennesker så dette gjelder få personer.

 

Jeg har levert ADSL til en kunde med 10 000 meter linjelengde. Greit nok, han fikk 0.1 megabit, men konstant og med greie svartider. Gode nok til å spilles på.

 

Og er det singleplayer man spiller har ikke engang svartid noe å si. Da vil ikke mobilt bredbånd med ekstremt trege svartider og hastigheter få en impact på gameplayet for da handler det kun om å være connectet.. I dette tilfellet er EDGE nok til å logge på og det har 98% av landet om jeg husker rett.

 

Så igjen spør jeg, hvorfor griner folk når det finnes opptil flere løsninger på connectivity rett foran nesen på de fleste?

Ja, selv om Telenor skal levere stabilt nett, så er det ikke sikkert at de klarer det. Og hastigheten har vært både stilt opp og ned uten hell. Det kobler seg rett og slett ut med (u)jevne mellomrom, og selv ikke routeren får noe nett. Kontaktet Telenor flere ganger uten at de gjør noe særlig. Dette er dog et annet tema (som forsåvidt jeg burde laget en tråd til).

 

Uansett, så selv om det på papiret kan se ut som at alle skal kunne få bra nett, så er det ikke slik i praksis. Alt for mange (Som ikke nødvendigvis bor heelt øde) som har linjer som funker dårlig til spilling. Og det er jo som du sier ikke hastigheten som teller, men dårlig responstid får man massevis av plasser, og gjør at skytespill blir ubrukelige.

 

 

Og HVORFOR skal man kreve at en maskin er online om man bare spiller Singleplayer? Finn èn god grunn. Det er flere fordeler ja, men det er ingen god grunn som gagner kunden at maskinen være online. Det er bare MS som tjener på at alle må være online for å fungere.

 

Hvis dette er sant så vet jeg, at selv om nettet skal fungere, serverne skal være oppe, alt skal fungere hele tiden, så blir det ikke slik. Det kommer nedetider, folk sliter, serverne sliter. Det ser man gang på gang, og senest i SimCity. At den beste opplevelsen kommer av å være alltid online er det nok ingen tvil om, men at man ikke skal kunne bruke applikasjoner eller spill uten å være på nett er helt på trynet, og fortjener all reaksjon det får.

Lenke til kommentar

Og HVORFOR skal man kreve at en maskin er online om man bare spiller Singleplayer? Finn èn god grunn. Det er flere fordeler ja, men det er ingen god grunn som gagner kunden at maskinen være online. Det er bare MS som tjener på at alle må være online for å fungere.

 

 

 

 

Der svarte du på ditt eget spørsmål.

 

Det burde være soleklart at dersom Microsoft tjener mye ekstra penger på allways online og den sinnsyke kontrollen over piratkopiering det muliggjør flere salg av spill, vil Microsoft få mer penger til utvikling av firmware, software og andre aspekter som forbedrer xboxen og fremtidige xboxer, men også spillutviklerne kan bruke mer penger på teknologi som gjør spill enda bedre.

 

Eksempelvis introduserte Crytek en teknologi kalt Global Illumination fordi dem fikk ekstremt mye penger for alle salgene av Crysis 1 spillet. De kunne derfor utvikle grafikkmotoren med denne teknologien og de presenterte det i Crysis 2. Det gir en vanvittig mye bedre lyssetting/shader effekt som gjør at ting ser mer virkelig ut, til de som lurer.

 

Så jeg er FOR at microsoft tar i bruk allways on på den nye konsollen. Jeg håper faktisk de kommer til å gjøre det, fordi det er noe som ikke vil plage meg men som indirekte vil gagne meg fremover fordi mer penger = mer innovasjon og utvikling.

 

Og dette sier jeg til tross for min allerede nevnte ADSL linje på 5 mbps max over 3300 meters linjelengde.

 

 

EDIT: Og bare for å ha nevnt det; alle med VETT I HUET skjønner at microsoft ALDRI kommer til å ta i bruk et allways on konsept. Jeg håper de kommer til å gjøre det, men tror aldri det vil skje. Ikke enda hvertfall. Kanskje i 2016-2017 for da vil flesteparten av kundene til microsoft globalt sett ha fibertilknytninger.

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

De eneste som ikke bryr seg om "always Online" er jo nettopp disse piratene som uansett vil legge inn jailbreak som låser opp konsollen for piratvare og kan samtidig forhindre always online.

 

På PC så vil always online skremme bort pirater som ikke ønsker å gjøre noe særlig stress som å cracke spillet etc. Men på konsoll så må d jo ansett kjøre en form for "firmware" oppgradering eller tilsvarende, og da er det kort vei til en løsning som driter på always online.

 

Er jeg spent å se hvordan det går? Ja. Det blir jo masse rabalder den dagen pirater finner en vei uttennom, noe de frem til dags dato alltid har klart. :)

Kommer jeg til å kjøpe en konsoll som kjører prinsippet Always Online? Nei, nada, aldri.

En av grunnene er vel nettopp at jeg ikke er noen stor fan av konsoller generelt sett, men kan tenke meg å ha noe når jeg ikke kan bruke nettet, eller jeg kjener meg og ikke orker noe som helst stress. Da blir ikke akkurat en konsoll med Always online særlig passende for meg.

 

Og om vi er rimelige å antar at en pirat finner ut av hvordan man går rundt denne koden, ja så finnes det ikke EN eneste grunn til å ha på always online. God eller dårlige. Ikke ene eneste som jeg kan se.

 

At den alltid prøver å være tilkoblet nettet for saved-games etc. er jo fint og flott det, og ingen som hadde nektet noe på. (joda kanskje noen, men det er ikke viktig nå)

Derimot så er det selve kravet om at du MÅ kjører online som folk irriterer seg over, og dette kravet gir ingen fordeler what so ever. Annet enn at MS føler at de har mer kontroll.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, ang pirater skal jeg ikke si noe. Hvis folket mener dette er mulig å hacke/cracke uten altfor mye bry så vil det nok sikkert skje.

 

Noe annet som også vil skje er at 90% av alle her inne som er pissed off pga "allways on" dersom det blir tatt i bruk, og sier de aldri kommer til å kjøpe Xbox pga dette, fordi dem liker å føle seg "mektige" på et vis, kommer faktisk til å kjøpe den. Slik er det bare.

 

Har man først knyttet seg til et merke og liker en spesiell ting vil alltid oppfølgeren bli kjøpt selv om den har noe man hater ved den. Det er jo den mer komiske delen av diskusjonen rundt dette.

 

"Microsoft skal aldri få mine penger hvertfall" er et powercall. Måten man sier det på og lager en hype som andre følger gir maktfølelse for mange og er gjerne derfor man sier noe slikt. Men de dette gjelder inviterer jeg gjerne til å ta opp igjen denne tråden et halvt år etter at xbox 720 er lansert og fortelle at de gikk over til PS4. For det kommer til å gjelde svært få er jeg sikker på :)

 

Så, vent nå heller med denne dumme ragingen før dere faktisk ser hvordan xbox 720 blir. Om den blir helt awesome, helt vanvittig rå, så kommer mange av de som hater allways on til å kjøpe den. Og da er det bare så dumt å grine på nettet over det, til folk som ikke bryr seg :)

 

 

EDIT: Super-arroganse-modus er nå avslått ;)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Hvis man må ha nett for å i det hele tatt starte spillet, en slags vertifisering før spillet starter, så vil det nok bli veldig vanskelig for pirater og hackere å finne en løsning på problemet. Grunnen til at det er så lett å bruke en modda konsoll idag er nettopp det at du ikke trenger å være online, og da kan verken Microsoft eller Sony kontrollere hvordan maskinen brukes.

 

Om dette gagner Microsoft økonomisk, så støtter jeg det. Er dog usikker om det vil det.

Lenke til kommentar

Kan da ikke tenke meg annet enn at noen kommer til å finne en måte å fjerne verifiseringprosessen eller modifisere den til å tro at spillet er verifisert med custom firmware som ikke kan bruke internettilkobling. De har klart det før, og de kommer til å klare det igjen hvis det skulle være nødvendig.

 

Selv aner jeg ikke hva jeg skal tenke om denne konsollen om den skal ha "allways-online". Jeg er ikke akkurat en konsoll gamer, men jeg liker å ha konsollen for praktisk bruk som streaming og å spille gjennom historien til de nye Halo spillene (Hehe) og noen bilspill. Det er jo ikke noen stopper for meg med always-online med mindre det tar for mye av båndbredden min (1Mbit er ganske så lite for meg, så hver bit/byte betyr noe). En annen ting er jo om konsollen etterhvert vil bli ubrukelig ettersom Microsoft ikke lenger vil støtte den, men det kan jeg ikke tenke meg at vil skje, da får de som mange sinte Amerikanere på ryggen som er klare til å saksøke dem på en eller annen måte :p

Lenke til kommentar

 

Ble overrasket over det ene han sa her, 40% av amerikanerne har ustabilt nett. Har alltid lurt på hvordan i huleste folk kan ha røde tilkoblinger og lagg i 2013, aldri fattet det. Men dette er tydeligvis grunnen til at vi møter folk med lagg på nettet. Amerikanere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...