Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

De tror jeg du fint kan glemme å få til på konsollen ja.

Jeg blir ikke kvitt den sinkelsen i lyden?

Jeg fikk jo lyden ved å koble lyd ut til lyd inn på en laptop og så koble headsettet til laptopen. Det blir jo litt som å bruke et eksternt lydkort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da tror jeg endelig at jeg har blitt kvitt de helvetes disconnect problemene med kontrolleren jeg har slitt med siden release. Det har vært så ekstremt i det siste at konsollen har ikke vært brukbar i det hele tatt med disconnects med bare få sekunders mellomrom. Kjøpte en ny trådløs chip på ebay til 170 spenn, satte den inn nå for et par timer siden og siden da fungerer kontrolleren helt perfekt og foreløpig ingen disconnects. Selv bak 2 lukkede dører i ett annet rom 10 meter unna konsollen så ramler den heller ikke ut, mens det før var det nok å sitte rett foran konsollen i stua og bare holde kontrolleren bak ryggen ett sekund for en garantert disconnect. Fy faen så deilig.

Lenke til kommentar

Fikset de ikke det på garanti? (eventuelt reklamasjon)?

Tenke på det selv da jeg leste det, at Microsoft kan fikse det.

Ja. Konsollen har vel ikke passert 5 år enda så om den er kjøpt i Norge så hadde det nok gått fint gratis på en reklamasjon.

Lenke til kommentar

hvis du har åpnet konsollen er garantien såklart brutt! men hvis du IKKE har åpnet den så er garantien 2 år og reklamaskjon 3 år

Reklamasjonsretten i Norge er 2 år! Men med unntak av ting som er ment å vare "vesentlig lenger", og i de tilfeller er reklamasjonsretten 5 år. Dette er i henhold til norsk lov.

Garanti, er noe en produsent gir på sine varer. Det har ingenting med loven å gjøre. Og om garantien gir dårligere rettigheter enn i loven. Så har de egentlig ikke en gang lov til å kalle det en garanti. Men de kan sette hvilke vilkår de selv vil for en garanti. For eksempel at garantien frafaller om en plombering er brutt, eller om man åpner produktet selv osv.

Det betyr imidlertid ikke nødvendigvis at reklamasjonsretten er utgått. Den har ingenting med hvorvidt du har åpnet produktet selv å gjøre. Så lenge du er kompetent til å gjøre det. Om du benytter reklamasjonsretten selv etter at du har brutt en forsegling, så påligger det produsenten å bevise at dette har bidratt til at også reklamasjonsretten må bortfalle. Typisk ved å påvise fysiske skader som eier må ha påført selv, som er grunn til at produktet ikke lenger fungerer.

Lenke til kommentar

Jeg har en konsoll fra Tyskland release. Denne var ødelagt når jeg fikk den hvor BluRay-driven bare lagde skrapelyder og ikke kunne lese noen disk i tillegg til disconnecting problemene med kontrolleren. Jeg satt ufattelig mange timer i kundesupport hos Microsoft og jeg kom ingen vei fordi jeg ikke kunne returnere konsollen til Tyskland uten en Tysk adresse, jeg fikk bare beskjed om at jeg måtte vente til konsollen hadde release i Norge siden de ikke foretok reprasjoner av Xone i Norge før release. På den tiden visste ingen når Xbox faktisk skulle slippes i Norge og jeg gadd ikke vente så jeg åpnet konsollen, dreit i alt av garanti og reklamasjonstap og fixet BluRay driven selv til slutt, det viste seg at tannhjulene var helt ute av posisjon så jeg bare rearrangerte disse for en ganske enkel fix.

Nå kunne jeg selvsagt ha sendt den inn til reprasjon, men med brutt garantisegl og noen åpenbare riper både i og utenpå maskina som tyder på at den har blitt tuklet med, så måtte jeg nok betalt for reprasjonen selv, så derfor var det for min del like greit å bestille en chip fra ebay og bytte den ut selv siden jeg visste at det var denne som var ødelagt. Så hvis noen av dere har lignende disconnect problemer men har kjøpt konsollen i Norge så sender dere denne selvsagt inn på reprasjon istedenfor å fixe det selv. Det var bare ikke aktuelt for min del.

Endret av XtaZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En av kompisene mine kjøper ofte spill fra Elkjøp. De har som regel bare en tynn plastikk over seg, han sier at han åpner opp den forsiktig og tar ut spillet, han bryter forseglingen på coveret med en kniv og spiller spillet normalt. 

Når han er da ferdig med spillet, legger han det tilbake og forseglingen kan nærmest se uåpnet ut. Teiper igjen med små biter på toppen slik at plastikken også ser uåpnet ut. Å vips så sparer han seg for mange tusen kroner i året på dette. 

Det må jo være ulovlig, men du kan vel ikke akkurat få straff for å gjøre dette uansett? Verste tilfelle så får du avslag på å returnere det.

Lenke til kommentar

En av kompisene mine kjøper ofte spill fra Elkjøp. De har som regel bare en tynn plastikk over seg, han sier at han åpner opp den forsiktig og tar ut spillet, han bryter forseglingen på coveret med en kniv og spiller spillet normalt.

Når han er da ferdig med spillet, legger han det tilbake og forseglingen kan nærmest se uåpnet ut. Teiper igjen med små biter på toppen slik at plastikken også ser uåpnet ut. Å vips så sparer han seg for mange tusen kroner i året på dette.

Det må jo være ulovlig, men du kan vel ikke akkurat få straff for å gjøre dette uansett? Verste tilfelle så får du avslag på å returnere det.

Ved å manipulere en ordning i vinnings hensikt er nok å tolke som en form for bedrageri. Så straffbart kan det være. Men oddsen for at elkjøp anmelder eller at politiet prioriterer saken er noe annet... (det står ganske klart i vilkårene til elkjøp når det gjelder åpent kjøp av spillmedier) Endret av CaZpeR
  • Liker 1
Lenke til kommentar

hvis du har åpnet konsollen er garantien såklart brutt! men hvis du IKKE har åpnet den så er garantien 2 år og reklamaskjon 3 år

Reklamasjonsretten i Norge er 2 år! Men med unntak av ting som er ment å vare "vesentlig lenger", og i de tilfeller er reklamasjonsretten 5 år. Dette er i henhold til norsk lov.

Garanti, er noe en produsent gir på sine varer. Det har ingenting med loven å gjøre. Og om garantien gir dårligere rettigheter enn i loven. Så har de egentlig ikke en gang lov til å kalle det en garanti. Men de kan sette hvilke vilkår de selv vil for en garanti. For eksempel at garantien frafaller om en plombering er brutt, eller om man åpner produktet selv osv.

Det betyr imidlertid ikke nødvendigvis at reklamasjonsretten er utgått. Den har ingenting med hvorvidt du har åpnet produktet selv å gjøre. Så lenge du er kompetent til å gjøre det. Om du benytter reklamasjonsretten selv etter at du har brutt en forsegling, så påligger det produsenten å bevise at dette har bidratt til at også reklamasjonsretten må bortfalle. Typisk ved å påvise fysiske skader som eier må ha påført selv, som er grunn til at produktet ikke lenger fungerer.

Dette stemmer.

Lenke til kommentar

Nei. Du har 5 år reklamasjonsrett:

Hvite- og brunevarer: 5-års reklamasjon Det klare utgangspunktet er at du har fem års reklamasjonsrett på disse produktene:
  • TVer & DVD-spillere
  • datamaskiner, samt spillkonsoller som X-Box & PS2
  • recievere/forsterkere
  • kameraer
  • kjøleskap/frysere
  • vaske/oppvask maskiner & tørketromler

Sitat forbrukerrådet. Så om konsollen ikke har vært åpnet og den er kjøpt i en norsk butikk så har man 5 års reklamasjon.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

De tror jeg du fint kan glemme å få til på konsollen ja.

Jeg blir ikke kvitt den sinkelsen i lyden?

Jeg fikk jo lyden ved å koble lyd ut til lyd inn på en laptop og så koble headsettet til laptopen. Det blir jo litt som å bruke et eksternt lydkort

Jeg var kanskje litt uklar da med å bare sende deg link bare uten info, Creative Sound Blaster Recon3D har jeg selv bruker den til min Xbox One, det er et eksternt lydkort både med mikrofon hodetelefon inngang på Creative Sound Blaster Recon3D kopler fiberoptiske ledingen til Xbox One, fikk tipse fra en fra itavisen  angrer ikke et sekund etter jeg fikk den :green:  :green:  :green:

http://www.techradar.com/reviews/pc-mac/pc-components/sound-cards/creative-sound-blaster-recon3d-1030276/review

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...