Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Trenger hjelp.

 

Vil ha et spill å spille med dama. Hu er typisk blondine når det kommer til spill og klarer ikke å spille noen spill som krever presis input. Så egentlig alt.

 

Opp igjennom 7 år har vi spilt et spill som hun syntes var gøy og det var Mario party. Samtidig syntes buzz er litt kult.

 

Finnes det noe sånt for Xbox? Noe kunnskaps greier med norsk språk? Eller noe annet å anbefale

Hva med Wii? Mario Party og Mario Kart er jo helt gull. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Trenger hjelp.

 

Vil ha et spill å spille med dama. Hu er typisk blondine når det kommer til spill og klarer ikke å spille noen spill som krever presis input. Så egentlig alt.

 

Opp igjennom 7 år har vi spilt et spill som hun syntes var gøy og det var Mario party. Samtidig syntes buzz er litt kult.

 

Finnes det noe sånt for Xbox? Noe kunnskaps greier med norsk språk? Eller noe annet å anbefale

Hva med Wii? Mario Party og Mario Kart er jo helt gull. 

 

Ja det er et alternativ selvfølgelig.

 

Men hadde ikke planer om å kjøpe enda en boks. Men ser jo nå at Wii U begynner å få en del gode party spill, mario kart, mario party, mario tennis osv som kom ut nylig. Så ender vel opp med å kjøpe en Wii U hvis jeg ikke finner noe til One.

Lenke til kommentar

De får da lønn, de har seg selv å takke da det var Nintendo som innførte regionsperrer i spillbransjen.

 

EDIT: Kan jo også nevne at de bare spytter ut det samme om og om igjen, de klarer ikke å opprettholde den standarden Nintendo burde gjøre på den innovative delen, de skuffer sine lojale fans om og om igjen og nekter å ta tilbakemeldingene til markedet. Slike folk fortjener ikke 500,- ish per spill, det er lureri av småbarnsfamilier for min del. Sitter sikkert på kontorene og slapper av.

 

Du får ha din mening, jeg mener at det er win-win uansett, hadde aldri brukt penger på et eldre Wii spill, betalt flere titusner kroner til Nintendo i form av spill, konsoller og slikt tidligere. 

Endret av Enquad
Lenke til kommentar

De får da lønn ....[og mye ignorant tyverisnakk]

 

Ja, de får lønn, men fra hvilke penger?  Tydeligvis ikke dine. De kommer fra alle de som faktisk betaler.  Og noen som kunne fått lønn, mister jobben pga piratkopiering. De får ikke lønn.  Du ser sammenhengen?

 

En ting er at du velger å ikke betale for spill du (sannsynligvis) ikke ville kjøpt uansett, en HELT annen ting er å anbefale dette til andre som om dette var en legitim måte å skaffe seg spill.  Kvalmt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lever lykkelig jeg, ja. På studentbudsjett har jeg lite til overs for de som alt er godt etablert. 

 

De får da lønn, de har seg selv å takke da det var Nintendo som innførte regionsperrer i spillbransjen.

 

Har vært gjennom dette utallige ganger før, så tar en kortversjon her. Å kjøpe en CD koster rundt hundrelappen, så å laste ned en CD gratis en gang i blant skader vel ikke? Det er jo bare en enkelt CD? Tvert imot kostet piratkopiering musikkbransjen mange millioner dollar hvert eneste år. Det gikk faktisk så langt at de begynte å gi ut noen plater med kopibeskyttelse for å prøve å bekjempe faenskapen. Men selv dette fungerte ikke. Det var ikke før vi fikk streamingtjenester som Spotify at piratvirksomheten mer eller mindre ble bekjempet. Dette er også en svært god grunn til hvorfor vi har ting som Netflix osv. Hvorfor slite med å laste ned en film ulovlig, hvis du får den så godt som gratis via streamingtjenester?

 

Akkurat det samme gjelder spillbransjen. Piratvirksomheten du driver med er så omfattende at mange selskaper går til grune på grunn av det, og da sitter ekte folk med ekte regninger uten en jobb og fast inntekt. Mange steder, som i f.eks USA der vi har veldig mange utviklere, har de ikke den samme arbeidsledighetsløsningen vi har i Norge. Bor du i USA og mister jobben, er det ikke bare å dra på NAV og hente penger. Det er grunnen til hvorfor det er så mange uteliggere og fattige folk der borte. Enten har du noen som kan betale for deg, ellers sliter du noe sykt. Noen får heldigvis arbeidstrygd, men det er slettes ikke alle. (og da tar vi ikke engang med ting som svindyr helsetjenste osv. "De har jo forsikring!" kan du jo mase om, men da glemmer du at veldig mange får denne via jobben, fordi det er så dyrt.)

 

Regionsperre, sier du? Det er to grunner til dette. En ting er sensur osv, men en av hovedgrunnene er piratkopiering. 

 

"De har seg selv å takke." For hva da? Om du drar til en bilforretning og stjeler en bil, er det selger sin skyld fordi han valgte å jobbe der? Det er jo det du sitter og sier.

 

Og for den saks skyld, ikke engang prøv å skyld på økonomien din. Vi har alle vært i dine sko, men bare de færreste av oss valgte å bruke det som en sterkt tvilsom "unnskyldning"... Selv gikk jeg på arbeidsledighetstrygd i to år, og hadde knapt nok penger til mat. Men å stjele var aldri aktuelt, enten det var et spill på nettet eller en boks RedBull fra en butikk.

Endret av Schreiber
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og når presisterte jeg det? Missliker Nintendo som har tatt i mot x antall tusenlapper hvor jeg (og titusenvis av andre) har gjentatte ganger blitt skuffet. Måten de holder på er bedritent, et selskap som er såpass stort fortjener det ikke med mindre de faktisk gjør en god jobb, på grunn av store selskap som dette går det dritt med de mindre selskapene, kun fordi Nintendo er et godt etablert og annerkjent merke som tilbake i tid faktisk gjorde en god jobb. 

Lenke til kommentar

Har lite til overs for de som tjener godt på å ikke høre på de lojale kundene som betaler titusenvis av kroner (noe jeg har gjort). Er så patetisk at dere kun skal sitere det første innlegget. 

Da håper jeg virkelig ikke det er forretninger du sitter og studerer. Hele spillbransjen er en bedrit i samme stil som alle andre bransjer. Alt handler om å tjene penger. De kan selvsagt høre på lojale kunder, men det er ikke akkurat lønnsomt. Det de må gjøre er å se hva markedet vil ha, og tilpasse produktet sitt til mest mulig folk, for å kunne selge så mye som mulig. Ta Star Wars: Battlefront, for eksempel. Hvorfor tror du det er single-player der, selv uten en historie? Det er fordi ikke alle vil spille på nettet, så da tok de med en modus hvor folk kan spille alene. Da selger de litt mer og tjener litt mer. Det har ingenting å gjøre med å være snill, høre på lojale fans osv. Det er utelukkende for å tjene litt mer, akkurat som i alle andre bransjer.

Lenke til kommentar

Og når presisterte jeg det? Missliker Nintendo som har tatt i mot x antall tusenlapper hvor jeg (og titusenvis av andre) har gjentatte ganger blitt skuffet.

Liker ikke helt å være så brutal, men at ti tusen fans ble skuffet var verdt det, hvis tyve tusen andre kjøpte spillet. Igjen, det er helt enkel logikk i forretningslivet. Nintendo bryr seg like mye om fansen som alle andre, men forretningene går alltid først. Går forretningene dårlige, kan de endte opp med å gå konkurs. Atari og Sega er bare to nylige eksempler på dette. (Begge er i drift fortsatt, men vi vil neppe se en konsoll fra noen av dem igjen med det første.)

Lenke til kommentar

Og hvordan er salgstallet i Nintendo sammenlignet med da de faktisk gjorde en innsats og hørte på kundene? :-)

Ta Xbox som et eksempel, se på stigningen. De hører -> kunder velger MS. "Titusen" var bare et eksempel da jeg ikke sitter med konkrete tall. Les nyhetene om Nintendo, se hvor få fornøyde kunder kontra missfornøyde kunder. Les om E3 skuffelsene, salgstallene som går i dass, osv. Riktig måte å gjøre forretninger på, du. 

Endret av Enquad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...