Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Ser ikke lovende ut for den nye xboxen. Jeg går i hvertfall for PS4. Xbox ser ut å satse på ting som er helt unødvendig å ha med på en video spill konsoll. Netflix er enenste jeg kan tenke meg, alt annet kan jeg gjøre på enten TV eller data. Muligheten til å gå på internett har jeg aldri brukt, er jo like greit å bare koble opp en pc til TV med hdmi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette sa Microsoft sin "Creative director" på Twitter:

 

“Sorry, I don’t get the drama around having an ‘always on’ console,” Orth said on Twitter. “Every device now is ‘always on’. That’s the world we live in. #dealwithit.”

 

 

 

 

http://gematsu.com/2...s-always-online

 

Les loggen og se hvordan Microsoft behandler kundene sine.

De har ikke bekreftet noe som helst. For alt vi vet stammer ryktene fra den samme kilden.

 

Hvem er det du snakker om nå? Jeg tviler på at Don Mattrick eller Phil Spencer har kontoer på den siden.

 

Edit: Jeg fant nettopp ut at fyren bak det sitatet ikke jobber for Microsoft i det hele tatt. Han jobber for en utvikler som heter The Workshop. Det betyr riktignok ikke at det han sier ikke er sant, men han er langtifra "CEO" for Microsoft Studios.

 

Fyren er en idiot, men legg merke til at han ikke er Microsoft sin Creative Director. Han er en av flere Creative Directors som jobber for Microsoft Studios. Av andre creative directors finnes for eksempel Chuck Osieja (Black Tusk Studios), Josh Holmes (343 Industries), Gary Carr (Lionhead) og Simon Woodroffe (Rare).

 

Adam Orth gir dog ryktene mer troverdighet. Skumle saker dersom de viser seg å stemme. Da blir i så fall valget enkelt for min del. MS kan bare drømme om å få mine penger dersom konsollen krever internett for å fungere. I beste fall blir det et kjøp når maskinen synker i pris, men multiplatformspill kommer uansett til å bli kjøpt til andre maskiner.

 

Edit: Ganske mange artikler om denne fyren nå. Forhåpentligvis legger dette mer press på MS slik at de kommer med noe konkret informasjon om maskinen snart. Det sies at "All PR er god PR", men i dette tilfellet tviler jeg litt på den påstanden.

Adam Orth er en idiot som rakker ned på folk som ikke bor i byene og eier supernett.

Jepp.

 

Svarte du på noe spesifikt i innlegget mitt, eller ville du bare gjenta det vi allerede var enige om?

 

 

Han er tydeligvis ikke den eneste idioten på nett.

 

At dere kan være så trangsynte om vitsing og trolling er forbløffende:

 

"Orth has said that his debate with Heir is “just the normal daily back and forth” between the two developers.

“Apologies for offending non-cities,” he said. “I was trolling him personally.”

Heir added (2), “You should know we [Heir and Orth] are good friends who joke around with one another. Don’t read too much into our back & forth… All those tweets you are seeing about the city being superior. That’s him just trolling me. And I fell for it. Don’t bust his balls on that.”"

Lenke til kommentar

Må ærlig innrømme at jeg er litt glad. Veldig leit hvis dette stemmer for de som foretrekker xbox, men i mine øyne har mS og xbox nesten bare vært gift for spillindustrien. Synes de bidrar med mer vondt enn godt, og jeg tror med bare Sony og Nintendo i front, så vil gamerne få det bedre.

 

Ikke ment som trolling, bare min ærlige mening utifra de oppfattelsene jeg har samla meg opp igjennom forrige generasjon og nå.

Endret av Rottenspacehead
Lenke til kommentar

Han er tydeligvis ikke den eneste idioten på nett.

 

At dere kan være så trangsynte om vitsing og trolling er forbløffende:

 

"Orth has said that his debate with Heir is “just the normal daily back and forth” between the two developers.

“Apologies for offending non-cities,” he said. “I was trolling him personally.”

Heir added (2), “You should know we [Heir and Orth] are good friends who joke around with one another. Don’t read too much into our back & forth… All those tweets you are seeing about the city being superior. That’s him just trolling me. And I fell for it. Don’t bust his balls on that.”"

Orth postet flere kommentarer enn de han rettet mot Heir.

http://www.neogaf.co...1&postcount=295

 

Forhåpentligvis var alt bare tull, men han burde ha visst bedre enn å poste slike kommentarer på et offentlig nettsamfunn. Fyren har jo blitt en meme.

 

...og inntil han avkrefter at han er en fan av "always online" så vil han fortsatt være en idiot i mine øyne. Enkelte spill kan dra nytte av konstante internettforbindelser, men det er ingen grunn til at enspiller-spill skal trenge noe sånt.

 

Må ærlig innrømme at jeg er litt glad. Veldig leit hvis dette stemmer for de som foretrekker xbox, men i mine øyne har mS og xbox nesten bare vært gift for spillindustrien. Synes de bidrar med mer vondt enn godt, og jeg tror med bare Sony og Nintendo i front, så vil gamerne få det bedre.

Ikke ment som trolling, bare min ærlige mening utifra de oppfattelsene jeg har samla meg opp igjennom forrige generasjon og nå.

Mer konkurranse er alltid en bra ting.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar
Mer konkurranse er alltid en bra ting.

 

Det er sant, men jeg mener det har vært en konkurranse som har slått uheldig ut. MS har etter min mening hatt en veldig sterk vestlig tankegang som jeg ikke liker. Blant annet iforhold til oppkjøpene de har gjort, måten de har splitta ting, "hvem har mest penger" konkurransen demmes, grådighet som slår uheldig ut osv.

Menmen...

Endret av Rottenspacehead
Lenke til kommentar

Men hva er det jeg ser?

 

Hvorfor flipper folk ut av allways online?

 

Noen folk altså...

 

Jeg har Xbox 360 hjemme som jeg bruker på en 5 megabit ADSL skrotlinje men er stabil nok.

Aldri hatt noe problemer online eller noe som helst.

 

Hva griner dere etter? Kan noen gi et ordentlig og seriøst svar på dette?

Gjerne fint om noen kan fortelle om ulempene samt hvorfor folk hyler og skriker at "NÅ MISTER MICROSOFT MEG SOM KUNDE, og Microsoft får ikke pengene mine pga dette hvertfall".

 

For dette syntes jeg var en merkverdig oppførsel for noe som ikke har noe å si, hvertfall ikke for Norske kunder som alle har internett. Internett er til og med blitt en menneskerett i norge, så ikke kom å si at "dersom nettet ryker". Hvis nettet ryker ned i 5 min en gang i uken har man seriøse problemer om dette er all grunn til å ikke velge Xbox.

Lenke til kommentar

Det er sant, men jeg mener det har vært en konkurranse som har slått uheldig ut. MS har etter min mening hatt en veldig sterk vestlig tankegang som jeg ikke liker. Blant annet iforhold til oppkjøpene de har gjort, måten de har splitta ting, "hvem har mest penger" konkurransen demmes, mangel på respekt, grådighet som slår uheldig ut osv.

Menmen...

Sony har da vært like ivrige etter å kjøpe opp utviklere. Naughty Dog, Media Molecule, Guerilla Games, Sucker Punch, Evolution Studios, Zipper Interactive, Bigbig og Psygnosis/Sony Liverpool.

 

Ja, Microsoft har kjøpt opp mange studioer, men de er slett ikke det eneste selskapet. I noen tilfeller har de til og med vært med på å redde utvikleren. Lionhead holdt for eksempel på å gå konkurs like før de ble kjøpt opp av MS. På den andre siden av spektrumet har en imidlertid Rare, som må sies å være et gigantisk bomkjøp for Microsoft. De hadde ingen anelse om hva de skulle gjøre med det studioet.

 

Microsoft Studios fra ca. 2009 og fremover ser ut til å ha lært mye av det de har gjort feil:

*De startet 343 Industries fra grunnen av for å lage nye Halo-spill.

*De startet Black Tusk Games fra grunnen av. BTG arbeider med en ny "AAA" IP

*De startet Lift London fra grunnen av. De kommer til å jobbe med sosiale spill samt fungere som en hjelpeutvikler for indie-utviklere.

*De holder på å bygge MS Victoria fra grunnen av. Det er ikkje kjent hva utvikleren kommer til å jobbe med, men de har ansatt folk fra United Front Games og Next Level Games.

*Twisted Pixel Games ble kjøpt opp etter en årrekke med samarbeid mellom MS og utvikleren

*Det samme skjedde med PressPlay. Mye kan skje i fremtiden, men både Pressplay og TPG holder fast på at de har fått beholde mye av uavhengigheten selv om de er en del av MS.

*Rare ser ut til å bevege seg bort fra Kinect Sports serien. De har ansatt ca. 15 utviklere med bilspillerfaring, 1 produsent fra People Can Fly og diverse utviklere fra Eurocom og Ninja Theory. En av utviklerne deres postet et bilde på twitter som hinter til at de arbeider med en ny IP.

*Microsoft har også ansatt diverse utviklere fra Irrational Games, Sucker Punch og Naughty Dog. Det er uvisst nøyaktig hva det er de jobber med.

 

Det er selvfølgelig fullt mulig at Microsoft har tenkt å kjøpe opp en eller annen stor utvikler for å lage eksklusive spill til den neste xboxen, men sånn som det ser ut nå har Microsoft sluttet med å hive penger rundt seg. Selskapet har valgt å bygge opp interne studioer istedenfor.

 

Men hva er det jeg ser?

Hvorfor flipper folk ut av allways online?

Fordi jeg ikke har lyst til å være avhengig av internett for å spille enspillerspill. Jeg har ikke lyst til å måtte vente på å få spille mer Elder Scrolls VI fordi serverne til MS eller internettet til leverandøren min er nede. Endret av Leflus
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har du prøvd noen spill med always online DRM?

 

Vel, alle spill jeg spiller er spill jeg spiller online (no pun).

 

Det vil si at uten internett tilgang får jeg ikke spilt online, hvilket betyr at jeg quitter spillet.

Er ikke det samme forutsetning som det å være allways on da? If not, do explain...

Lenke til kommentar

Men hva er det jeg ser?

 

Hvorfor flipper folk ut av allways online?

 

Noen folk altså...

 

Jeg har Xbox 360 hjemme som jeg bruker på en 5 megabit ADSL skrotlinje men er stabil nok.

Aldri hatt noe problemer online eller noe som helst.

 

Hva griner dere etter? Kan noen gi et ordentlig og seriøst svar på dette?

Gjerne fint om noen kan fortelle om ulempene samt hvorfor folk hyler og skriker at "NÅ MISTER MICROSOFT MEG SOM KUNDE, og Microsoft får ikke pengene mine pga dette hvertfall".

 

For dette syntes jeg var en merkverdig oppførsel for noe som ikke har noe å si, hvertfall ikke for Norske kunder som alle har internett. Internett er til og med blitt en menneskerett i norge, så ikke kom å si at "dersom nettet ryker". Hvis nettet ryker ned i 5 min en gang i uken har man seriøse problemer om dette er all grunn til å ikke velge Xbox.

Har bodd relativt sentralt både i Akershus og Tromsø nå, og linja BEGGE PLASSER har vært ustabil. Fra Telenor, og vi har høyeste tillatte hastighet. Jeg kan såvidt spille CoD online, og FIFA går ikke i det hele tatt.

 

Og jeg tør ikke tenke på hvordan de har det de som bor i enda mer øde strøk, med dårligere linje. Kjenner personer som ikke får tak i ADSL i det hele tatt, og er avhengig av mobilt bredband, med begrensninger i både hastighet og mengde. Så selv om du ikke sliter, så må du tenke på at det er andre som gjør det.

 

 

Dette her er også bare i lille Norge, tenk hvor mange andre land der sakene er enda verre. En alltid online-DRM vil være katastrofe for MS og Xbox, og et definitivt ikke-kjøp fra min side.

Lenke til kommentar

Jeg spiller konsoll på hytta, drar den med til klubbhus uten internett osv. De gangene jeg har vært uten internett-dekning hjemme har jeg også spilt på konsoll. Sony stengte online-tjenestene sine her for et år siden - jeg spilte offline. Når EA har problemer - offline FIFA.

 

Om det er mulig å spille offline, hvorfor tvinge konsollen til å være online?

Lenke til kommentar

Har bodd relativt sentralt både i Akershus og Tromsø nå, og linja BEGGE PLASSER har vært ustabil. Fra Telenor, og vi har høyeste tillatte hastighet. Jeg kan såvidt spille CoD online, og FIFA går ikke i det hele tatt.

 

Og jeg tør ikke tenke på hvordan de har det de som bor i enda mer øde strøk, med dårligere linje. Kjenner personer som ikke får tak i ADSL i det hele tatt, og er avhengig av mobilt bredband, med begrensninger i både hastighet og mengde. Så selv om du ikke sliter, så må du tenke på at det er andre som gjør det.

 

 

Dette her er også bare i lille Norge, tenk hvor mange andre land der sakene er enda verre. En alltid online-DRM vil være katastrofe for MS og Xbox, og et definitivt ikke-kjøp fra min side.

 

 

Hss...

 

Det står i Telenors avtalevilkår at de skal sørge for stabil link og datastrøm og er pliktet til å sende ut montører for å reparere problemet dersom det er feil.

 

Hvis det ikke er mulig å få stabil linje med maks tillatte hastighet, be Telenor sette NED hastigheten med en liten megabit eller to da vettu.

 

Det har jeg gjort, fungerer dønn men er tregt. God reponstid på 16ms. Og min linje er 3400 meter lang så ikke kom med det tullet om øde strøk eller ikke. Jobber med fiber og datacom og det har ingen verdens ting å si om du er midt i en by eller langt ute på ødemarka. Linjelengde, og kobbertykkelse er av største betydning. Og man skal bo EKSTREMT langt unna sentralen til å ikke få nett overhodet. Da bor man typisk utenfor alt av samfunn og mennesker så dette gjelder få personer.

 

Jeg har levert ADSL til en kunde med 10 000 meter linjelengde. Greit nok, han fikk 0.1 megabit, men konstant og med greie svartider. Gode nok til å spilles på.

 

Og er det singleplayer man spiller har ikke engang svartid noe å si. Da vil ikke mobilt bredbånd med ekstremt trege svartider og hastigheter få en impact på gameplayet for da handler det kun om å være connectet.. I dette tilfellet er EDGE nok til å logge på og det har 98% av landet om jeg husker rett.

 

Så igjen spør jeg, hvorfor griner folk når det finnes opptil flere løsninger på connectivity rett foran nesen på de fleste?

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Svaret har du fått flere ganger. Folk ønsker å spille selv når koblingen er nede, når internett er utilgjengelig eller når når serveren er nede. Simcity er ikke første spillet i historien som krever at man er online for å spille - det er heller ikke første spillet i historien opplever at serverne kneler.

 

Det blir garantert nedetid på slike servere. Om man snur spørsmålet - hvorfor kreve at man er online om man ønsker å spille offline?

Lenke til kommentar

Om man snur spørsmålet - hvorfor kreve at man er online om man ønsker å spille offline?

 

Forhindre piratvirksomhet og gjøre modda konsoller mindre attraktivt?

En tanke er kanskje også at de da lettere kan få kundene til å betale for Xbox Live Gold, eller eventuelle andre tjenester de tilbyr. Kanskje Microsoft, med alle sine flotte titler har innsett at folk kommer til å kjøpe den neste Xboxen uansett, da de leverer suveren underholdning som folk rett og slett ikke kan gå glipp av. Og hvis XBL-G er et krav, da kan det blir mer fortjeneste. Folk vet hva de får når det gjelder XBL.

 

Hvis Microsoft skal gå denne veien, så må de ha vurdert konsekvensene av alltid online. Kanskje de tjener mer selv med konsekvensen om at flere kunder velger et annet alternativ?

Lenke til kommentar

Svaret har du fått flere ganger. Folk ønsker å spille selv når koblingen er nede, når internett er utilgjengelig eller når når serveren er nede. Simcity er ikke første spillet i historien som krever at man er online for å spille - det er heller ikke første spillet i historien opplever at serverne kneler.

 

Det blir garantert nedetid på slike servere. Om man snur spørsmålet - hvorfor kreve at man er online om man ønsker å spille offline?

 

Microsoft har vel tenkt (hvis ryktene stemmer) at de ville kunne klare å være unike og skille seg vekk fra playstation ved å gjøre noe slikt som dette, istedenfor at det skal bli nok en MS vs Sony.

 

Er jo fint hvis de kan klare å tilby 3 unike opplevelser, men sånn som jeg ser det, så har MS bæsja litt på leggen nå med dette hvis det stemmer, er ikke akkurat den beste måten å være unik på, spesielt når deres største kunde er USA.

Endret av Rottenspacehead
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...