Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Det at folk har klaget på navnet er fordi man må finne feil når man ikke liker en ting. Typisk er det PS-boysa som kjører opp med helt usaklig argumenter "ææhæh Xbox One er den første Xbox". Jeg er sikker på at Komplett vil få mange telefoner fra folk som trodde de bestilte den nyeste Xboxen, men fikk Xbox One.....

Uansett, som det nevnes så er det ting vi har fått vite og mye vi ikke vet enda. Jeg er helt enig i at vi kan diskutere rykter og ting rundt konsollen, men dessverre så trekker mange konklusjoner og kommer med teorier som ikke engang har rot i virkeligheten. Jeg gir mye av skylden til twitter..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes ikke det er tydelig, har ikke truffet ett eneste menneske som tror xbox ikke kommer til å ha spill, har du?

AtW

Når mye av kritikken fra lanseringen går på at det ikke var noe om spill.Så var Hylekoret i full sving (jeg går utifra at du fikk med deg det samme siden jeg ser deg mye på forumet).

Virket nesten som at folk ikke trodde de skulle ha spill. Når Gamer i tillegg må lage artikler der Microsoft må forsvare at de skal ha mye spill (se 6 milliarder øremerket til spill) og at Sony går ut med å si at "PS4 er først og fremst en spillkonsoll"....

Jeg går utifra at du da er enig med meg at det virker nesten som om folk ikke tror det skal være mye spill på Xbox One?!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Synes også det er greit å diskutere rykter - hvis tar forbehold om at det er nettopp rykter - det kan jo være både negative og positive ting.

Og jeg gjentar - men navnet????

Husker en del utsagn fra forrige diskusjon om 360 vs PS3 - og denne navn diskusjonen, kommer jeg nok heller ikke å glemme :)

Lenke til kommentar

Men det er klart - det ser jo ut til at Sony har en gylden mulighet her. Men når det gjelder drm så venter jeg ikke for mye fra den siden, har fremdeles en haug med cder som jeg ikke får lagt inn på pcen og spilt - nå som cd-spilleren er parkert i kjelleren. Når jeg en gang skal legge inn dvd og bluray på hdd - så regner jeg med at det er en del som ikke vil rippes - og det skulle forundre meg stort om det ikke sto Sony på dem. Får bare håpe at pcen ikke blir ødelagt...

Men Sony kan jo overraske på en positiv måte? :)

Lenke til kommentar

Når mye av kritikken fra lanseringen går på at det ikke var noe om spill.Så var Hylekoret i full sving (jeg går utifra at du fikk med deg det samme siden jeg ser deg mye på forumet).

Virket nesten som at folk ikke trodde de skulle ha spill. Når Gamer i tillegg må lage artikler der Microsoft må forsvare at de skal ha mye spill (se 6 milliarder øremerket til spill) og at Sony går ut med å si at "PS4 er først og fremst en spillkonsoll"....

Jeg går utifra at du da er enig med meg at det virker nesten som om folk ikke tror det skal være mye spill på Xbox One?!

Nei, jeg er ikke enig, den eneste som har snakket om at det ikke skal komme spill på konsollen som jeg har sett er deg, og det er dine egne fantasier om hva andre mener. Jeg har ikke sett ett eneste menneske som ikke tror konsollen kommer til å ha spill.

AtW

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, jeg er ikke enig, den eneste som har snakket om at det ikke skal komme spill på konsollen som jeg har sett er deg, og det er dine egne fantasier om hva andre mener. Jeg har ikke sett ett eneste menneske som ikke tror konsollen kommer til å ha spill.

AtW

Jeez!! Og jeg som trodde skulle slippe å skrive.. "Ikke ta alt bokstavlig". Beklager at ingen har lært deg om "å sette ting på spissen".

Jeg snakker selvsagt om at det har vært veldig mye ubegrunnet klaging på at det ikke var noe fokus på spill, som seinere har bekreftet seg sterkere ved at Microsoft måtte gå veldig på defensiven.

Lenke til kommentar

Jeez!! Og jeg som trodde skulle slippe å skrive.. "Ikke ta alt bokstavlig". Beklager at ingen har lært deg om "å sette ting på spissen".

Jeg snakker selvsagt om at det har vært veldig mye ubegrunnet klaging på at det ikke var noe fokus på spill, som seinere har bekreftet seg sterkere ved at Microsoft måtte gå veldig på defensiven.

Jeg skjønner godt at du "setter ting på spissen", eller kommer med stråmenn sånn jeg ser det. Men du skjønner kanskje mitt poeng også, at det er en dårlig måte å argumentere på.

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har sett flere som bruker argumentet at det ikke skal være en spill-konsoll, og at de frykter det blir lite spill.. Det er jo en litt fjern diskusjon spør du meg. Det kommer jo like mange spill som til PS4. Det er det jo ingen tvil om. Hvis man tror at Xbox ikke skal ha nok spill så virker det som man av prinsipp bare holder seg for øra og nekter å høre.. Som jeg nevnte for noen sider tilbake.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Å sette ting på spissen i en debatt, spesielt om den er med folk du ikke kjenner så godt/og eller i tekstform, er svært risikabelt. Det kan misforstås, og man kan også lett oppfattes som frekk, aggressiv eller litt dum. Det er helt ok å være uenig, men å smøre ekstra tjukt på for å virke mer uenig fører ingen vei.

Det er jo ikke ubegrunnet. Pressekonferansen hadde svært lite fokus på spill. Alle vet jo at maskinen får spill, det sier seg selv, men dersom Microsoft i stadig større grad vinkler markedsføringen inn mot sport og TV, vil jo dette påvirket folks oppfatning av produktet. Personlig synes jeg pressekonferansen var skuffende fordi de nesten utelukkende snakker om TV, sport og Call of Duty. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om disse tingene, så følelsen jeg sitter igjen med på slutten er at jeg ikke er i målgruppen, og egentlig like gjerne kan velge noe fra Nintendo eller Sony.

Lenke til kommentar

Ser lengre bak angående navn. Den kan hete akkurat det den vil, er spillene som gjør jeg kjøper denne konsollen når vi får se mer av spill fremover til Xbox One.

Xbox One er og blir et fint navn, selvom jeg spådde disse navnene Xbox Infinity eller Xbox Loop :p

Endret av iL Sephiroth
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser lengre bak angående navn. Den kan hete akkurat det den vil, er spillene som gjør jeg kjøper denne konsollen når vi får se mer av spill fremover til Xbox One.

Xbox One er og blir et fint navn, selvom jeg spådde disse navnene Xbox Infinity eller Xbox Loop :p

jeg er fremdeles VELDIG usikker på om jeg skal kjøpe den. jeg har lite lyst til å kjøpe en konsoll som ikke helt liker brukte spill, der Skynet kameraet kreves og man må kobles til Internett 1 gang hver 24 time. Det dumme er at jeg helt sikkert får anmeldeseskopier av Xbone versjonen.

Lenke til kommentar

jeg er fremdeles VELDIG usikker på om jeg skal kjøpe den. jeg har lite lyst til å kjøpe en konsoll som ikke helt liker brukte spill, der Skynet kameraet kreves og man må kobles til Internett 1 gang hver 24 time. Det dumme er at jeg helt sikkert får anmeldeseskopier av Xbone versjonen.

Vi har nok hørt deg si det flere ganger, ingen som tvinger deg til å kjøpe den eller? :)

Kinect'en kan du uansett slå av.

Lenke til kommentar

Hva slags spill tror dere vi vil få se under E3?

Forza 5

Quantum Break

Call of Duty: Ghosts

EA Sports-spillene

Halo spin-off eller Halo 2 HD Remake?

Crackdown 3?

Ryse

Det nye Rare-spillet, kanskje et nytt Killer Instinct?

Kameo 2?

Siden Mirrors Edge solgte såpass dårlig, kan avtalen med EA gi Microsoft enerett på Mirrors Edge 2?

Lenke til kommentar

Listen din høres allerede ganske sannsynlig ut.

Allerede bekreftet:

Ryse

Forza Motorsport 5

Quantum Break

Summer of Arcade 2013

Rare prosjekt

Rykter/ubekreftet:

Crackdown 3 (basert på bildet fra Xbox One presentasjonen)

Fable prosjekt eller ny IP fra Lionhead

Black Tusk Studios' sin nye IP. Don Mattrick har lyst til å vise det frem, men Phil Spencer mener at det er for tidlig.

Halo spinoff (Halo: Spartan Assault?)

Lenke til kommentar

Satser penger på Halo 2 Anniversary Edition til Xbox One, som gjør ventetiden bedre til Halo 5

Forza 5: vet vi allerede

Banjo Threeie: Hadde vært ekstremt hyggelig overraskelse i mine øyner

Mirror's Edge 2: Blir enten med eksklusiv DLC (som jeg ikke bryr meg så mye om) eller tideksklusivt så Xbox One får det 5 måneder før på sin plattform en andre plattformer :p

Crackdown 3: Vil jeg ikke ha pga Crackdown 2 var en skuffelse, mye dårligere en Crackdown 1 :)

Endret av iL Sephiroth
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et nytt Killer Instinct hadde vært moro, men for å være helt ærlig tviler jeg litt. Slåssespill er langt fra så populært som det engang var, og markedet er allerede mettet med alle Namco- og Capcom-spillene.

Jeg tipper vi får mer Halo og Forza, og sikkert noe nye greier.

Lenke til kommentar

Til opplysning Xbone-tilhengere: offisielt bekreftet at PS4 ikke trenger internet connection, sperre av bruktspill er opp til utvikler.

http://n4g.com/news/...p-to-publishers

http://n4g.com/news/...lways-connected

Og kven er det som ynskjer ei slik sperre? Utviklar/Utgjevar eller konsollfabrikant?

Kven er det som tapar (mest) pengar på bruktsalet?

Har faktisk aldri spilt Crackdown, så skal se om jeg får snust opp et eksemplar til når jeg får den nye leiligheten min.

Crackdown var ein av dei kjekkaste spela til XBOX360. Steiki eg koste meg med det.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...