Emils. Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Da er det jaggu i meg en stor del av befolkningen som er på nivå med Paradise Hotell-deltakerne. Alle er ikke som deg, sånn er det bare. Det tørr jeg å påstå at er feil. Ja, det finnes mange med lav IQ, men nivået er nok høyere blant folk flest. Det er vel også en grunn til at Paradise faktisk blir sett på, men denne diskusjonen handler hvor vidt ikke om Paradise Hotell. Poenget mitt er at "One" står for noe annet enn tallet 1. Men tydeligvis er mange veldig kverulanter når det kommer til den nye Xbox One og jeg ser at det er ofte unnskyldninger ut av det blå som preger diskusjoner. Markedsføring, forvirring fra folket osv. Og det før i det hele tatt det er tatt en markedsundersøkelse og spillkonsollen er i nærheten av release. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Poenget mitt er at "One" står for noe annet enn tallet 1. Nei, det gjør jo ikke det. Du sier One er kort for "all-in-one", men hvordan er dette forskjellig fra 1 og "all-in-1"? Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Når du snakker om Xbox One så betyr ikke det Xbox 1. 1 betyr tallet 1, One kan bety 1 og det kan være en forkortelse for "all in one". Men når man snakker om Xbox 1 så vil man jo, på lik linje, tro det betyr noe alla Playstation 1, 2, 3 og 4. Men det er jo det som er poenget mitt, at det ikke gjør. Betydningen av "One" er klar og da kan ikke du komme her å si "Det betyr 1". Så lenge navnet har en hensikt så blir det ulogisk å komme å endre på betydningen av det. 2 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Kanskje det forvirrende navnevalget kan ha en eller annen form for positiv effekt? Istedenfor å nevne for en kompis at det har kommet en ny xbox som heter xbox 3, så må du bruke dobbelt så lang tid på å forklare hvorfor den heter det samme som originalen. Det samme i butikken, så selve navnet blir i allefall på folks lepper lenger. Lenke til kommentar
D02 Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Jeg har uansett bestemt meg. Det valget gjorde jeg i 2007. Og her har vi feilen : ) 1 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Og her har vi feilen : ) Hva prater du på? Jeg skal være såpass ærlig å si at jeg velger Xbox fordi jeg elsker kontrollen og jeg har blitt vant til Microsoft sitt system på Xbox. Hadde PS4 hadde lik kontroll som Xbox hadde jeg valgt Playstation 4. Det er ikke noen større hemmelighet enn det. I tillegg så kan man installere spill på HDD, noe som er stort pluss. Det + kontrollen er grunnen til valget mitt. Begrunn gjerne hva du mener med "Og her har vi feilen" ettersom det kan bety så mangt og er ingen konkret start på en diskusjon. 1 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 (endret) Skal man begynne å klage på navnet til Xboxen også nå???? Negative/positive ting i praktisk bruk er flott å ta opp - men navnet??? Hvordan man i det hele tatt klarer å finne noe negativt i navnet "One" er utenfor min fatteevne. Da sliter man skikkelig. Endret 1. juni 2013 av Mr_Spock 7 Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Skal man begynne å klage på navnet til Xboxen også nå???? Negative/positive ting i praktisk bruk er flott å ta opp - men navnet??? Hvordan man i det hele tatt klarer å finne noe negativt i navnet "One" er utenfor min fatteevne. Da sliter man skikkelig. Leste du innleggene? Det er ikke noe 'galt' med navnet som sådann, men det er litt upraktisk at man nå har to maskiner man kaller det samme. Igjen, som med PSX. 1 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Leste du innleggene? Det er ikke noe 'galt' med navnet som sådann, men det er litt upraktisk at man nå har to maskiner man kaller det samme. Igjen, som med PSX. Litt upraktisk? For hvem? Lurer på om BMW synes det samme..... Skulle det være for vanskelig å si den nye eller den gamle - så får man vel ha med seg et bilde i lommeboka for sikkerhets skyld da 2 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 (endret) For guds skyld, det er ikke to maskiner de kaller det samme. Få seriøst opp øynene dine. Den første konsollen til Microsoft heter "Xbox" og kun Xbox. Den heter ikke offisielt "Xbox 1 eller Xbox One". Etterfølgeren heter offisielt "Xbox 360" og siste generasjon nå heter "Xbox One". Folk kommer til å kalle Xbox One for bare Xbox som de gjorde med "Xbox 360" og "Xbox". At folk referer til "Xbox" som "Xbox 1" er ikke det samme som "Xbox One". Seriøst, hvor vanskelig er dette å forstå? Folk på finn.no som skal selge sin første generasjons Xbox skriver "Xbox til salgs" eller "første generasjons Xbox til salgs". De skriver ikke "Xbox 1 til salgs." Så du lager virkelig et problem ut av ingenting her nå! Endret 1. juni 2013 av Emils. 1 Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Litt upraktisk? For hvem? Lurer på om BMW synes det samme..... Skulle det være for vanskelig å si den nye eller den gamle - så får man vel ha med seg et bilde i lommeboka for sikkerhets skyld da Du har rett, Dexters neste sesong bør bli kalt sesong 1 1 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 For siste gang: FØRSTE GENERASJONS XBOX HETER IKKE XBOX 1!!!! 1 Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 For siste gang: FØRSTE GENERASJONS XBOX HETER IKKE XBOX 1!!!! Nei men du forbinder den som 1ern, fordi det er den første, og først = 1. 1 Lenke til kommentar
chokke Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 -Skal du kjøpe ny Xbox? -Er ikke den litt gammel? Høhøhø. Referer du til Xbox i dag, mener du mest sannsynlig Xbox 360 eller nye Xbox One. For å få frem til at du mener første generasjonen må du bruke originale Xbox eller første Xbox. Ikke at det er noe problem, men det er bidrag til misforståelse ved å navngi den nye konsollen Xbox One. Noen omtaler første playstation som Playstation One/En/1 avhengig av språk, noen omtaler første Xbox som Xbox One/en/1 avhengig av språk og nå så skal alle omtale Xbox One som Xbox One. Ser du ikke hvordan det kan bidra til misforståelser? iPhone One, hvor er du . 1 Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Greia med den første Playstation er at den ble kalt PSX. Om de mener 5 eller annet er ikke helt klart for meg. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Problemet oppstår fordi folk skal kverulere mot Xbox. Folk flest vil ikke se på dette som et problem. 99% vil ikke engang bry seg om dette. Dette oppstår fordi folk skal ha noe å klage på angående Xbox One. Slik er det i industrier hvor "fanboys" preger miljøet i såpass stor grad. 1 Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Problemet oppstår fordi folk skal kverulere mot Xbox. Folk flest vil ikke se på dette som et problem. 99% vil ikke engang bry seg om dette. Dette oppstår fordi folk skal ha noe å klage på angående Xbox One. Slik er det i industrier hvor "fanboys" preger miljøet i såpass stor grad. Mhm, du har så rett. Hørte at Neste xbox skal hete 0. Fordi den tar bort alt hovedfokus for gaming 2 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 (endret) Nå venter jeg bare på at dette kommer å opp som et tungtveiende argument i "Hvilken konsoll skal jeg kjøpe" spørre trådene: -Lurer på om jeg skal ha Xbox One eller PS4? -Helt klart PS4 - for da vet du helt sikkert hvilken konsoll du har i rekkefølgen.! -Synes du skal se hvilke spill du har lyst til å spille - og velge etter det. -Ikke hør på Xbox fanboyen over - velg den som beskriver hvilken konsoll det er i rekken, det har betydd enormt mye for min gaming opplevelse. osv osv Endret 1. juni 2013 av Mr_Spock 4 Lenke til kommentar
LMH Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Noen omtaler første playstation som Playstation One/En/1 avhengig av språk, noen omtaler første Xbox som Xbox One/en/1 avhengig av språk og nå så skal alle omtale Xbox One som Xbox One. Ser du ikke hvordan det kan bidra til misforståelser? Dei fleste kan vel kanskje tenke seg eit hypotetisk scenario der dette leder til ein liten missforståelse som blir oppklart om lag 4 sekunder etterpå, men kvifor dette blir diskutert som eit problem av enkelte er det litt vanskelgerare å forstå. 2 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Problemet oppstår fordi folk skal kverulere mot Xbox. Folk flest vil ikke se på dette som et problem. 99% vil ikke engang bry seg om dette. Dette oppstår fordi folk skal ha noe å klage på angående Xbox One. Slik er det i industrier hvor "fanboys" preger miljøet i såpass stor grad. Hele diskusjonen startet fordi folk i den uhøytidelig undersøkelsen til IGN mente at Playstation 4 var et bedre navn enn Xbox One. Hverken mer eller mindre. Når det gjelder gamepadene ser det ut som om Microsoft har fjernet de største blemmene fra sist, så den ser jævla digg ut. Men det samme sier folk om den nye gamepaden til PS4, som er en totalforandring. Gleder meg til å få teste begge, jeg. Konferansen til Sony var en milliard ganger bedre enn Microsoft sin. Etter E3 kan det hende snudd. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå