Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor? Hvor og når har du ikke nett i disse dager?

-Det er ikke alltid at serveren til spillet er stabil

-Det er ikke alltid at Live er stablt

-Det er ikke alltid at mitt eget nett er stabilt

-Du mister adgangen til spill som du har betalt for når utgiveren bestemmer seg for å stenge ned serveren

 

-I verste fall kan det endre på fokuset til spillet (mer fokus på multiplayer kontra singleplayer). Jeg spilte Crackdown 1 som et rent enspillerspill. Jeg har ikke lyst til å bli tvunget til å spille multiplayer i Crackdown 3. ...men jeg får vente og se hva MS sier på Gamescom om en snau uke. Godt mulig det ikke er så ulikt det første spillet når det gjelder akkurat dette.

 

 

 

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det blir Crackdown 3 gameplay på Gamescon

 

Jeg gleder meg til å se hvordan spillet ser ut, men jeg håper virkelig at det ikke er avhengig av "the power of the cloud". Jeg misliker sterkt at det kommer flere og flere spill som krever at man må være koblet til nett. Trist trend etter min mening.

 

 

Om Cloud funker og gir bedre opplevelse med spillet har jeg ikke noe i mot dette. Mer Cloud for min del siden jeg alltid er online uansett :) 

Lenke til kommentar

 

Hvorfor? Hvor og når har du ikke nett i disse dager?

-Du mister adgangen til spill som du har betalt for når utgiveren bestemmer seg for å stenge ned serveren

 

 

 

 

 

 

 

Selv om utvikler stenger server så betyr ikke det nødvendigvis at spillet blir uspillbart. Dessuten er det vel fult mulig å patche inn en mulighet for å fortsette å spille spillet selv om utvikler og spillet forsvinner ut i grønn nitti. Warhammer 2 var jo avhengig av LIVE før, men det kravet forsvant i en patch.

Lenke til kommentar

 

Selv om utvikler stenger server så betyr ikke det nødvendigvis at spillet blir uspillbart. Dessuten er det vel fult mulig å patche inn en mulighet for å fortsette å spille spillet selv om utvikler og spillet forsvinner ut i grønn nitti. Warhammer 2 var jo avhengig av LIVE før, men det kravet forsvant i en patch.

Dersom spillet er så avhengig av "the cloud" som Microsoft vil ha det til, så vil det ikke fungere uten en nettforbindelse. Og uansett om en patch kunne ha gjort det mulig å spille det offline, så vil fortsatt en upatchet bluray-disc være like ubrukelig.

 

Dersom spillet i teorien kan fungere uten nett, men krever nett likevel, er det for øvrig kvalmende gjort av MS.

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Syns du skaper mye problemer som knapt nok er reelt.

Hvor ofte har du linjebrudd? Vurdert å bytte leverandør? Jeg kan ikke huske sist jeg hadde nedetid på linja hjemme hos meg.

Hvor ofte er Live tjenesten nede? Har ikke inntrykk av den har vært veldig mye utilgjengelig, til tross for at det var noen problemer her om dagen.

At servere til spill kan være ustabile (spesielt ved release) er ikke noe som er unikt for Xbox, det går som regel på hvem som har produsert spillet og står for driften av serverne. Kanskje slutte å støtte de som peker seg ut som verstinger?

 

Hvor ofte stenger de ned spill, som ikke har floppet totalt/knapt nok har spillere? 

 

Alt i alt, vi lever ikke på 90-tallet lenger, syns spillbransjen har hatt en fin utvikling.

Lenke til kommentar

Skjer relativt ofte at servere stenger. Alle sportsspill fra EA for eksempel. De stenger vel etter et par år.

 

Dirt-spillene også. 1 og 2 er stengt i hvertfall.

 

Ganske sikkert flere også, men dette er de jeg vet om og har irritert meg over at er stengt.

 

Sannsynligvis er levetiden på et slikt spill 2-4 år. Da lønner det seg ikke lenger å ha serverene kjørende pga få spillere.

Lenke til kommentar

Syns du skaper mye problemer som knapt nok er reelt.

Hvor ofte har du linjebrudd? Vurdert å bytte leverandør? Jeg kan ikke huske sist jeg hadde nedetid på linja hjemme hos meg.

Hvor ofte er Live tjenesten nede? Har ikke inntrykk av den har vært veldig mye utilgjengelig, til tross for at det var noen problemer her om dagen.

At servere til spill kan være ustabile (spesielt ved release) er ikke noe som er unikt for Xbox, det går som regel på hvem som har produsert spillet og står for driften av serverne. Kanskje slutte å støtte de som peker seg ut som verstinger?

Det skjer ikke særlig ofte, men poenget er likevel at forbrukeren mister kontroll over sine egne spill.

 

Hvor ofte stenger de ned spill, som ikke har floppet totalt/knapt nok har spillere? 

 

Xbox Live til den originale Xboxen har blitt stengt ned.  Nå kommer Live til Xbox 360 og sannsynligvis Xbox One til å vare en stund lengre enn den første versjonen av Live, men før eller senere kommer også disse tjenestene til å bli stengt ned.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

så lenge det gjør spillet bedre så har jeg ingen problemer med det, og hvis det er noe problemer med Live så er det mulig å finne på noe annet den dagen.

 

hvis de stenger Live serveren til crackdown 3, mest sansynelig spiller ikke jeg det spillet da og bryr meg ganske lite vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Noen som har MCC? Er det noe multiplayer på Halo 4, og hvor mange spillere er det? Kjipt om lobbyene er tomme. Vil gjerne varme opp til Halo 5, men har ikke noe å varme opp med så vurdere MCC. Koster bare 199 på CDON.

Til den prisen så syns jeg at singleplayer delen alene er verdt et kjøp. Har ikke spilt mye MP selv, men junior gjør det ved jevne mellomrom og har ikke problem med å komme inn i noen kamper, eller finne kamper for den saks skyld. Er du glad i Halo så er dette en fin gave til seg selv spør du meg.

Men hvorvidt der er HALO 4 MP vet jeg ikke.

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...