Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spør du meg så er det 1498kr som er feilpriset. Hvem i all verden kommer til å gidde å kjøpe den der. Du får ikke SÅ ekstremt med fordeler av å bruke kontrollen. Kontrollen er egentlig en bedre utgave av Scuf kontrollene (bortsett fra at du ikke kan gjøre noe med selve gripe på kontrollen) men dette er kontroller som stortsett er kun tilgjengelig i de store landene, USA, UK osv. Du ser det fks ikke i de vanligste spill butikkene her i landet. De vet at det er stor etterspørsel og når man i tillegg har noen justeringer på den originale så er det ikke noe bedre enn å slenge ut elite kontrollen.

 

Det blir også optimalt for oss eller de som spiller mer seriøst. Om du er denne vanlige gameren så hadde jeg iallfall ikke sett verdien i å investere så mye penger i en kontroll om du bare skal spille singelplayer fks.

1498 er hvertfall ALT for mye, spesielt når konsollen selges nesten for 2000 her.

 

Jeg ser iallfall ikke behovet for å punge ut på denne kontrollen før rundt september når en del av spillene man virkelig får fordeler på kommer ut.

Men kanskje greit å punge ut nå så man slipper de store summene på spill etc rundt den tiden.

Men på en annen side så kan det jo hendes at prisen blir lavere. Så jeg er usikker, 899 hørtes ganske fornuftig ut, men urimelig til tross for at den er priset for 150$ i USA.

 

Tipper det er ett kom å kjøp hos oss eller lokke tilbud for å se hvor mange de faktisk skal bestille fordi de ikke vet hvor stor etterspørselen på kontrollen er. Før de setter opp prisen igjen noen dager etter de har fått den inn igjen.

Lenke til kommentar

Kan godt mene at det er urimelig med Kr. 1498,-, men med tanke på prisene til Scuf så er den ikke så gale. Og iogmed utsalgspris i USA er USD 150 så tror jeg mer på at Kr. 899,- er mer feilpris/lokkepris enn noe annet. Jeg la inn en bestilling iallefall så får vi se om de går tilbake på prisen.

 

Og jeg ser absolutt nytteverdien i å skifte på spakene. I dag har jeg forskjellige kontrolfreeks for å få en annen høyde på knottene. Ikke fordi de gir meg noen form for fordel, men jeg syns ergonomien blir bedre. Og jeg tror ergonomien vil bli enda bedre på elite-kontrolleren. (Og samtidig så har jeg bare en kontroller og jeg har lenge tenkt på å kjøpe en til så hvorfor ikke bare kjøpe en elitekontroller og ha den som fulgte med konsollen som reserve.)

Lenke til kommentar

 

 

 

Det skal den vel også kunne brukes til. Både med kabel og den kommende trådløsadapteret. (http://www.pcworld.com/article/2933182/the-xbox-one-wireless-controller-adapter-is-exclusive-to-windows-10-for-reasons.html)

 

 

Adapteret er bare kompatibelt med Win 10. Har planer om å hive meg på Win 10, men vet ikke helt om det blir i år. Ser uansett ut som kontrolleren funker med usb-kabelen som følger med.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Det skal den vel også kunne brukes til. Både med kabel og den kommende trådløsadapteret. (http://www.pcworld.com/article/2933182/the-xbox-one-wireless-controller-adapter-is-exclusive-to-windows-10-for-reasons.html)

 

 

Adapteret er bare kompatibelt med Win 10. Har planer om å hive meg på Win 10, men vet ikke helt om det blir i år. Ser uansett ut som kontrolleren funker med usb-kabelen som følger med.

 

USB-kabelen fungerer ja. Men ser for meg at noen lager en driver for andre windowsversjoner. Selv om det kan ta litt tid.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Hvordan var det med deling av spill igjen? Hvis jeg ønsker at lillebror skal ha tilgang til mitt spillbibliotek på hans Xbox, hvordan ordnes det?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Det skal den vel også kunne brukes til. Både med kabel og den kommende trådløsadapteret. (http://www.pcworld.com/article/2933182/the-xbox-one-wireless-controller-adapter-is-exclusive-to-windows-10-for-reasons.html)

 

 

Adapteret er bare kompatibelt med Win 10. Har planer om å hive meg på Win 10, men vet ikke helt om det blir i år. Ser uansett ut som kontrolleren funker med usb-kabelen som følger med.

 

 

Så meningsløst latterlig. 

 

Men det er prisen på noe joypaden også, 1500 for en joypad? Kan kjøpe et ganske klut custom oppsett for de pengene.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Men det er prisen på noe joypaden også, 1500 for en joypad? Kan kjøpe et ganske klut custom oppsett for de pengene.

 

AtW

 

 

Om den er bra så er det ikke noe galt med prisen overhode. Hvorfor skal ikke konsoll brukere kunne kjøpe premium produkter som PC brukere har gjort i årevis? Et bra tastatur alene koster mer en den kontrolleren....

 

EDIT: Vet ikke om det klippet her er blitt delt tidligere. Men nice er den...

Endret av LarZen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

/rant mode

det iriterer meg noe så grenseløst at gta ikke kunne laget en meny som loaded først , hadde vært så mye lettere , en dette og enten loade storymode eller online , for så og kunne velge og joine venner , for og ikke snakke om at man må i storymode for og kunne starte en privat verden ! 

hadd det bare kommet en meny med litt valg før den lastet noe som helst så hadde det vært så mye bedre , og enda værre er om du godtar en party invite fra xbox menyen så laster den først inn singelplayer for så og laste online , som bare viker 50% av gangene ! 

/rant mode off 

Lenke til kommentar

Nå skjedde det noe merkelig her. Plutselig dukket Wolfenstein: The New Order opp under my games and apps som "ready to install". Jeg har ikke kjøpt spillet engang. Jeg lastet det ned 100 %, men får ikke startet det. Meldingen jeg får er:

 

"If you have a game disc, insert it now. If this is installing from the Xbox Store, the person who bought it needs to sign in with the profile they used at purchase."

 

Det skal sies at jeg har The New Order på PS4 og New Blood på X1. I tillegg har jeg EA Access og Gold. Har tatt kontakt med support nå for å høre hva det kan være. Har dere vært borti noe sånt før? Fikk plutselig en følelse av at noen har prøvd å hacke kontoen min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...