Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er man flink til å imitere stemmer blir det en morsom høst med andre ord.

nei, det er ikke stemmen den kjenner igjen

Dette er litt utenfor hva jeg har teknisk kunnskap om men den bruker noe som kalles beamforming til hente ut bare den lyden den ønsker. Slik jeg forstår det er det en slags avansert sonar, dagens kinect har 4 mikrofoner for å få til dette.

img04_2.gif

Hvis du ønsker å lese om teknologien kan du se på dette dokumentet:

http://download.microsoft.com/download/F/9/9/F99791F2-D5BE-478A-B77A-830AD14950C3/MicArrayEchoCancellation_Walkthrough.pdf

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er egentlig enig i prinsipp-saker. Overvåking er dårlig.

Det som irriterer mest er at jeg faktisk må ha kinect-en koblet til, da jeg har null behov for den whatsoever.

Husk at kinecten ikke vil bare bli brukt til hopp og sprett spill.

Har ingen interesse av slike spill selv, men headtracking i bilspill f.eks vil nok bli vanlig. Det sier jeg ikke nei takk til.

Tror det blir masse kule ting de bruker den til nå som den er standard.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis det er en konsoll jeg faktisk skal kjøpe meg. (Forrige generasjon, bortsett fra Wii, var kjedelige, stygge og var ikke verdt et kjøp inn i mitt hus. Dette høres mer ut som noe som passer inn i huset. High-Tech følelse. :-)

Kamera, overvåkning? Care .... Zzz selv om jeg tviler sterkt på noen former for aktiv overvåkning, så gir jeg faen.

Større sjans for at nabokona titter inn vinduet anyways.

Folk tar for gardina, og er man paranoid, så kan man jo bare trekke for sensoren på samme måte. Meeeen, om folk ønsker å se meg så får de bare hacke PCen og stirre intenst i webcammen. Noe mindre spennende skal du lete langt etter. :-P

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis det er en konsoll jeg faktisk skal kjøpe meg. (Forrige generasjon, bortsett fra Wii, var kjedelige, stygge og var ikke verdt et kjøp inn i mitt hus. Dette høres mer ut som noe som passer inn i huset. High-Tech følelse. :-)

Kamera, overvåkning? Care .... Zzz selv om jeg tviler sterkt på noen former for aktiv overvåkning, så gir jeg faen.

Større sjans for at nabokona titter inn vinduet anyways.

Folk tar for gardina, og er man paranoid, så kan man jo bare trekke for sensoren på samme måte. Meeeen, om folk ønsker å se meg så får de bare hacke PCen og stirre intenst i webcammen. Noe mindre spennende skal du lete langt etter. :-P

La meg spørre deg, hva er forskjellen mellom Ps 4 og Xbox 1, visst du er så casual så må jo svaret vere åpenbart

Lenke til kommentar

nei, det er ikke stemmen den kjenner igjen

Dette er litt utenfor hva jeg har teknisk kunnskap om men den bruker noe som kalles beamforming til hente ut bare den lyden den ønsker. Slik jeg forstår det er det en slags avansert sonar, dagens kinect har 4 mikrofoner for å få til dette.

img04_2.gif

Hvis du ønsker å lese om teknologien kan du se på dette dokumentet:

http://download.micr...Walkthrough.pdf

Hvordan vet den hvor den som er logget inn er plassert til enhver tid, med kameraet, er det det som er greia? Og med 4 mikrofoner, så får man en røff analse om hvor lyden kommer fra, presisjonen er ikke så høy.

AtW

Lenke til kommentar

Hvordan vet den hvor den som er logget inn er plassert til enhver tid, med kameraet, er det det som er greia? Og med 4 mikrofoner, så får man en røff analse om hvor lyden kommer fra, presisjonen er ikke så høy.

AtW

Som jeg sa er dette langt høyere nivå enn jeg har erfaring med, fra dokumentet jeg linket:

Finally, the loop calls ISourceLocalization::GetBeam and ISourceLocalization::GetPosition:

GetBeam retrieves the direction of the currently selected beam as 0.175-radian (10-degree) increments relative to camera coordinates.

GetPosition return the estimated source direction. Because the beam is limited to one of the 11 supported directions, it typically does not point directly to the source and is accurate to only ±5 degrees.

GetPosition uses a source localization algorithm that provides a more accurate estimate of the source direction, including a confidence value that is a measure of the estimate‘s accuracy

Sansyndligvis kan du bruke dette sammen med bildedata for å få større nøyaktighet, men akkurat hva den gjør vet jeg ikke, men jeg vet at det fungerer i praksis.

Lenke til kommentar

Gamer man konsoll = casual.

Om du er norsk, og snakker med nordmenn, mens du lirer av deg ord som gamer og casual, er du ikke mye hardcore. :p

Ellers tror jeg Eksbein og LekStasjon Fire blir ganske like sånn i praksis.

Lenke til kommentar

Jeg synes størrelsen ser perfekt ut jeg. Den tiden hvor alt skulle være så lite som mulig, som PS1 var er for min del forbi. Så lenge den er designmessig fin. Noe Xbox 360 fat og PS3 i starten ikke var. Nå tok det seg om på PS3 og Xbox fronten og konsollene kler stuen og et rom veldig fint.

Designet til Xbox One, er for min del, et meget moderne design som står i stil til det fleste av utstyret man får tak i på markedet. Som da f.eks. dekoder, recivere, tver osv. Så den sklir rett inn i TV-hylla som en gjenstand, og utfra størrelsen og målene som er regnet ut fra Xbox One, perfekt.

Nå kan jeg ikke med 100% sikkerhet si at jeg vet hvordan den vil passe inn, men utifra beregningene som ligger ute og sammenligningene opp mot X360 så tror jeg det blir en veldig fin boks å få inn i stuen!

Lenke til kommentar

Jeg har en 360 og er i tvil om hva jeg skal velge for neste generasjon.

Mitt første inntrykk er at jeg er skuffet etter MS sin "reveal". Kan virke som de har satset på feil hest med tanke på alt mulig annet enn gaming som de skal inkludere i boksen, og at dette kan ha vært et resultat av flere års planlegging som ikke har tatt til høyde for all den teknologiske utviklingen vi har hatt med Smart TV, smartphones og alt hva det nå er.

Blir spennende med E3, jeg vil bare ha en boks som jeg enkelt kan game på.

Lenke til kommentar

Kom igjen! Det er ikke størrelsen det kommer an på! :wee:

Det er egentlig påfallende hvor like Xbox (merker jeg må hele tiden stoppe meg selv fra å kalle den Xbox 1 :p) og Xbox 360 er i størrelsen. Man husker jo gjerne førstenevnte som et digert beist, helt latterlig svært sammenlignet med konkurrentene. Tror designen har mye å si der, det er jo tydelig at en konkav look får den til å virke mye mindre enn en konveks, selv om målene er ganske like.

Xbone gjør imidlertid det eneste riktige, og her helt ærlig på størrelsen. :p

Lenke til kommentar

Størelsen på X1 er vel noe ala den originale Xbox maskinen? Jo mindre det er jo bedre selvfølgelig men det er nok endel varmegang i denne maskinen så det bare må bli slik.

Utseende synes jeg er direkte kjedelig, det er en boks med blank overflate på den ene siden og riller på den andre. Rimelig kjedelige greier...men en skal vel ikke akkurat sitte å glane på boksen heller da :D

Lenke til kommentar

Den er jo ikke noe mindre kjedelig enn Wii og Wii U? Rektangulær, blank boks med slot-in i front. PS3 har jo et mye mer særegent design, men jeg har aldri sett på det som noen spesiell fordel. Det gjør den bare vanskeligere å plassere i stereobenken. Den nyeste utgaven er jo i tillegg toploader, som gjør at den krever enda mer plass.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei Wii og Wii U er rimelig kjedelige greier også, synes Gamecube var litt artig jeg da :) Og den første PS3 maskinen var litt pen...dem som er kommet etterpå er mindre pene. Spesielt den siste til PS3 som er helt grusom....

Synes jeg da :)

EDIT: Peneste konsollen idag etter min mening er X360 slim...nydelig maskin. Suger til seg støv..men pytt pytt.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...