Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Jeg betalte 6k for min, men fikk forsåvidt med MotorStorm og Kingdom of Heaven på blåfilm (sånne kostet fort opp mot 300 kroner på Platekompaniet i 2007). Vet ikke helt om jeg synes det var verdt det, men etter over seks år med PS2, kun supplert med en halvkjip laptop, var det litt kritisk med oppgradering. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg betalte kr 4244,- for min Xbox 360 Elite hos Spaceworld høsten 2007, det var vrient å få tak i den sorte den gangen, var bare Spaceworld som hadde den inne - innen rimelig kjøreavstand.

 

Ellers pleier vel å ta 10 gangen i forhold til amerikansk pris i dollar, å stemme på norske priser.

Lenke til kommentar

Nå har vel også ting blitt generelt dyrere med årene. Folk får mer penger og indeksen på ting øker generelt. Skal ikke mer enn 2 år tilbake før du fikk 0,5l med Cola til 14 kr, nå koster det 18 kr.

 

Så tipper faktisk mellom 4000 kr og 5000 kr er en riktig markedspris slik ting er akkurat nå. Om Xbox eller PS vil koste under 4000 kr vil jeg bli meget meget overrasket.

Lenke til kommentar

Xbone har en medfølgende Kinect, det vil nok skyve prisen opp et hakk, om ikke Microsoft subsidierer litt. De har kanskje plassert seg i en litt kinkig situasjon med dette, spesielt i forhold til spillere som ikke bryr seg om Kinect. Enten blir maskinen dårligere enn PS3, eller så blir den dyrere, eller så taper Microsoft mer penger på salg av maskinen enn det Sony gjør med sin. Kanskje det blir en kombinasjon.

Følger ikkje Move med til PS4?

 

Edit: såg svar var komen på dette. /Disregard.

Endret av BlastyTrasty
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Noen som husker hvor mye Xbox 360 kostet ved release her i Norge? Dersom man bruker den prisen til sammenlikning må man huske å regne med inflasjon. Den vil uansett ha en høyere nominell pris.

X360 ble lansert med to versjoner, Forskjellen bestod i all hovedsak av tilbehør og HDD. Premiumversjonen kostet 3400kr ved lauch i 2005. Om jeg husker rett kjørte elkjøp en kampanje, slik at man sparte et par hundrelapper. I usa kostet den $399.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_360_launch

Lenke til kommentar

Lite sannsynlig. Ble diskutert på NeoGaf hva man ville gjøre om dette ble tilfellet, er sikkert derfra dette ryktet kommer fra.

 

Du har helt sikkert rett.. Det virker jo høyst usannsynlig.. Men jeg søkte på "Xbox One exclusive game rumors" og det dukket opp mange slike Fallout artikler nedover.. Uten at jeg hadde søkt spesifikt på fallout. De fleste av artiklene er 2 - 3 dager gamle. Når ble det diskutert på NeoGraf? Er det lenge siden?

Lenke til kommentar

 

 

Du har helt sikkert rett.. Det virker jo høyst usannsynlig.. Men jeg søkte på "Xbox One exclusive game rumors" og det dukket opp mange slike Fallout artikler nedover.. Uten at jeg hadde søkt spesifikt på fallout. De fleste av artiklene er 2 - 3 dager gamle. Når ble det diskutert på NeoGraf? Er det lenge siden?

 

Noen dager siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og hvis folk eer så redd for at kameraet skal filme, hvorfor ikke bare ta svart elektro-teip over. Eventuelt hjemme kinecten i en skuff.

 

Selv om den må være tilkoblet, er det ingenting som tilsier at den må se deg. Enda, vel å merke.

Det går på prinsipp. Aksepterer du slik oppførsel fra MS, tipper jeg du også ber mannen som sitter i en sort van utenfor huset ditt inn på kaffe og kjeks?

Lenke til kommentar

Det går på prinsipp. Aksepterer du slik oppførsel fra MS, tipper jeg du også ber mannen som sitter i en sort van utenfor huset ditt inn på kaffe og kjeks?

Jeg er egentlig enig i prinsipp-saker. Overvåking er dårlig.

 

Det som irriterer mest er at jeg faktisk må ha kinect-en koblet til, da jeg har null behov for den whatsoever. Om kamera og lyd er på, skrur jeg det bare av. Mest for å ikke skru av eller rope på xboxen med et uhell.

 

 

Skal jo nevnes at her i huset har vi to xboxer i samme rom. Hva om man hadde to stk xbox one, og han ene skulle skru av maskinen. Skrur den av begge da? Kan bli problematisk.

Lenke til kommentar

Jeg er egentlig enig i prinsipp-saker. Overvåking er dårlig.

 

Det som irriterer mest er at jeg faktisk må ha kinect-en koblet til, da jeg har null behov for den whatsoever. Om kamera og lyd er på, skrur jeg det bare av. Mest for å ikke skru av eller rope på xboxen med et uhell.

 

 

Skal jo nevnes at her i huset har vi to xboxer i samme rom. Hva om man hadde to stk xbox one, og han ene skulle skru av maskinen. Skrur den av begge da? Kan bli problematisk.

 

Nei, det er ikke problematisk, samme som med dagens kinect tar xboxen bare å hører på den som er logget inn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...