Gå til innhold

Lage flåte


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg og fetteren min har sittet å snakket litt og tenkte vi skulle prøve å lage en liten flåte til sommeren. Vi tenkte noe i størelse med 6 europaller

_ _ _

|_|_|_|

|_|_|_|

 

For de som forstår tegningen så skal vi ha 6 europaller som er 120cm lang og 80cm brei (vær palle altså). Den skal bli kvadratisk og være 240cm i alle retninger.... Noe den tegningen ikke ble... Men jaja...

 

ja.. vi tenkte og en liten motor... og det er her problemet kommer inn!

Vi har en liten 5 hester i garagen.. og er vi heldig så kansje en 8 hester også!

Men ja.. styringen er vi litt usikre på hvordan skal bli.. for vi har nemelig ingen idé. Vi vil jo helst ha et ratt å svinge med då. men vi vet rett og slett ikke hvordan vi skal få det til. så jeg håpte noen av dere har vært oppi dette før og kansje kunne hjelpe oss litt.

 

helst ikke noe alt for kompliserte greier. Vi har også tenkt på å bare styre vanelig med å "Holde" i motoren hvis dere forstår... Men det er jo ikke like kult da :p

 

Håper på svar!

 

Og navn på den lille flåten tenkte vi på "MS saltvannsfitta" men ja, vi får se. Kan gjerne komme med forslag til navn..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, dette med flåtebyggning har jeg vært borti:) Men å få det så flott som å ha motor på hadde ikke jeg. Skal dere tenke på det med å ha rattkonsoll ol. så ville jeg vurdert å fått en skikkelig båt med motor på. For en flåte kjørende 5-6 knop gjør det bare kjedelig i lengden å manøvrere med ratt.

 

Men når det gjelder med å feste motoren på, som i deres tilfelle er en 5HK, er det igrunn ingen problemer. Lag samme utgangspunkt som i en båt, med forsterkninger forfra.

Lenke til kommentar

Ja, det kan vi, men det blir nok ikke før til sommeren.. og litt endring i planene. Vi skal gjøre flåten litt lengre..

 

_ _ _

|_|_|_|

|_|_|_|

|_|_|_|

|_|_|_|

 

Den blir ikke så lang då.. men ja, dere ser tegningen?

 

Men kan komme med oppdateringer underveis når vi får ting klart.

Blir mest sansynelig ikke gjort så mye før sommeren, får se hva som skjer

 

Og hvis noen har idéer til ting så e det bare til å komme med noe ;)

 

Edit: Endret på noen skrive feil.

Endret av oioioifyttihelvette
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...