Javisst Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Heihå! Kom tilfeldigvis til å kikke på sommerstålfelgene mine og så da at de var utrolig blasse og ikke særlig pene... Tenkte da at det kunne være morsomt å bruke litt av påsken til å prøve å shine disse opp! Har aldri gjort dette før, så jeg forventet ikke så veldig godt resultat... Alt av utstyr og lakk er kjøpt på Biltema. Alt i alt kom dette på 300 kr! Alle 4 felger så ut som dette... Ikke det verste å pusse opp. Litt smårust der kapsler har vært montert... For det meste så er det sola som gjort dem blasse. Startet med å pakke dem inn i plast... Pusset så rusten til den ble glatt! Her gidder jeg ikke fjerne rusta helt, bare nok til at det ikke synes utpå den nye lakken... Vasket dem så med rødsprit... Så sprayet jeg 3 lag med Biltema antikorrosjonsgrunning eller hva det nå heter... Sprayet dem så med svart felglakk fra Biltema. Ga dem først 3 strøk men de hadde fremdeles grunningfarge på seg. Så da ga jeg dem 2 lag til! Som dere ser fra bildene så pusser jeg bare opp 3 felger... Dette var fordi jeg prøvde meg på en felg først + fordi jeg måtte sammenligne dem... Etter en liten oppshining på selve dekket, så ble jeg faktisk riktig så fornøyd! Blir nok en sommer uten hjulkapsler ja! Men for å være ærlig så dropper jeg denne behandlingen på vinterfelgene... Kan se for meg at de vil ta døden av det med tanke på saltlaken på veiene. Men dette var altså mitt lille garasjeprosjekt! Thanks for watching! 2 Lenke til kommentar
trra Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 (endret) Ble bra det Sorte stålfelger kan se riktig ut på mange eldre biler, men selvsagt ikke på en ny MB E-klasse. Endret 6. april 2012 av trra Lenke til kommentar
Javisst Skrevet 6. april 2012 Forfatter Del Skrevet 6. april 2012 Ble bra det Sorte stålfelger kan se riktig ut på mange eldre biler, men selvsagt ikke på en ny MB E-klasse. Helt enig! Men shiny svarte stålfelger på Corollaer synes jeg faktisk er veldig ålreit! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå