Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har du bestemt deg for hvilken PicoPSU du vil kjøpe?

Post tekniske detaljer om den, så kan vi forumbrukere hjelpe deg å sammenligne spesifikasjonene med adapteret du har.

En generell regel er at spenningen må stemme presis.

Bildet ditt er litt kornete, men det ser ut som den leverer 19 volt og 4.7 ampere.

For å bruke denne må PicoPSU tåle 19 volt.

Den jeg nevnte, som takler alt fra 6 til 12 volt, ville vært kjempefornøyd. :)

Den andre, som bare går på 12 volt, ville blitt ødelagt av 19 volt.

Ampere kan man aldri få for mye av. Å ha margin skader ikke.

Min gamle 220 volts-adapter klarte å levere over 5 ampere, og den hadde margin i lange baner.

Din adapter leverer 4.7 ampere. Jeg vet ikke hva din datamaskin krever. Men det kan hende det holder.

Dette er jeg ikke ekspert på.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den PicoPSUen du linket til krever 12 volt. Kobler du den til 18.5 volt, blir den ødelagt.

Forresten:

Husk at det finnes en tiggetråd der du kan spørre om noen har et 12 volt adapter med passende design, plugg og strømstyrke.

Det finnes sikkert mange forumbrukere som har en hel skuff full, og gjerne bidrar til prosjektet ditt.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Den PicoPSUen du linket til krever 12 volt. Kobler du den til 18.5 volt, blir den ødelagt.

Forresten:

Husk at det finnes en tiggetråd der du kan spørre om noen har et 12 volt adapter med passende design, plugg og strømstyrke.

Det finnes sikkert mange forumbrukere som har en hel skuff full, og gjerne bidrar til prosjektet ditt.

Haha, skal spørre der :)

Har sett igjennom alle picoPSUene på amazon etter de med 24atx og 4atx, og det er disse jeg står imellom:

picoPSU-160-XT | 260 kr | Link

picoPSU-150-XT | 252.50 kr | Link

picoPSU-150-XT #2 | 255 kr | Link

Vil forresten dette adapteret fungere? 12v og såvidt jeg kan se i kommentarene sier de at den passer til picoPSU-inntaket. Jeg har strømkabel så den passer i norske kontakter selv...

Lenke til kommentar

Nei. Du parer ikke noe som trekker 150W med noe som gir 72W.

HTPC.no selger Streacom 150W PicoPSU(samme som komplett) til 799.

EDIT: Altså, det vil fungere, men med for stor load vil du brenne adapteret.

EDIT2:

http://www.amazon.com/picoPSU-150-XT-102W-Adapter-Cyncronix-Rating/dp/B00316TM22/ref=pd_cp_e_2

http://www.amazon.com/Dell-Optiplex-GX620-DA-2-Supply/dp/B0029LDE9C/ref=sr_1_1?s=electronics&ie=UTF8&qid=1334518547&sr=1-1

Hvis du endrer pluggen på sistnevnte, så har du mer enn nok strøm :w00t:

Endret av konduktans
Lenke til kommentar
Nei. Du parer ikke noe som trekker 150W med noe som gir 72W. HTPC.no selger Streacom 150W PicoPSU(samme som komplett) til 799. EDIT: Altså, det vil fungere, men med for stor load vil du brenne adapteret. EDIT2: http://www.amazon.com/picoPSU-150-XT-102W-Adapter-Cyncronix-Rating/dp/B00316TM22/ref=pd_cp_e_2 http://www.amazon.com/Dell-Optiplex-GX620-DA-2-Supply/dp/B0029LDE9C/ref=sr_1_1?s=electronics&ie=UTF8&qid=1334518547&sr=1-1 Hvis du endrer pluggen på sistnevnte, så har du mer enn nok strøm :w00t:

Endrer pluggen tror jeg ikke at jeg har kompetanse til. Har såvidt ikke hatt noen erfaring med verken dremel, fein, lodding osv før jeg satte igang dette prosjektet :p

Kanskje det blir til at jeg kjøper streacom PSUen... Om jeg skal ha det settet med picopsu+102w adapter, koster det meg ca 450kr + frakt + toll + MVA så ender det opp på over 700 kr uansett...

Lenke til kommentar

Like greit å kjøpe i Norge, så har du reklamasjon i 5 år :-)

Ja, et veldig godt argument! Det hadde jeg ikke med i vurderinga!

Da tror jeg nok at det blir til at jeg kjøper en picoPSU enten hos komplett.no eller htpc.no. Takk for hjelpa folkens! :)

Lenke til kommentar

Kanskje de er interessert i en sponsoravtale også?

Ettersom jeg ikke hadde hørt om dem før, er det tydelig at de trenger å markedsføre seg bedre.

Haha, ikke dum ide. Jeg sender avgårde en mail! :thumbs:

Bare hyggelig! Kan forøvrig gå god for servicen på HTPC.no. Anbefaler butikken på det sterkeste!

Haha, aldri hørt om butikken før. Ang. frakt da? Både pris og tidsmessig tenker jeg på

Lenke til kommentar

Regner med at "m/120W adapter" betyr at det følger med en kinaprodusert 120 watts strømboks? :)

De selger nemlig samme saken billigere uten adapter her:

http://www.iwill.no/...apter.2296.html

Problemet med denne er at den bare har 20-pin ATX, mens jeg trenger 24-pin :|

Har forresten fått "sponsoravtale" med htpc.no, problemet er at den picoPSUen på bildet mangler 4-pin ATX (såvidt jeg kan se) i tillegg til at den har 20-pin istedet for 24-pin atx :wallbash:

(fa3n!)

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...