Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PicoPSU 160 XT greien har i alle fall 24pin og 12V ATX. Når det er sagt kjører de aller fleste hovedkort med 24 pin om man bare setter inn 20 pin strømforsyning bare den kan levere nok strøm over kablene.

Vet at 160w picoPSUen har 24-pin + 12v atx, det som er er at den er dyr og at jeg ikke ønsker å kjøpe PSU som kan gi 160w når jeg sitter med et adapter som kan levere 70w :p

Kan du ikke bruke en SFX strømforsyning? http://www.prisjakt....ct.php?e=502809

Denne PicoPSU-en har alt du nevner. Det er bare å slenge på en molex-&--#62;sata-adapter.

http://www.ebay.com/...8#ht_935wt_1163

Såvidt meg bekjent er SFX psuer 12.5 cm lang og 10 cm bred (?), noe som blir for stort til å ha inne i kassa :(

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

Men det finnes som sagt bedre.

Hvis du er skikkelig moderne, kan du streame lyd over nettverket, eller bruke optisk dersom hovedkortet og stereoen støtter det.

Men å lodde en slik som dette er helt ok.

3.5mm_mini_plug_to_2_rca_jacks_y_adapter.jpg

Da kan du koble til en kabel som konverterer tilbake til jackplug, for å få koblet til hodetelefon.

Synes forresten denne var tøff:

nes171.jpg

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Men det finnes som sagt bedre.

Hvis du er skikkelig moderne, kan du streame lyd over nettverket, eller bruke optisk dersom hovedkortet og stereoen støtter det.

Men å lodde en slik som dette er helt ok.

3.5mm_mini_plug_to_2_rca_jacks_y_adapter.jpg

Da kan du koble til en kabel som konverterer tilbake til jackplug, for å få koblet til hodetelefon.

Synes forresten denne var tøff:

nes171.jpg

Må du komme med utrolige bilder av en NES-pc med DVD-rom som ser helt sykt bra ut etter at jeg har gruset ideen? :hrm:

Vi får se om det kanskje blir DVD-rom likevel - om jeg har mer enn 1 cm å gå på etter at jeg har montert hovedkort, så blir det med DVD-rom...

Har forresten heller ikke stereo, så det kan du stryke. Jeg ser at du skrev lenger opp om å bruke hdmi til både lyd og bilde, og det er akkurat det som er planlagt. Det eneste er med hodetelefoner o.l. Selvfølgelig kan jeg bruke utgangene integrert i hovedkortet, men da vil hullene stå tomme...

Noen andre forslag til hva jeg kan bruke RCA-hullene til, da?

Vil tippe at hvit er GND.

Ang. lyd, så kan du vel bare lodde sammen en intern audio-RCA-adapter, og bruke de originale RCA-portene på baksiden?

Så du tror også det er ground, ja. Er det noe jeg ha for å ha fungerende (og trygge) usb-porter? Når det gjelder rca-inngangene er problemet at de sitter fast i "hovedkortet" på NES-en så det går ikke å ta de av...

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

Må du komme med utrolige bilder av en NES-pc med DVD-rom som ser helt sykt bra ut etter at jeg har gruset ideen? :hrm:

Vi får se om det kanskje blir DVD-rom likevel - om jeg har mer enn 1 cm å gå på etter at jeg har montert hovedkort, så blir det med DVD-rom...

Har forresten heller ikke stereo, så det kan du stryke. Jeg ser at du skrev lenger opp om å bruke hdmi til både lyd og bilde, og det er akkurat det som er planlagt. Det eneste er med hodetelefoner o.l. Selvfølgelig kan jeg bruke utgangene integrert i hovedkortet, men da vil hullene stå tomme...

+1 for DVD.

Lyd og bilde over HDMI fungerer helt ypperlig. Kobler du ofte hodetelefoner til HTPC-en din? Kan du ikke bruke lyd over HDMI og bruke hodetelefonutgangen på TV-en?

Ang. lyd, så kan du vel bare lodde sammen en intern audio-RCA-adapter, og bruke de originale RCA-portene på baksiden?

Så du tror også det er ground, ja. Er det noe jeg ha for å ha fungerende (og trygge) usb-porter? Når det gjelder rca-inngangene er problemet at de sitter fast i "hovedkortet" på NES-en så det går ikke å ta de av...

Jovisst går det an! -> Biltema. Hadde jeg vært deg, så ville jeg beholdt originalutseene så langt det er mulig. Stemmer det at RCA-portene er på siden? I så fall er de synlige fra fremsiden, og bør enten tettes igjen med plugger eller bare la de originale RCA-portene stå igjen :-)

Nei, du trenger ikke å jorde de to USB-portene sammen. Det er så klart gunstig, og et sikkerhetsmoment, men ikke nødvendig for at portene skal fungere.

Lenke til kommentar

Du kutta forresten data- linja til USB. Den trenger du.

God tommelfinger-regel er at rød = pluss, svart = GND.

Lykke til med prosjektet!

Jasså, så det er data...

Det morsomme er at jeg nå har testet den på main PC og den fant begge minnepinnene jeg putta i... trengs det både data+ og data- for at den skal funke? :hmm:

Må du komme med utrolige bilder av en NES-pc med DVD-rom som ser helt sykt bra ut etter at jeg har gruset ideen?

+1 for DVD.

Lyd og bilde over HDMI fungerer helt ypperlig. Kobler du ofte hodetelefoner til HTPC-en din? Kan du ikke bruke lyd over HDMI og bruke hodetelefonutgangen på TV-en?

Så du tror også det er ground, ja. Er det noe jeg må ha for å ha fungerende (og trygge) usb-porter? Når det gjelder rca-inngangene er problemet at de sitter fast i "hovedkortet" på NES-en så det går ikke å ta de av...

Jovisst går det an! -&--#62; Biltema. Hadde jeg vært deg, så ville jeg beholdt originalutseene så langt det er mulig. Stemmer det at RCA-portene er på siden? I så fall er de synlige fra fremsiden, og bør enten tettes igjen med plugger eller bare la de originale RCA-portene stå igjen :-)

Nei, du trenger ikke å jorde de to USB-portene sammen. Det er så klart gunstig, og et sikkerhetsmoment, men ikke nødvendig for at portene skal fungere.

Aha... burde jeg bare lime de på, eller? Det går ikke an å kjøpe et adapter ellernoe? Og ja - det stemmer at de er på siden, på høyre side langt bak.

Hvor ofte jeg plugger hodesett i htpcen min kan jeg dessverre ikke svare deg på, siden jeg ikke har og aldri har hatt en htpc :p

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

Spørsmålet var retorisk - jeg har hatt HTPC lenge, og har ALDRI brukt hodesettet. En enkel løsning er å rett og slett lime fast en plastbit på innsiden og på den måten tette hullene. Da slipper du sjenerende hull.

Skulle du velge å klippe løs RCA-kontaktene, så kan du enkelt feste dem med limpistol!

Lenke til kommentar

Spørsmålet var retorisk - jeg har hatt HTPC lenge, og har ALDRI brukt hodesettet. En enkel løsning er å rett og slett lime fast en plastbit på innsiden og på den måten tette hullene. Da slipper du sjenerende hull.

Skulle du velge å klippe løs RCA-kontaktene, så kan du enkelt feste dem med limpistol!

Ja, kanskje det blir det. Men saken er at jeg da ødelegger hardware om det er noen som kunne tenkt seg å fikse den. Har sikkert noe annet som har RCA innganger liggende i kaosh*lvetet i kjellern...

Forresten, denne SSDen er under seriøs vurdering her: Plextor M2P. Den koster "bare" 1100 kr og scorer betydelig bedre enn min Kingston HyperX! ( :() Kilde

Plutselig var tilbudet borte, selvom det lå under superweekend som varer hele helgen, og det er lørdag idag. Og de har den på lager.

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

Har du funnet ut hva du skal gjøre med strømforsyning? Sliter veldig med å finne en økonomisk og god løsning.

Nei, sliter med denne delen jeg også. 350 kr for picoPSU + frakt + mva + toll + adapter + mas... Nesten så jeg kjøper den som er hos komplett for 850 kr :hrm:

Lenke til kommentar

Sist jeg sjekket fantes det to typer PicoPSU.

Det begynner å bli en del år siden...

Den ene typen krevde ca. 12V, mens den andre var "altetende", fra 6 til 24 volt.

Desverre hadde sistnevnte lavere wattstyrke.

Jeg kjøpte den likevel, for hovedkortet den skulle brukes med hadde en ekstremt strømgjerrig prosessor fra VIA. (Ikke Intel eller AMD, men likevel Intel-kompatibel.)

Jeg drev den med en strømforsyning fra en 386 laptop. Den var perfekt til det bruket.

Jeg har bare positivt å si om PicoPSU.

Jeg kjøpte min fra en nettside som ikke lengre er i bransjen. Etter at jeg var ferdig med stasjonære maskiner og gikk over til laptop, har jeg solgt alt det gamle utstyret.

Du trenger ikke nødvendigvis å betale for 220V-adapteret.

Er du en skrotnisse, slik som jeg, finner du noe utrangert utstyr som gjør jobben uten problemer, helt gratis.

Gamle strømadaptere til laptoper, flatskjermer o.l. bør funke, bare polaritet, strøm, spenning og plugg er riktig.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Sist jeg sjekket fantes det to typer PicoPSU. Det begynner å bli en del år siden... Den ene typen krevde ca. 12V, mens den andre var "altetende", fra 6 til 24 volt. Desverre hadde sistnevnte lavere wattstyrke. Jeg kjøpte den likevel, for hovedkortet den skulle brukes med hadde en ekstremt strømgjerrig prosessor fra VIA. (Ikke Intel eller AMD, men likevel Intel-kompatibel.) Jeg drev den med en strømforsyning fra en 386 laptop. Den var perfekt til det bruket. Jeg har bare positivt å si om PicoPSU. Jeg kjøpte min fra en nettside som ikke lengre er i bransjen. Etter at jeg var ferdig med stasjonære maskiner og gikk over til laptop, har jeg solgt alt det gamle utstyret. Du trenger ikke nødvendigvis å betale for 220V-adapteret. Er du en skrotnisse, slik som jeg, finner du noe utrangert utstyr som gjør jobben uten problemer, helt gratis. Gamle strømadaptere til laptoper, flatskjermer o.l. bør funke, bare polaritet, strøm, spenning og plugg er riktig.

Er vel egentlig en liten skrotnisse, ja, men det er begrenset hvor mye en 17-åring kan ha liggende :p

Kan generelt meget lite når det gjelder elektrisitet og strøm, så litt hjelp hadde ikke skadet, hehe...

Har et adapter fra en eldre bærbar PC, kan det være noe? Vet at det er forskjell på adaptere (henholdvis DC og AC, om jeg ikke tar feil?) hva forskjellen er vet jeg dog ikke. Adapteret jeg har liggende er AC adapter fra LiteOn, legger ved et bilde av den

Liteon-PA-1900-05-19V-4.74A-5.5mm-2.5mm-12mm-AC-Adapter.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...