hoyre Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Hei! Jeg skulle lagt inn lyd i C# - programmerer i Visual Web Developer. Har prøvd å søke en del på det på Google, men tipsene har ikke gitt resultater. Jeg har to lydfiler(begge i mp3, kan godt konverteres til wav, som de bruker i Microsoft). Jeg skulle gjerne spilt av lydfilene om en if-test inntreffer: if(tall<5) { musikkfil en skal spilles av } else { musikkfil 2 skal spilles av } Hvordan kan jeg få til dette? Lenke til kommentar
stelar7 Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 du finner kansje noe nytting info her: http://www.c-sharpcorner.com/Resources/709/how-to-play-sound-using-C-Sharp.aspx Lenke til kommentar
hoyre Skrevet 6. april 2012 Forfatter Del Skrevet 6. april 2012 (endret) Prøvde dette(de tre linjene med kode), og fungerte når jeg lokaliserte filen helt fra C, men det må da være mulig å gjøre lokaliseringen kortere, slik at den ikke bare fungerer på egen pc? Endret 6. april 2012 av hoyre Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Skal du spille av en enkelt lyd kan du bruke System.Media.Audio (må være en .wav fil) Skal du derimot spille av mp3 eller andre formater må du muligens ty til Windows Media Foundation (Vista eller nyere). Media Foundation .NET - Media Foundation wrapper Er flere muligheter i DirectX også SlimDX - DirectX wrapper Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 (endret) Prøvde dette(de tre linjene med kode), og fungerte når jeg lokaliserte filen helt fra C, men det må da være mulig å gjøre lokaliseringen kortere, slik at den ikke bare fungerer på egen pc? Legg wav filene som en del av prosjektet og referer til dem relativt. Feks opprett en "Sounds" mappe i prosjektet og legg inn alle WAV filene der og velg Copy if newer eller Copy allways. System.Media.SoundPlayer myPlayer = new System.Media.SoundPlayer(); myPlayer.SoundLocation = @"Sounds\click.wav"; myPlayer.Play(); Når du bygger, vil det komme en Sounds mappe med wav filene samme sted som exe filen kommer bin\Debug\minexe.exe bin\Debug\Sounds\click.wav bin\Debug\Sounds\sound1.wav bin\Debug\Sounds\sound2.wav Når du distribuerer programmet så tar du med denne mappen sammen med EXE filen din. Andre alterntiver innebærer sikkert Media Foundation .Net som nevnt over. Tipper den støtter stream data slik at du kan inkludere wav filene i exe filen (embedded resource). Mao kun 1 fil og ikke ekstra mapper. Evt skrive ut embedded filer til et temp område på disk og spille dem av derfra. Endret 7. april 2012 av wolf5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå