Gå til innhold

Half-Life 2 like krevende som Doom3 med full detaljer

MistaPi

Anbefalte innlegg

Samme ******. Min Geforce 3 Ti500 denger alle spill på 1024x768 med full details. Riktignok uten AA og AF, men hva trenger vi det til? Spill er bra nok uten nå for tida. :p

Men, så fort Mr. Lommebok sier at det er ok, så blir det innkjøp av Athlon 64, eventuelt Athlon XP til Socket 754 og NV35/NV40.

Alt dette avhenging av pris selvsagt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Samme kjøss. Min Geforce 3 Ti500 denger alle spill på 1024x768 med full details. Riktignok uten AA og AF, men hva trenger vi det til? Spill er bra nok uten nå for tida. :p

Det er ikke jeg enig i. AA og AF på gir mye penere og bedre grafikk :yes:

Hvis man liker dårligere grafikk betyr ikke aa og af noe nei...

Lenke til kommentar

La mer merke til denne kommentaren:

Gabe Newell: Yes. I don't know what we'll do with the pricing. The main concern is that people feel like they are getting good value. We're also looking at subscription options for people who want to go that way.

Jeg gidder ikke betale en gang i måneden for å spille HL2. Det er en grunn til at det finnes MMORPGs...

Lenke til kommentar

jeg ser forskjell med aa på og av men etter spilt med det på i noen min så fryser maskina og ati2.dvag kommer opp. eller at hus men ser rare ut, ser gjennom vegger etc. hadde ati klart kommet opp med noen ortlige drivere snart så man slapp bruke omega tror jeg de ville fått et bredere marked.

Lenke til kommentar
Jeg har heldigvis så det holder da tydligvis! :D

GF FX 5800, P4 2,4GHz og 1GB Corsair XMS RAM!

Tjah - Ville ikke jubla så voldsomt av skjermkortet ditt men ;)

Bråker masse, yter lite :p -- R9700PRO yter mer i 15 av 22 tester - og det er BETRAKTELIG mer faktisk. Samt - det bråker mindre.

I tillegg ville jeg ALDRI hatt nVIDIA-kort før jeg fant ut at de hadde funnet en fix til AA/AF-problemet de har. ATi har ingen slike uløselige problemer

;)

Tror nok jeg skal klare meg jeg og... Kunne tenkt meg ett kit på 512MB RAM til...

Men så finnes det jo de folk som heller vil ha et stabilt skjermkjort en alle problemene som dukker opp med ati hvis man driver med forskjellige ting :roll:

Og hvilke problemer er så dette ?

Tror du bør være litt mere spesifikk når du slenger ut slike "påstander".

Har selv et 9700 kort og har ikke hatt noen problemer. Det har eksistert problemer for enkelte brukere ja, men de blir jo da også stort sett rettet i neste driver-release, som skjer forholdsvis ofte nå for tida, mye oftere en Nvidias releaser. (Vi snakker her om Offisielle driver-releaser)

Lenke til kommentar

Bråker masse, yter lite :p -- R9700PRO yter mer i 15 av 22 tester - og det er BETRAKTELIG mer faktisk. Samt - det bråker mindre.

I tillegg ville jeg ALDRI hatt nVIDIA-kort før jeg fant ut at de hadde funnet en fix til AA/AF-problemet de har. ATi har ingen slike uløselige problemer

;)

Tror nok jeg skal klare meg jeg og... Kunne tenkt meg ett kit på 512MB RAM til...

Men så finnes det jo de folk som heller vil ha et stabilt skjermkjort en alle problemene som dukker opp med ati hvis man driver med forskjellige ting :roll:

Og hvilke problemer er så dette ?

Tror du bør være litt mere spesifikk når du slenger ut slike "påstander".

Har selv et 9700 kort og har ikke hatt noen problemer. Det har eksistert problemer for enkelte brukere ja, men de blir jo da også stort sett rettet i neste driver-release, som skjer forholdsvis ofte nå for tida, mye oftere en Nvidias releaser. (Vi snakker her om Offisielle driver-releaser)

seff har jeg et slikt kort.. dreit meg ut og kjøpte det. menskeli og feile, ati slipper flere ofesielle drivere ja, nettopp for og fikse problemene sine, men så fort de fikser noe så funker ikke no annet. jeg må bruke 2 forskjellige drivere, et for spill og et til tvut, omega driverne er mest stabile men da får jeg ikke spilt :/ sånn er livet

Lenke til kommentar

seff har jeg et slikt kort.. dreit meg ut og kjøpte det. menskeli og feile, ati slipper flere ofesielle drivere ja, nettopp for og fikse problemene sine, men så fort de fikser noe så funker ikke no annet. jeg må bruke 2 forskjellige drivere, et for spill og et til tvut, omega driverne er mest stabile men da får jeg ikke spilt :/ sånn er livet

Ja da tyder det på at det er en alvorlig feil med maskina di... Jeg har én driver, og har brukt kun én driver til alt... og det funker som det skal, men det gjør de nyeste driverne til nVidia også, så skal vi ikke bare begrave dette temaet og gå tilbake til topic.... (både R9800 og FX5900 er helt utrolig hardware, og vi skal være fornøyde som får velge mellom de to)

Lenke til kommentar
kjent at ati sliter med drivere. jupp back to topic.

Jaha, er det naivitet eller uvitenhet som driver deg til å si dette? det er kjent at ati SLET med drivere, men situasjonen har endret seg. Jeg har faktisk hørt mer historier om driverproblemer på nVidia sin side i det siste... så Velkommen til år 2003 :-?

Lenke til kommentar

;)

Masse problemer? ka meine du me det?? har ikkje hatt no tull med mitt ati kort :) kortet gir i hvertfall knall ytelse i forhold til pris :smile: d må dere vere enig i? :-?

Lenke til kommentar

;)

AA problemet skal ha blitt løst nå for både nvidia og ATI kort. Det har aldri vært noe problem med AF.

Ikke så rart egentlig , for HL2 er jo 10 ganger penere enn Doom 3

Artistisk sett skal jeg enig i at Half-Life2 ser bedre ut.. men lys effektene i Doom3 er waay bedre.

med tanke på hva valve har sagt hele tiden så høres det veldig usannsynlig ut..

rart at de påstår at spillet ikke kommer til å ha særlig høye krav, for så å avkrefte dette helt uten videre..

Når har dem sagt at spillet ikke kommer til å ha særlig høye krav med full detaljer?

Den demoen som ble vist på E3 messa dro 60fps i ~1300x700 på en 2.53Ghz P4 med R9800Pro, så dette stemmer nok ganske bra. Dessuten tror jeg nok Gabe Newell vet hva han snakker om.

jeg som har 3,2 GHz burde vel kanskje håpe cpu'en har mer å si enn skjermkortet (i mitt tilfelle geforce ti 4800)

Jeg vil tro Half-Life2 er ganske GPU begrenset.

jeg ser forskjell med aa på og av men etter spilt med det på i noen min så fryser maskina og ati2.dvag kommer opp. eller at hus men ser rare ut, ser gjennom vegger etc. hadde ati klart kommet opp med noen ortlige drivere snart så man slapp bruke omega tror jeg de ville fått et bredere marked.

Har du vurdert muligheten at du kanskje har et defekt kort? Jeg kjenner ingen som har dette problemet og jeg kan ikke huske at jeg har lest noe om det på forumer heller. At du har problemer med dette kortet så betyr det ikke at alle andre har det.

Hvilke fps vil jeg ligge på sånn ca med mine specs i f.eks 1280x1024 eller 1600x1200?

XP3000+

Asus A7N8X deluxe

1024 mb Corsair winxms pc3200

Radeon 9800 pro 256 mb

Hvilke AA er det best å sette her? 4 for ikke å drepe mye ytelse eller takler kortet mitt mere?

MSAA kan være bortimot gratis på kortet ditt hvis spillet er veldig fillrate begrenset, noe det trolig er. Jeg tror nok du kan glemme 1600x1200.

Lenke til kommentar

Går nok fint for meg, jess :p

p4 3,0GHz @ 233x15 = 3495 MHz

Abit IC7-G

1024MB Corsair TwinX PC3700 (Platinum ed., ser fetere ut i kassen :D )

GeForce FX5900 Ultra

Audigy 2

Maxtor 160 GB S-ATA

Pakket inn i et CoolerMaster ATC111B-SXD kabinett, og drevet av en TT 480 W Silent Purepower PSU.

Gleder meg til begge spillene :)

Lenke til kommentar

Ër det ikke bedre at VALVe har muligheter for de aller beste maskinene til å dra full nytte av kortet sitt, enn at de driter i mange featurer slik at tregere maskiner kan kjøre på max? Man får jo uansett det maskina tillater, uansett om man kaller det "max" eller "medium". Det har VALVe sagt; de gjør spillet spillbart slik at alle systemer kan kjøre på det maskina tillater. Det kjører jo helt fint på en 800 MHz med TnT-kort også...

Dessuten var Doom3s mye mer krevende. 640 med FX5900 Ultra som er det beste på Doom3 og det hadde lav framerate av og til....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...