Gå til innhold

Half-Life 2 like krevende som Doom3 med full detaljer

MistaPi

Anbefalte innlegg

Gabe Newell: "If you want everything turned on, running 32-bit 1280x1024? Hmm. I'd think you would run about 40 FPS with a 9700 Pro and a P-IV 2 GHz."

http://www.city-17.net/int_gaben1.php

Det er uten AA og AF.

Dette syns jeg er ganske overraskende, jeg hadde forventet at Half-Life2 var snillere enn Doom3 når det gjelder system krav, selv med full detaljer.

Når jeg tenker etter er den Doom3 testen jeg sikter til med uoptimaliserte drivere, så Half-Life2 kan ende opp med å være mer krevende enn Doom3 med full detaljer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gabe Newell: "If you want everything turned on, running 32-bit 1280x1024? Hmm. I'd think you would run about 40 FPS with a 9700 Pro and a P-IV 2 GHz."

Det er uten AA og AF.

Dette syns jeg er ganske overraskende, jeg hadde forventet at Half-Life2 var snillere enn Doom3 når det gjelder system krav, selv med full detaljer.

Når jeg tenker etter er den Doom3 testen jeg sikter til med uoptimaliserte drivere, så Half-Life2 kan ende opp med å være mer krevende enn Doom3 med full detaljer.

Hmm....min pentium tilsvarer jo ca en 2 ghz pentium. Så hvis jeg skrur ned til 1024x768,så er jo det helt aksebtabelt.

Lenke til kommentar

jo ser bra ut der,men tror mere på litt større systemkrav.

husker da ut 2003 skulle komme ut,da sa di som laget spillet at skulle gå med en 500-600 mhz cpu og ge-force 2 kort.

men hva vet jeg,tror iallefall jeg må ha fx 5800-5900 eller ati 9700pro-9800 for og spille med alle detaljer på max..

tror bare man ikke kommer langt med ti-kort eller ati 9500-9600.

Lenke til kommentar

Det er uten AA og AF.

På en måte synes jeg det er greit. mtp at hl1 nå har blitt brukt i 5 år og hvis det tar 5år til før hl3 kommer. Så er det jo greit at grafikken er krevende..

Om 2 år klarer sikkert budsjettkort 80fps ;)

Njaal

Lenke til kommentar
Jeg har heldigvis så det holder da tydligvis! :D

GF FX 5800, P4 2,4GHz og 1GB Corsair XMS RAM!

Tjah - Ville ikke jubla så voldsomt av skjermkortet ditt men ;)

Bråker masse, yter lite :p -- R9700PRO yter mer i 15 av 22 tester - og det er BETRAKTELIG mer faktisk. Samt - det bråker mindre.

I tillegg ville jeg ALDRI hatt nVIDIA-kort før jeg fant ut at de hadde funnet en fix til AA/AF-problemet de har. ATi har ingen slike uløselige problemer

;)

Tror nok jeg skal klare meg jeg og... Kunne tenkt meg ett kit på 512MB RAM til...

Lenke til kommentar

P4 2.53GHz

MSI648MAX

Tw512 DDR PC3200@354MHz CL2

Gf2Ti 64MB DDR 285/445

2x120GB WD 8MB

80GB WD 2MB

Chieftec Matrix 360W

5 Kabvifter

3dmark2001SE330: 6077

3dmark03: 320

Windows XP PRO SP1 DX9

Tror nok jeg må opgradere pc'en med nytt skjermkort jah :p

Lenke til kommentar

Bråker? Nei... det bråker pent lite synes jeg... det har jo aldri gått i "støvsugermodus" som jeg vet det kan gjøre hvis det blir varmt nok! Har jo hatt kortet noen måneder og spilt lenge av gangen uten problemer med bråk i hvertfall.

Dessuten synes jeg ytelsen er mer en god nok gitt! :)

Kommer til å holde i massevis til HL2 i hvertfall!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

med tanke på hva valve har sagt hele tiden så høres det veldig usannsynlig ut..

rart at de påstår at spillet ikke kommer til å ha særlig høye krav, for så å avkrefte dette helt uten videre..

er spent på hva de offesielle kravene er på, de skal jo slippe en hl2 benchmark før spillet slippes.

Lenke til kommentar
med tanke på hva valve har sagt hele tiden så høres det veldig usannsynlig ut..

rart at de påstår at spillet ikke kommer til å ha særlig høye krav, for så å avkrefte dette helt uten videre...

Det er med alt på... max grafikk. Det er noe annet en minimums-krav.

Njaal

Lenke til kommentar
jeg som har 3,2 GHz burde vel kanskje håpe cpu'en har mer å si enn skjermkortet (i mitt tilfelle geforce ti 4800) :shrug:

Du bør jo få deg et directx9 kort som GF FX og ATI 9700 og 9800 synes nå jeg da... ellers er jo CPU'en din sprek nok i massevis vil jeg nok si! :)

Lenke til kommentar

Glad jeg kjøpte Radeon 9800 :)

Jeg tror man får mye glede av det spillet selv om man ikke får kjørt det på max details.uansett, så er det sikkert et spill man kan holde på med noen år forhåpentligvis.så det er jo bare å oppgradere når man føler man trenger det.

Lenke til kommentar
Jeg har heldigvis så det holder da tydligvis! :D

GF FX 5800, P4 2,4GHz og 1GB Corsair XMS RAM!

Tjah - Ville ikke jubla så voldsomt av skjermkortet ditt men ;)

Bråker masse, yter lite :p -- R9700PRO yter mer i 15 av 22 tester - og det er BETRAKTELIG mer faktisk. Samt - det bråker mindre.

I tillegg ville jeg ALDRI hatt nVIDIA-kort før jeg fant ut at de hadde funnet en fix til AA/AF-problemet de har. ATi har ingen slike uløselige problemer

;)

Tror nok jeg skal klare meg jeg og... Kunne tenkt meg ett kit på 512MB RAM til...

Men så finnes det jo de folk som heller vil ha et stabilt skjermkjort en alle problemene som dukker opp med ati hvis man driver med forskjellige ting :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...