Gå til innhold

Tullete artikkel fra NRK ang TG


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Kunne ikke finne et bedre sted aa poste dette. Beklager hvis det ble feil forum.

 

Gaa til http://nrk.no/ er du grei. Se hva du faar rett i ansiktet ang TG.

 

Her er direkte link til artikkelen:

http://nrk.no/nyhete...pland/1.8064471

 

Det foerste du ser er: "Mye narkotika på The Gathering"

 

Det slo meg straks at det skal ganske mye lesing til foer man kommer til noe av poenget, som er at arrangoeren sier at de har godt samarbeid med politiet osv. At det kun er snakk om noen faa personer (som man kunne vente naar 5000 ungdommer er samlet paa ett sted).

 

Meningen med at jeg sier ifra til dere er dette:

Vennligst kontakt NRK hvis du kan, og be dem tenke seg om litt evt. omformulere seg. Evt. send en vennlig henstilling til artikkelforfatteren. Veldig misvisende tittel.

 

Det bare irriterte meg utrolig mye at folk skal faa et fullstendig feilaktig inntrykk bare pga en tullete og misvisende artikkel. Og det er spesielt alvorlig at det er helt oppe som foerstesideoppslag paa nrk.no.

Endret av rebjorn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NRK.NO kan ikke forvente at alle som ser deres artikler skal lese en artikkel to ganger foer man innser hva det er som egentlig sies i artikkelen. De aller fleste kommer til aa miste hele dette poenget. De skumleser og tenker 'jaja' og oppfatter det ikke. Dette er ikke god journalistikkpraksis.

Lenke til kommentar

Jeg ble overrasket når ellers så sensasjonsjagende VG hadde en mer objektiv sak enn NRK i dette tilfellet. Sendte en e-post til skribenten og fikk ingen svar (sjokk), men det er vel noe av det verste jeg har lest på lenge. Det skal godt gjøres å finne mer slett journalistikk enn denne saken fremstiller.

Lenke til kommentar

Vi snakker fjorten personer blandt flere tusen. Hvor stor er sjansen for at de fjorten kjenner hverandre? Og for øvrig er det mye som defineres som narkotika. Jeg har ingenting imot litt hasj en gang i blandt, og hadde jeg hatt egne tenåringsbarn hadde jeg ikke hatt noe problem om de røykte det litt i blandt. Det er tross alt bedre at de er åpne om det enn at de prøver å skjule det. Hadde vi snakket tyngre saker som kokain eller heroin hadde det selvsagt blitt noe annet.

Lenke til kommentar

Ja hvor skal man starte.. Blir like oppgitt hver gang. Det er ikke 14 som er tatt en gang, 4 hadde noe på seg. De andre ble bare markert på men hadde ingenting på seg, og får fortsette "festen".

 

Fra artikkelen: "- Dette er et samfunnsproblem, og det er tydelig at det er akseptert i enkelte miljøer. Jeg ville nok tenkt meg godt om som forelder, hvis jeg skulle sende ungdommer som er under 18 år på The Gathering, sier Akre til NRK" (Akre er operasjonsleder i hedemarkpolitiet)

 

Er virkelig 4 av 6000 personer et samfunnsproblem?? Og at foreldre skal tenke seg godt om pga av dette? Det er seriøst helt latterlig!

Endret av major_stuen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

I Norge er man et samfunnsproblem så lenge du ikke sitter i snøfonna med skiene satt opp mot sola, kakao og kvikklunsj.

 

hadde forsåvidt vært gøy å vite hva disse narkotiske stoffene var, eller om de i det hele tatt var narkotika, kan se for meg at det er en bra andel folk der som har med seg ulovlig sterke koffeinpiller, men annet enn det er det ikke mye dop jeg kan se for meg at egner seg på LAN.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...