Muffinrex Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Hei, jeg prøver og filme en video av Minecraft med programvaren Fraps, men jeg har noen problemer. I enkelte spill går FPS ned til 10, enda jeg har stilt det inn på 30. Er det noen som er kjent med programvaren og eventuelt kan hjelpe med å få Fraps til å kjøre uten lag? Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Det er ganske krevende å filme med fraps, ihvertfall på høye oppløsninger. Hva slags hardware har du? Lenke til kommentar
phlake Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Det vil gå bedre om du lagrer videoopptaket på en annen fysisk disk enn den spillet kjører fra. Det tar på å lese og skrive samtidig fra samme disk, men alt i alt er videoopptak krevende uansett, rent ressursmessig. Lenke til kommentar
Selvbyggern Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 www.d3dgear.com bruk dette programmet heller, du må betale 180 kr for det, men det er gulle verd, Du kan prøve det i 15 dager først så ser du om liker det. Fraps er noe dritt i forhold Lenke til kommentar
Muffinrex Skrevet 6. april 2012 Forfatter Del Skrevet 6. april 2012 Så om jeg hadde lagret videoene mine på eks. en ekstern harddisk eller memory-stick, hadde jeg fått bedre resultater. Lenke til kommentar
Snawklakl Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Så om jeg hadde lagret videoene mine på eks. en ekstern harddisk eller memory-stick, hadde jeg fått bedre resultater. nei, skaff deg SSD eller ny PC. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Så om jeg hadde lagret videoene mine på eks. en ekstern harddisk eller memory-stick, hadde jeg fått bedre resultater. Ja, hvis det er en USB3.0-disk så. Kanskje gå ned på oppløsning du tar opp i eller bruke en annen opptaker med kompresjon? Lenke til kommentar
SLi Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 (endret) Husk at Fraps filmer uncompressed. Så om du spiller på en disk og bruker mye av kraften til HDDen, så vil ikke den klare å ta 4-8 Gb i minuttet samtidig Skaff deg en til HDD. Endret 6. april 2012 av SLi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå