Gå til innhold

Forsatt forvirret ang. ESD!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skrue? JA Altså vanlige skruer jeg har hjemme eller noen jeg får med datakomponentene? I KABINETTET Men det sies jo at man skal ta på store metall objekter og ikke småe? Men hva var det med harddisk bayene?

Si meg en ting - driver du bare og troller .

Det er sagt 1000 ganger nå at hensikten er at du lader ut en eventuell statisk oppladning du måtte ha i kroppen - dette kan du gjøre på en million ulike måter.

Jeg troller ikke. Er bare redd for å skade komponenter, og det er snakk om 10 000,-

Problemet er at folk sier forskjellige ting, og jeg blir forvirret. En sier bruk antistatisk armbånd, en sier ikke, en sier ta i kabinett og masse forskjellige ting.

Går det an å skade strømforsyning + kabler med statisk elektrisitet?

Men er det absolutt ingen som har Miditower NZXT Phantom 410 WHITE kabinett? Ingen som vet om der det ikke er lakkert? Kan ikke jeg ta på kabinettet? Men planen min er slik:

Tar på den vanngreia som er i kjønnenet der jeg drikker vann. Når jeg pakker første komponent (PSU) så monterer jeg den i kabinettet og sørger for at den er på AV. Så kobler jeg den i en stikkontakt. Så tar jeg ny og ne på PSU'en eller kabinettet (?) (Kan man ta på alle steder på kabinettet da? Siden PSU er montert, eller må jeg lete etter ulakkerte steder selvom PSU er montert?) Da er jeg safe, sant? Ved å ta på PSU!?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...