Gå til innhold

Gaming PC til Komfirmasjon

Anbefalte innlegg

Hallais! :)

Til Komfirmasjonen min (6 Mai) Har jeg lyst til og kjøpe meg en gaming pc. Fra før eier jeg en PS3, så jeg skal ikke spille BF3 og sånne syke spill, men f.ks ArmA 2, APB (All Points Bulletin) og ArmA 3 når det kommer, og Far Cry 3 når det også kommer ut. Her har jeg laget meg en liten liste på ting som virker bra ifølget nettet, så dere for dømme meg om de t er noe her som er dårlig.

Grfikk Kort: 1GB GDDR5 NVIDIA® GeForce® GTX 555

Minne: 8192 MB (4 x 2 GB) 1600 MHz Quad tokanals DDR3

Prosessor: Intel® Core™ i7-3820 (4 Core, 10MB Cache 3.60GHz)

Hard Disk: 1 TB – SATA-II, 7200 o/min, 32 MB hurtigbuffer

Optisk Stasjon: DVD+/-RW (lese/skrive) 24x

Lydkort: Integrated HDA 7.1 Dolby Digital capability

Trådløs Tilkobling: Kombinasjonsadapter med 802.11n Wi-Fi og Bluetooth 2.1 EDR USB, Europa

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- GTX 555 er et OEM-only kort som ikke er mye å skryte av.

- Det vil alltid komme nyere deler i nær fremtid.

- Disse delene vil kunne kjøpes enkeltvis en stund før de dukker opp i ferdig-maskiner.

- Man vil alltid få mer ytelse for pengene ved å bygge selv eller kjøpe ferdigbygd fra f.eks. komplett, enn å kjøpe en ferdig maskin fra Dell/Alienware.

Lenke til kommentar

Vill egentlig anbefale deg og bygge selv. Kjøp et Z68 hovedkort til rundt tusenlappen, i5 2500K, Samsung 830 SSD, Hardisk av ønsket størrelse, 8 GB billig vengeance/HyperX Genesis RAM, et dyrt skjermkort og et valgfri kabinett, så har du en uberpc.

Dersom og bygge selv ikke er ett alternativ, anbefaler jeg at du sjekker ut komplett sin PC bygger.

Lenke til kommentar

Vill egentlig anbefale deg og bygge selv. Kjøp et Z68 hovedkort til rundt tusenlappen, i5 2500K, Samsung 830 SSD, Hardisk av ønsket størrelse, 8 GB billig vengeance/HyperX Genesis RAM, et dyrt skjermkort og et valgfri kabinett, så har du en uberpc.

Dersom og bygge selv ikke er ett alternativ, anbefaler jeg at du sjekker ut komplett sin PC bygger.

For de som sier at Komplett sin Bygger gjør PCen mye dyrere. Nope. Jeg sjekket en PC og la alle komponentene som var i den PCen i en handleliste. PCen som de bygget ble billigere en den jeg hadde lagt i handlelisten, utrolig nok. Samme komponenter og alt. Det gjelder nok ikke alle PCene da.

• Liker 1
Lenke til kommentar

For de som sier at Komplett sin Bygger gjør PCen mye dyrere. Nope. Jeg sjekket en PC og la alle komponentene som var i den PCen i en handleliste. PCen som de bygget ble billigere en den jeg hadde lagt i handlelisten, utrolig nok. Samme komponenter og alt. Det gjelder nok ikke alle PCene da.

det kommer helt an på konfigurasjonen, jeg har fått mellom 2% og 10% når jeg har sjekket prisforskjellene, i tillegg så er Dustinhome.no billigere som vil gjøre enda større utslag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...