Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

ikke mer plass på harddisk

Anbefalte innlegg

Haren ssd 80gb med windows på. Den er nå helt tom for plass, men jeg klarer ikke finne hva det er som tar så mye plass, har egentlig bare windows på den.

windows tar 22gb

programfiler tar 5 gb

også har jeg funnet ut at noe her inne tar 40 gb men kan ikke finne en mappe som er så stor her:

C:\Users\navn

Noen som har noen tips ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker denne hele tiden. Har en Intel X25 80GB, og rydder opp stadig vekk.

http://www.softpedia...o/Scanner.shtml

En annen ting du kan gjøre som jeg har funnet svært nyttig er å symlinke bort mapper som tar opp mye plass på SSD-en som du egentlig ikke ønsker å ha der. F eks, har du et spill du spilte mye før og derfor ønsket å ha på SSD-en, men ikke spiller mye lenger, kan du flytte hele spillmappen til en annen harddisk og opprette en symlink til den der den lå før. På denne måten vil ikke selve programmet vite at den har flyttet, og tror den fortsatt ligger der, så du slipper å endre noe i registeret, filer, etc. Symlinking i Windows kom med Vista og kan gjøres med kommandoen under.

/mklink /D "C:\Program Files (x86)\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X" "D:\Symlinked\Microsoft Flight Simulator X"

Her har du først klippet ut spillmappen og puttet den i D:\Symlinked. Du trenger ikke kalle din Symlinked, selvfølgelig, men jeg gjør det for å holde styr på de jeg gjør det med.

Endret av LostOblivion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...