Gjakmarrja Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 (endret) Jeg syns oljen var ganske tykk, ikke helt tynn. Er det girolje eller motorolje som lekker ut her? Det lekker en god del, bak den gummitingen er det en ring med sprekk i. Bilde er altså tatt på førersiden foran på en mitsubishi spacestar. Den må vel på verksted nå ? Oljen er så fin og ren at jeg tipper girolje? Endret 6. april 2012 av chills Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 6. april 2012 Forfatter Del Skrevet 6. april 2012 Girolje Kan jeg fylle på dette selv en stund før jeg får den på verksted? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Manuell kasse? Ja, kan fylle. Ofte er fyllepluggen på siden av kassen, og du fyller til det er fullt (...). Det varierer hvilken olje du skal ha, sjekk manual. Men du, om bilen din lekker olje, er det kanskje ikke så smart å kjøre rundt med i det hele tatt? Tenker på alle de MC-istene som er ute å kjører for tiden. Olje i veibanen (selv relativt små mengder) kan være ganske skummelt for motorsyklister. Just sayin... Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 6. april 2012 Forfatter Del Skrevet 6. april 2012 (endret) Manuell kasse? Ja, kan fylle. Ofte er fyllepluggen på siden av kassen, og du fyller til det er fullt (...). Det varierer hvilken olje du skal ha, sjekk manual. Men du, om bilen din lekker olje, er det kanskje ikke så smart å kjøre rundt med i det hele tatt? Tenker på alle de MC-istene som er ute å kjører for tiden. Olje i veibanen (selv relativt små mengder) kan være ganske skummelt for motorsyklister. Just sayin... Takk for svar. Ja, manuell kassse. Takk for tipse om MC, det hadde ikke falt meg inn en gang. Lar nok bilen stå frem til den skal på verksted. Kan den hvite pluggen der være giroljepåfyll? Kjekt å vite om den lekker seg helt tom før jeg får den på verksted. Skal det være olje rett bak den ringen med sprekk i eller kan det være mye ødelagt inne som vil koste mye? Det beste er jo om det bare er ringen som er ødelagt. Lov å håpe hehe. Endret 6. april 2012 av chills Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Var derfor jeg nevnte det. Ikke så mange bilister som tenker over det. Kjører MC året rundt, og merker tydelig når det ligger olje/diesel på veien. Skummelt siden det er vanskelig å se Lenke til kommentar
Indian Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Jeg har aldri sett en plastplugg men det kan godt være. Skru av og se, sp stikk fingeren inn og kjenne etter girolje. Lenke til kommentar
pilsner1985 Skrevet 17. mai 2022 Del Skrevet 17. mai 2022 Den gummimansetten skal være tett slik at girolje ikke kommer ut der... litt olje skal det være inni der til og smøre drivaksel på innsiden av den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå