Gå til innhold

Lavpris bærbar for 9-åring ?

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hva alternativene er her, men har vel ikke helt store forhåpninger om topp ytelse i området <3500kr.

Bruken: Noe spill, sikkert ikke BF3 eller liknende, men det er vel den type bruk som er vanskeligst å få en rimelig ytelse på i lavprisområdet. Word og diverse internettbruk krever vel stort sett ingenting utover det alle tilbyr.

AMD prosessorene med integrert grafikk på CPU høres jo ut som en løsning som kan funke, men jeg vet jo ikke hvilke prosessorer det er.

Størrelse er ikke så viktig, men 10" er nok for lite... og en 17" er nok for dyr uansett.

Har god kjennskap til stasjonærbygging, men lite mht bærbar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vær forsiktig når du kjøper billige laptoper, for du kan ofte ende opp med veldig skrøpelig kvalitet.

Her får du 6GB med RAM og topp kvalitet for knappe 3000kr. Jeg hadde kjøpt denne på flekken om jeg var deg.

http://www.komplett....ku=661241#extra

Denne HP Probook'en har solid byggekvaliet, matt skjerm og USB 3.0 http://www.dustinhome.no/hp-probook-4535s-amd-a4-19-4gb-320-156-w7p-mus-veske/product/5010622667?intcmp=searchProvider_dacsa

Den er litt dyrere enn budsjettet, men inkluderer veske og trådløs mus.

Lenke til kommentar

Takker for tips.. ja, det finnes nok skrap å velge mellom.. Min erfaring er at 2GB ram blir litt knapt, veldig kjedelig når ting "henger". Skulle være mulig å installere mer minne/bytte ut det som finnes.

Hva spiller 9-11år gamle jenter da? Sims? Hun er lite interessert i FPS og bilspill :-) Hvordan er formfaktoren på HD i bærbare nå for tiden? kunne kanskje hjelpe på med en ssd senere.. 2,5" er det fortsatt det som gjelder?

Her i huset er nok 5000kr i bursdagsgave bra mye i overkant, men det kan bli kjedelig å "lånebort" min bærbar hele tiden. Har tenkt litt på nettbrett og, men vet ikke om den gjør alt en 9-11 åring ønsker/har behov for (skolearbeid osv)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...