Roger Nystad Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Hei, siden jeg(Gutt på 15 år) begynte å trene for noen måneder siden, var skuldrene mine på en måte løs, og lagde knekkelyder hele tiden når jeg løfter ting, eller når jeg generellt beveger dem. Jeg har dette fortsatt den dag i dag, og lurer på om det er bra å trene når jeg har slikt? Det er ikke slikt at de går ut av ledd når jeg løfter tunge vekter, men jeg vil være på den sikre siden. Er det mulig at dem er svak, og er lett skadelig eller noe slikt? Har opp til flere ganger fått vondt i dem når jeg trener dem. Noen som har opplevd lignende, eller har peilig på dette? Har ikke lyst til å ende opp med permanente skader, eller betennelse:p Takk på forhånd! Lenke til kommentar
aomt Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Reduser vekta sterkt, øv på teknikk. Skaff først grunnlag for trening, før du begynner å pushe vekta oppover. 2 Lenke til kommentar
Lommebok Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Når det gjelder akkurat dette du beskriver er jeg ingen ekspert på området, men tror muligens du løfter feil. Hva slags øvelse gjør du da du får denne knekke lyden? Lenke til kommentar
Roger Nystad Skrevet 7. april 2012 Forfatter Del Skrevet 7. april 2012 Det handler ikke om hva slags øvelse jeg gjør eller om jeg trener feil nå. Jeg vedder en femmer på at det er feil forum-del å poste dette, men vil finne ut om noen har opplevet det samme, eller om tips fra en expert på området, siden spørsmålene er relatert til treningen der det er ekstra belastning på skuldrene. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Det er ikke helt uvanlig at rotator cuff musklene er involvert, Men siden du er såpass ung kan det tyde på feil utføring av øvelsene. Hadde jeg vært deg så hadde jeg gått til en lege elns. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå