hakonjj Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Har hatt 1x MSI GeForce 560 Ti TwinFrozr en stund som jeg fint kunne klokke ganske høyt uten problemer. Men for en kanskje 2 ukers tid tilbake så bestemte jeg meg for å kjøpe enda et for å kjøre SLI og det var da det oppstod problemer med klokkinga. Klarer ikke å klokke det uten at maskina låser seg og må restarte i det heletatt. Ligger på ca 37 grader i idle og 45 grader ved spilling så det er ikke varmen som gjør at den klikker. Mulig at det er noe med strømmen? Har 5x120mm og 4x80mm vifter som drar litt pluss at jeg kjører vannkjøling på CPU. Og dette er fordelt fra en 850W PSU. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Vifter trekker typisk 1-2W per snute, du kan ha 20 stykker uten at det har noe særlig å si når du har skjermkort som trekker over 350W og prosessor som trekker 100-130W. Hvor mange ampere kan din 850W PSU levere på 12V? Hva bruker du til å klokke skjermkortene? Synker du klokkene? Har du prøvd en reinstallasjon av drivere og OS? Har du prøvd å teste hvert skjermkort for hva det er godt for, ingen skjermkort klokker likt. Lenke til kommentar
hakonjj Skrevet 5. april 2012 Forfatter Del Skrevet 5. april 2012 (endret) Jeg har tatt feil med varme allikevel. Fikk kjørt begge kortene nå uten klokking i BF3 high settings og det gikk helt bra i ca en halvtime før systemet låste seg. Er nok et varmeproblem allikevel ser det ut til. EDIT: Tester kortene nå i MSI Kombuster og det ene kortet sliter mye med varme iforhold til det andre. GPU 1 ligger på en 51 grader ved max load og GPU 2 ligger på 78 grader. Mulig jeg må få renset for støv muligens. Endret 5. april 2012 av vilværeanonym Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 alt under 90 grader er ikke verdt å bry seg om. problemet ditt ligger et annet sted, muligens for lav driftspenning på ditt nye kort Lenke til kommentar
hakonjj Skrevet 6. april 2012 Forfatter Del Skrevet 6. april 2012 alt under 90 grader er ikke verdt å bry seg om. problemet ditt ligger et annet sted, muligens for lav driftspenning på ditt nye kort Kan det løses ved å endre core voltage? I MSI Afterburner så kan man endre på den, men er litt pinglete til å røre sånne settings siden jeg ikke kan så mye om det. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Øk Core voltage med 20mV og sjekk da, mange Nvidia-kort har i det siste kommet med for lav spenning stock. Hvis du ikke vil røre dette bør du teste hvert kort og sjekke om begge fungerer, og da med et spill istedet for et program som er laget for å drepe grafikkort som Kombustor/Furmark/OCCT er. Lenke til kommentar
xTep Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Tipper du har fått en litt dårligere chip som trenger mer spenning, kan være ekstrem stor forskjell på inviduelle kort. Mitt klarer ikke 1GHz på 1150mV en gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå