Gå til innhold

[Løst] Netgear ReadyNAS Ultra 6 Plus - ERR: No disks detected

Anbefalte innlegg

Har fått et problem med min ReadyNas Ultra 6 Plus. Fikk den januar 2011, og har fungert knirkefritt fram til nå. Har seks Samsung 2TB disker, satt opp i NetGears raid, med én disk i redundans.

Nå viser displayet følgende: "ERR: No disks detected"

Jeg har prøvd følgende:

• Slått av og på, både fjerne 230v helt, og bare av/på med trykknappen i front
  • Ta ut og inn diskene

Jeg har også prøvd å boote NAS-en med diskene fysisk tatt ut. Da viser den samme feilmelding, men Raidar finner NAS-en.

Så prøvde jeg å google, men ved søk på modellnavn og feilmelding får jeg bare opp en håndfull treff, og ingen av de var relevante.

Har og sjekket litt på netgears nettsider, men finner ikke noe direkte relevant der heller. Jeg står litt fast, innspill på andre ting jeg kan forsøke, eller blir det supporten neste?

At alle seks diskene skal feile samtidig finner jeg lite sannsynlig, så i utgangspunktet antar jeg det er selve NAS-en det er noe feil ved. Ett spørsmål er om det er mulig å fikse, uten å miste data.

EDIT:

Jeg har funnet en forumtråd med noe info, skal forsøke dette etter hvert. Der ser det ut til at det var en av diskene som hadde feilet.

Endret av Finholt
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Kontaktet Netgear via hjemmesidene deres. Der ble jeg i første omgang anbefalt å gjøre en factory reset, for å se om NAS-en kom opp igjen. Ved factory reset blir innhold på disker fjernet, så jeg tok ut de opprinnelige seks, og satte inn en annen disk, og kjørte factory reset på den. NAS'en kom opp igjen uten problemer. Tok så ut reset-disken, og satte inn de opprinnelige seks diskene, startet opp på normal måte, og alt var i skjønneste orden.

Problemet er ikke direkte løst. Problemet er borte, men hva som var feil og årsaken til det, forblir ukjent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...