Gå til innhold

[Løst] Lurt å formatere ReadyNAS HDD når en kobler server til via iSCSI?

Gjest Slettet+56132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+56132

Velkommen,

Jeg har en Netgear ReadyNAS Pro 2 Business, og en Dell Poweredge R210 server. Jeg har aktivert iSCSI hos ReadyNAS med CHAP Authentication, og har også aktivert iSCSI hos server og koblet den opp mot ReadyNAS der jeg logget inn med ID.

Jeg har tilgang til ReadyNAS sin HDD fra server via iSCSI, men burde jeg formatere ReadyNAS sin HDD og initialisere disken slik at den blir tilgjengelig under "Datamaskin" ved harddiskstasjoner? fremfor at jeg må gå inn på "Nettverk" og aksessere den der?

Hvilke ulemper medfører dette? Selvsagt må jeg ta backup av ReadyNAS HDD, men er det andre ulemper som for eksempel at jeg sletter "operativsystemet" Frontview hos ReadyNAS?

Grunnen til at jeg vurderer dette er at det blir en bedre måte å aksessere HDD på fra server med tanke på nedlastning osv.

Søker intelligente innspill :)

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Jeg har formatert ReadyNAS, og det gikk fint.

Hvordan kan ReadyNAS brukere få tilgang til LUN som du etablerer fra server når du kobler til via ICSI?

Litt dumt at RadyNAS brukerne bare kan få tilgang til informasjon på NAS via Frontview, og ikke aksessere LUN, mens server bruker kan få tilgang til informasjon på LUN på NAS via server, mens ikke resten på NAS som er utenom LUN.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...