Terje Solfugl Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Donald Duck Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Carina Hedegaard Frey Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Fin ducl dette! Kjempefn toppand. Fine farger, og fint blikk på den. De er etter min mening litt krevende å fotografere, fordi kontrasten mellom det hvite og det sorte på anda er så stor. Det er ikke lett å få detaljer i begge disse områdene. Ser ut som det hvite er noe overeksponert her, mens det er fine detaljer i de fleste mørke partiene.. Lurer også på om det hadde vært enda finere om ikke speilingen hadde vært kuttet, men kanskje bildet ville blitt for statisk m det var med... Veldig flott med dråpene på ryggen her Lenke til kommentar
Terje Solfugl Skrevet 5. april 2012 Forfatter Del Skrevet 5. april 2012 Tusen takk for kommentar Carina..ja det går litt på detaljene mellom det kritthvite og nærmest absolutte sorte på vingepartiet..får jeg liksom aldri til, men jeg lastet opp en ny versjon uten speilet under..? Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Veldig bra - med fine detaljer i fjærdrakten - flott! Lenke til kommentar
Terje Solfugl Skrevet 5. april 2012 Forfatter Del Skrevet 5. april 2012 Tusen takk Torhild ! 1 Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Flott av donald:-) litt synd med det overeksponerte området, men jeg tror det ville vert mulig i litt bløtere lys. Enig med carina ang speilingen . Lenke til kommentar
wasco Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Skarpt og fint med fin glød. Liker utsnittet i V3 best, og liker også det farestikket du har brukt her. men i dette tilfelle ville jeg bare tilført dette fargestikket på fugelen, og ikke på vannet Lenke til kommentar
fotopoulsen Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Flott bilde av toppanda. Endene her på min trakter er ekstremt sky. Å ta bilder av "ville" ender er ikke det samme som å ta bilde av ender i parken. Liker du har fått strukturen i den sorte delen av fjærdrakta, desverre er det hvite blit utbrent. Det sorte i nakken går over i blått i solskinnent, det tar seg riktig godt ut. Om man tar i raw og har ett godt redigeringsprogramm, kan det lønne seg å eksponer etter det hvite, og deretter øke lyset i de mørke partiene i etterbehandlingen. Dette kan selfølgelig være speielt vanskelig når bildet blir tatt i direkte sollys. Lenke til kommentar
Terje Solfugl Skrevet 6. april 2012 Forfatter Del Skrevet 6. april 2012 Tusen takk til alle som har gitt meg tilbakemelding..God Påske ! :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg