Olestokk Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 (hardware i signatur) nå har det seg slik at jeg gledet meg til en fantastisk påske i vikingskipet. men med det første jeg startet PCen min i går så jeg at noe var galt, den vil ikke boote, gjennom hele prosessen av "fiksingen" av PCen merka jeg at harddiskene var i BIOS noen ganger mens andre ganger var de ikke det etter ett par reinstalleringer av Windows var den endelig oppe å kjørte tilsynelatende greit, men ikke før 5 min uti BF3 lukket det seg plutselig, så sjekket litt rundt og fant ut at det eneste som var igjen av disker var SSDen OSet er installert på. jeg restarta PCen og gikk i BIOSen, der var det oppført boot SSDen og den andre SSDen, når Windows var oppe igjen var begge SSDene tilstede, men ikke noen av harddiskene eller optisk drev var tilstede. sånn har det holdt på en god stund nå med tilfeldige av diskene mine, av og til kommer en eller to tilbake, men da er det også sånn at PCen fryser litt før den popper opp som tilkoblet hva kan dette være? har det noe med hovedkortet å gjøre? jeg nekter å tro at alle diskene mine har feilet på den måten. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Hvor lenge har du overklokket systemet? Hvor høy har Vcore på 1100T'en vært? Overklokket du andre spenninger på hovedkortet eller brukte du asus sine egne innstillinger? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 5. april 2012 Forfatter Del Skrevet 5. april 2012 har glemt å endre signaturen, den har ikke vært overklokket på noen uker nå, men Vcore var vel på 1.45000 overklokken var vel der i to tre måneder det som ble endret på var vel bare Vcore og multiplier Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Du har gått over alle kablene? Tatt en ordentlig cmos reset? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 5. april 2012 Forfatter Del Skrevet 5. april 2012 jepp, tror da det, hva mener du med ordentlig CMOS reset? har cleara CMOS ihvertfall har sjekka kablene også ja Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 (hardware i signatur) nå har det seg slik at jeg gledet meg til en fantastisk påske i vikingskipet. men med det første jeg startet PCen min i går så jeg at noe var galt, den vil ikke boote, gjennom hele prosessen av "fiksingen" av PCen merka jeg at harddiskene var i BIOS noen ganger mens andre ganger var de ikke det etter ett par reinstalleringer av Windows var den endelig oppe å kjørte tilsynelatende greit, men ikke før 5 min uti BF3 lukket det seg plutselig, så sjekket litt rundt og fant ut at det eneste som var igjen av disker var SSDen OSet er installert på. jeg restarta PCen og gikk i BIOSen, der var det oppført boot SSDen og den andre SSDen, når Windows var oppe igjen var begge SSDene tilstede, men ikke noen av harddiskene eller optisk drev var tilstede. sånn har det holdt på en god stund nå med tilfeldige av diskene mine, av og til kommer en eller to tilbake, men da er det også sånn at PCen fryser litt før den popper opp som tilkoblet hva kan dette være? har det noe med hovedkortet å gjøre? jeg nekter å tro at alle diskene mine har feilet på den måten. Jeg opplevde det problemet for noen måneder siden da jeg installerte diverse drivere for systemet. Løsningen var å reinstallere windows uten å installere den 'ene' driveren. Har du installert noen drivere for HDD, SSD? Det skjedde også en gang tidligere da jeg økte PCIe frekvensen til 135Mhz+. Men tviler på at dette gjelder for deg nå. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 5. april 2012 Forfatter Del Skrevet 5. april 2012 Greia er da, PCen funka fint hjemme, hadde ikke installert noen drivere eller noe, og så når jeg rigg opp i skipet virka det ikke. Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Greia er da, PCen funka fint hjemme, hadde ikke installert noen drivere eller noe, og så når jeg rigg opp i skipet virka det ikke. Dersom kablene sitter korrekt og alt er som 'før' vet jeg ikke med mindre du passerte en stor magnet som skadet harddiskene.. Beklager. =/ Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 5. april 2012 Forfatter Del Skrevet 5. april 2012 fetteren min sin PC overlevde reisen smertefritt, rett ved siden av min :/ Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Shit happens! Da er det greit at man har komplett og andre der som kan hjelpe deg å feilsøke videre. Om du ikke har gjort det allerede hadde jeg byttet ut kablene. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 6. april 2012 Forfatter Del Skrevet 6. april 2012 skal se hva komplett får gjort... har ikke byttet ut kablene, skjønner ikke helt hvordan det kna skje at alle kablene blir ødelagte på en og samme tid :/ Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 8. april 2012 Forfatter Del Skrevet 8. april 2012 glemte helt det å feilsøke hos komplett... alt gikk så fint helt til jeg igjen rigge opp PCen hjemme. ved første boot fikk jeg bluescreen. og ett par reboots senere ble hoveddisken oppdaget igjen. så her sitter jeg å lurer på; kan absolutt alle diskene og det optiske drevet ha blitt skadet under frakt av PCen? eller er det hovedkortet som har blitt skadet? er det noe annet som kan ha gått galt? vil helst vite dette før jeg sender mail til dustin for eventuelle fikser takk for hjelp så langt Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Sannsynligvis har noe krøllet seg med hovedkortet under transport, men det er vanskelig å si. Du må nok teste diskene i en annen datamaskin for å se om de fungerer, gjør de det så kan vi nok peke mot hovedkort eller noe annet. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 9. april 2012 Forfatter Del Skrevet 9. april 2012 da var harddiskene feilsøkt, de virker helt topp i AM2 systemet mitt :/ da får jeg vel spørre Dustin hva jeg skal gjøre med hovedkortet da Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 En siste test du bør gjøre : Bytt strømforsyning til Am2 systemet ditt. Får du plutselig problemer der så har vi synderen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå