Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

harddisker "hopper" ut som de vil

Anbefalte innlegg

(hardware i signatur)

nå har det seg slik at jeg gledet meg til en fantastisk påske i vikingskipet. men med det første jeg startet PCen min i går så jeg at noe var galt, den vil ikke boote, gjennom hele prosessen av "fiksingen" av PCen merka jeg at harddiskene var i BIOS noen ganger mens andre ganger var de ikke det

etter ett par reinstalleringer av Windows var den endelig oppe å kjørte tilsynelatende greit, men ikke før 5 min uti BF3 lukket det seg plutselig, så sjekket litt rundt og fant ut at det eneste som var igjen av disker var SSDen OSet er installert på. jeg restarta PCen og gikk i BIOSen, der var det oppført boot SSDen og den andre SSDen, når Windows var oppe igjen var begge SSDene tilstede, men ikke noen av harddiskene eller optisk drev var tilstede. sånn har det holdt på en god stund nå med tilfeldige av diskene mine, av og til kommer en eller to tilbake, men da er det også sånn at PCen fryser litt før den popper opp som tilkoblet

hva kan dette være? har det noe med hovedkortet å gjøre? jeg nekter å tro at alle diskene mine har feilet på den måten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

(hardware i signatur)

nå har det seg slik at jeg gledet meg til en fantastisk påske i vikingskipet. men med det første jeg startet PCen min i går så jeg at noe var galt, den vil ikke boote, gjennom hele prosessen av "fiksingen" av PCen merka jeg at harddiskene var i BIOS noen ganger mens andre ganger var de ikke det

etter ett par reinstalleringer av Windows var den endelig oppe å kjørte tilsynelatende greit, men ikke før 5 min uti BF3 lukket det seg plutselig, så sjekket litt rundt og fant ut at det eneste som var igjen av disker var SSDen OSet er installert på. jeg restarta PCen og gikk i BIOSen, der var det oppført boot SSDen og den andre SSDen, når Windows var oppe igjen var begge SSDene tilstede, men ikke noen av harddiskene eller optisk drev var tilstede. sånn har det holdt på en god stund nå med tilfeldige av diskene mine, av og til kommer en eller to tilbake, men da er det også sånn at PCen fryser litt før den popper opp som tilkoblet

hva kan dette være? har det noe med hovedkortet å gjøre? jeg nekter å tro at alle diskene mine har feilet på den måten.

Jeg opplevde det problemet for noen måneder siden da jeg installerte diverse drivere for systemet. Løsningen var å reinstallere windows uten å installere den 'ene' driveren. Har du installert noen drivere for HDD, SSD?

Det skjedde også en gang tidligere da jeg økte PCIe frekvensen til 135Mhz+. Men tviler på at dette gjelder for deg nå.

Lenke til kommentar

Greia er da, PCen funka fint hjemme, hadde ikke installert noen drivere eller noe, og så når jeg rigg opp i skipet virka det ikke.

Dersom kablene sitter korrekt og alt er som 'før' vet jeg ikke med mindre du passerte en stor magnet som skadet harddiskene.. Beklager. =/

Lenke til kommentar

glemte helt det å feilsøke hos komplett... alt gikk så fint helt til jeg igjen rigge opp PCen hjemme. ved første boot fikk jeg bluescreen. og ett par reboots senere ble hoveddisken oppdaget igjen. så her sitter jeg å lurer på; kan absolutt alle diskene og det optiske drevet ha blitt skadet under frakt av PCen? eller er det hovedkortet som har blitt skadet? er det noe annet som kan ha gått galt? vil helst vite dette før jeg sender mail til dustin for eventuelle fikser :)

takk for hjelp så langt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...