S8_Sven Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Hei, jeg skriver inn for broren min her på dette innlegget. Har er interesrt i å leie eller lease en bærbar pc siden han har dltidsjobb og fortsatt går på skole. Men jeg lurer litt, hvor burde man, eller hvor i det hele tatt kan man leie/lease en bra bærbar i Norge? Trenger litt hjelp med dette, har sett hos Thorn og de virker ok, men er det andre steder? Takk! P.S: jeg er klar over at det blir dyrere enn den ordinære prisen, men har er vist ok med det. Lenke til kommentar
chil Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 jeg vil først fraråde å leie. hvis det ikke er bare en kort periode han trenger pcn... hvis det er over et lenger tidsrom er det bedre å låne pengene feks i banken å betale ned på lånet dermed blir pcn din til slutt når du leier blir den aldri din avdraget på lånet trenger ikke være større enn det du betaler til feks thorn.. hvis han er virkelig sta går det ann å leie på leasy.no eller no sånn.. Lenke til kommentar
S8_Sven Skrevet 25. august 2003 Forfatter Del Skrevet 25. august 2003 Han er desverre ikke over 18 eller har fast inntekt så leie er den eneste muligheten. Sparing er vel noe jeg har rådet til, men du vet, ike alltid lett. men glem å leie, hva med leasing? Der betaler du jo ned en sum i måneden slik som du gjør hos Thorn. Skal høre med Elkjøp for han, tror det er en bra prosedyre. Lurte egentlig bare om det finnes flere steder man kan lease en PC enn fra Thorn og leasy. Lenke til kommentar
chil Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 han må uansett sette det på en over 18 med fast intekt på over et viss beløp............. Lenke til kommentar
ChrT Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Hei Tatt aldern i betraktning - så vil det nok være mer realistisk å kjøpe en rimelig ny maskin evt. en brukt for å få mest value for pengene (forstår det da slik at han ikke har for mye...) Leasing: IT-Finans. De har leasing til firmaer, men jeg tror også de leaser ut til privatpersoner. Det fungerer litt anderledes enn med Thorn, men du kommer nok billigere ut av det totalt. Da kan du typisk finne en bærbar på mpx (f.eks. en Acer slik jeg har) og lease den gjennom IT-Finans. Du velger da selv periode, og kan også kjøpe produktet ut for en månedsleie eller to når avtalen er ute... ChrT Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Så vidt jeg vet så leier hverken Thorn eller L'easy ut data produkter. Der er det snakk om finansiering over en viss periode. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Vil ikke kredittsjekk gjennomføres uansett hvordan han gjør det ? Jeg tviler på at noen vil gi ham til gang på en maskin uten kredittsjekk. Ettersom han er under 18 må også foresatte godkjenne en eventuell avtale. Lenke til kommentar
geokri Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 dell har jo noe dellkonto greier der man kan finansiere maskinen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå