-Jonas- Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Har per nå en Thomson TG585i v7. Har hatt lyst til å bytte den en stund av to grunner: - Den fusker fra tid til annen (stort sett en gang om dagen, minst) - Jeg klarer ikke åpne porter til den (Har prøvd, noen tips?) Har lurt på et modem/router fra dlink ettersom jeg har en kamerat som vet hvordan man åpner porter på dlink Men har jeg muligheten til å bytte? Kan ikke stort om routere/modem, så det hadde vært fint om noen kunne opplyst meg litt "Boksen" jeg har nå har jeg blitt fortalt er både modem og router i ett, kan jeg da bytte direkte til denne? Eller er dlink'en kun en router, og at jeg da blir nødt til å kjøpe et modem i tillegg? Takker for svar Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Routeren du linker til har ikke innebygget modem. Hvilken nettleverandør har du nå? Det er ofte mulig å sette opp routermodemet slik at man kan bruke det som modem. Da vil det bli helt stabilt i de fleste tilfeller. Vil ikke anbefale DIR-655 da det finnes bedre routere enn den gamle routeren. Åpning av porter kan gjøres helt automatisk med UPNP i router og datamaskin. Lenke til kommentar
-Jonas- Skrevet 5. april 2012 Forfatter Del Skrevet 5. april 2012 Har UPnP enabled på både maskinen og routermodemet, får fortsatt NAT-feil på diverse spill? Oh, nettleverandør: Halden Dataservice AS Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Jeg kjenner ikke til den ISPen, men du kan jo sende de en mail og spørre om det går an å sette routermodem i bridge. Når det gjelder UPNP, så kan du teste om det fungerer ved å laste ned utorrent . Da vil du finne ut om forwarding fungerer eller ikke. Lenke til kommentar
-Jonas- Skrevet 5. april 2012 Forfatter Del Skrevet 5. april 2012 Jeg kjenner ikke til den ISPen, men du kan jo sende de en mail og spørre om det går an å sette routermodem i bridge. Når det gjelder UPNP, så kan du teste om det fungerer ved å laste ned utorrent . Da vil du finne ut om forwarding fungerer eller ikke. Hmm... I'll be back Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå