Gå til innhold

[Løst] Router/modem hjelp

Anbefalte innlegg

Har per nå en Thomson TG585i v7. Har hatt lyst til å bytte den en stund av to grunner:

- Den fusker fra tid til annen (stort sett en gang om dagen, minst)

- Jeg klarer ikke åpne porter til den (Har prøvd, noen tips?)

Har lurt på et modem/router fra dlink ettersom jeg har en kamerat som vet hvordan man åpner porter på dlink :D

Men har jeg muligheten til å bytte? Kan ikke stort om routere/modem, så det hadde vært fint om noen kunne opplyst meg litt :) "Boksen" jeg har nå har jeg blitt fortalt er både modem og router i ett, kan jeg da bytte direkte til denne? Eller er dlink'en kun en router, og at jeg da blir nødt til å kjøpe et modem i tillegg?

Takker for svar :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Routeren du linker til har ikke innebygget modem.

Hvilken nettleverandør har du nå? Det er ofte mulig å sette opp routermodemet slik at man kan bruke det som modem. Da vil det bli helt stabilt i de fleste tilfeller.

Vil ikke anbefale DIR-655 da det finnes bedre routere enn den gamle routeren. Åpning av porter kan gjøres helt automatisk med UPNP i router og datamaskin.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke til den ISPen, men du kan jo sende de en mail og spørre om det går an å sette routermodem i bridge. Når det gjelder UPNP, så kan du teste om det fungerer ved å laste ned utorrent .

Da vil du finne ut om forwarding fungerer eller ikke.

Hmm... I'll be back :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...