Gå til innhold

Sit-ups problem


Anbefalte innlegg

Hei, har to små problem når det kommer til sit-ups.

 

Jeg tar null sit-ups om ingen holder fast beinene mine, eller jeg ikke fester dem i ribbevegg eller lignende. Beina mine tipper rett og slett bakover, og det stopper på hva man muligens vil kalde en "crunch". Jeg tar enn 25-30 sit-ups om noen sitter/holder fast beinene mine, men syntes det er ser så dumt ut når jeg er på trening og alle tar sit-ups på rekke, også greier jeg ikke engang 1 sit-up.

 

Også fra helt tidlig alder så har jeg startet å brekke meg når jeg tar situps, halsen kveler seg, så jeg holder på å spy etter få utførte situps. Dette er veldig ubehaglig.

 

Noen som vet hvorfor dette er som det er?

Også hvordan jeg bør trene for å forbedre det?

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest så mange artikler om at situps ikke er bra for og at planken er såå mye bedre.

 

Kanske situps ikke passer for deg viss du har en lang og tung overkropp og korte ben ?

Sånn er det vertfall med meg.

 

Gi planken en sjans sier jeg :-)

 

Eller fest lodd på bena viss det er viktig for deg å kunne ta situps med de andre.

Lenke til kommentar

Hvis du føler at det er ubehagelig å gjøre situps, drit i det! Når man trener er det viktig å lytte til kroppen som det kalles, og hvis ikke situps funker for deg, så finner du en annen måte å trene magen på! Anbefaler chrunches på det sterkeste, med eller uten ekstra vekter. Tror man bygger bredere magemuskler med ekstra vekter, men du vet nok best selv hvordan du vil se ut. Lykke til!

Lenke til kommentar

Øv på sit-ups, der noen holder beina dine. Prøv sit-ups på skråbenk (nedover altså, der du fester beina). Det finst apparater som er bra for magen, tren opp mage-musklene der først. Hjelp med hendene på vanleg sit-ups.

Med andre ord, få sterkare mage først, gjennom andre øvelser, så prøv på sit-ups.

 

Eg personleg liker sit-ups veldig godt. Og om du skal inn i militæret f.eks, så er det sit-ups dei tester, ikkje planken eller noe anna.

Lenke til kommentar

Øv på sit-ups, der noen holder beina dine. Prøv sit-ups på skråbenk (nedover altså, der du fester beina). Det finst apparater som er bra for magen, tren opp mage-musklene der først. Hjelp med hendene på vanleg sit-ups.

Med andre ord, få sterkare mage først, gjennom andre øvelser, så prøv på sit-ups.

 

Eg personleg liker sit-ups veldig godt. Og om du skal inn i militæret f.eks, så er det sit-ups dei tester, ikkje planken eller noe anna.

Er i militæret akkurat nå. Tar en 25-30 situps hvor noen holder beina mine, eller jeg fester dem i ?skråbenk?. Men uten at beina sitter fast eller blir holdt fast funker det ikke i heletatt. beina mine gå bare opp i luften, også ruller jeg heller bakover.

Endret av ANONIII
Lenke til kommentar

Øv på sit-ups, der noen holder beina dine. Prøv sit-ups på skråbenk (nedover altså, der du fester beina). Det finst apparater som er bra for magen, tren opp mage-musklene der først. Hjelp med hendene på vanleg sit-ups.

Med andre ord, få sterkare mage først, gjennom andre øvelser, så prøv på sit-ups.

 

Eg personleg liker sit-ups veldig godt. Og om du skal inn i militæret f.eks, så er det sit-ups dei tester, ikkje planken eller noe anna.

Er i militæret akkurat nå. Tar en 25-30 situps hvor noen holder beina mine, eller jeg fester dem i ?skråbenk?. Men uten at beina sitter fast eller blir holdt fast funker det ikke i heletatt. beina mine gå bare opp i luften, også ruller jeg heller bakover.

Kom deg opp i 50 med noen som holder beina dine, så greier du kanskje 20 utan at noe holder dei.

Kjør andre øvelser for å styrke magen.

Lenke til kommentar

Viktig ved all form for styrketrening er at du bygger opp en generell styrke først. Tren de store muskegrupper - ryggen, magen, beina og ikke bare en eller to muskelgrupper som mage eller armer. Ensidig trening kan føre til belastningskader. Hvis det føles ubehagelig å ta sit-ups på den måten du gjør det så tren på en annen måte. Det finnes veldig mange gode og forskjellige øvelser som trener både mage og rygg samtidig. Sjekk ut styrkeøvelser på nettet eller lei deg en bok på bibliotek.

Og husk at du hjelper å være varm i kroppen før man skal trene styrke. Løp litt først etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...