Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Ulovlig å lage en fake ID?

11 stemmer

1. 1. Hva mener du?

• Ja jeg bør, ettersom at jeg fortjener pengene på grunn av tidsbruket på websiden deres.
      0
    • Nei, dette er ulovlig og straffbart.
      11
    • Jeg er litt imellom ja og nei.
      0

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg lurer på om det er ulovlig å lage en fake ID, ja det er nok det i seg selv...

Men jeg lurer på om jeg kan bli straffet for å gjøre en spesifik ting. Okey, hør..

Det har seg slik at jeg ikke er over 18år, også har jeg vært medlem av en webside som heter beticious.com (ingen kredittkort, elr lignende ...bare en vanlig webside der du kan bette, og de som eier websiden tjener ikke på noe annet en reklame) . Du får 25000kr, så kan du bette deg oppover, eller nedover så klart. Itillegg til å bette kan du også tjene på å gjøre "survey".

Okey til poenget, vel jeg har akkurat klart å tjene meg opp til 6 millioner poeng, dette tilsvarer da 50 euro. Dette blir dermed overført til Paypalen. Derfor sendte jeg dem en forespørsel på å få disse pengene overført, men fikk vite at jeg måtte sende ID over email for å få dem overført. Vel, kravet er at du er over 18. Og det er jeg ikke, så jeg har valget mellom å få 50 euro, eller å glemme alt sammen.

Også har jeg tenkt å scanne IDen min , og endre den i Photoshop(fødselsdato, bilde, personnr...) . Også sende dette til dem via email. Men jeg grøsser ved tanken av at det er ulovlig.

Hva kan skje? hvor ulovlig er dette? hva er konsekvensene? Hva synes du, bør jeg?

Kan være ulovlig å diskutere dette, vis admin/mod føler at dette ikke er et aktuelt tema, har de rett til å fjerne tråden.

Anonym poster: df05ff6de153d5a3a1549417766d180e

Anonym poster: df05ff6de153d5a3a1549417766d180e

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...