Gå til innhold

Bluescreen etter innlegg av sp4 til win2000

Anbefalte innlegg

La inn sp4 til win2000 rett før jeg dro på ferie og brukte maskinen i et par dager uten problemer før jeg dro. Kom så tilbake etter nesten tre uker og startet opp maskinen. Lastet ned oppdateringen omtalt som ms03-026 og fikk da bluescreen hengende i oppstarten. Det stod at den ikke fikk lastet inn driveren mrxsmb.sys. Fjernet så siste oppdatering gjennom safe mode, men det samme skjedde igjen. Etter å ha resatt maskinen to ganger gikk alt greit. Nå er det sånn at den starter etter bare en resetting, og virker bra mens den er oppe. Har også lagt inn den oppdateringen igjen. La inn enda en oppdatering som stod som anbefalt som hadde en løsning angående mulige driverproblemer, men det har ikke gjort noen forskjell. (Forstod det etterpå som at det var ifm nyinnstallering av programmer)

Snakket på fredag med en kamerat av meg som la inn sp4 da, og som etter det fikk bluescreen før maskinen startet på nytt av seg selv. Han fikk ikke sett feilmeldingen. Han kommer heller ikke inn i safe mode.

Noen som har noen løsninger? Btw, jeg har ikke funnet noen virus på maskinen.

Edit: Mulig dette skulle vært postet under programvare, men jeg vet ikke om det kan ha noe med hardwaren å gjøre. Har gjort samme oppgradering på maskinen til moren min, og der gikk alt smertefritt.

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...