M5Glenn Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Win98SE; Etter en stunds bruk / surfing på nettet skjer det noe rart... Når jeg "minimiserer" eller "maksimerer" et vindu går det så sabla tregt. Dvs. det kan ta 3-5 sekunder, dette gjør PC´en helt ubrukerlig ! Hele bevegelsen går liksom i slow-motion... Samme med menyer - f.eks. favoritter menyen i browseren, får den greit opp men når jeg skal inn på en kategori, åpner den de forskjellig underkategoriene i slow-mo. Lyden / musikken i bakgrunnen blir også borte mens PC´en er i slow-mo "mode". Denne slow-mo bevegelsen forekommer altså bare ved minimize/maximize og menyer som "åpner seg". Når PC´en blir slik kan går det heller ikke an å se videosnutter - vises bare i hyper slow-mo. Maskinen har vært slik lenge, og jeg er lei hele dritten. Har forsøkt å bytte div. drivere, bytte kort plasser osv. uten å lykkes. Er takknemmelig for alle tipps og råd. Må bare prøve alt nå ! (Unskyld... her er profilen...) _________________ MSI6195 K7Pro m/AMD Athlon 700Mhz Creative Anhilator Pro 256 DDR Creative SB - Live! Western Digital 26Gb.HD.7200Rpm. Win98SE, 364Kb Kabelmodem. [ Denne Melding var redigert av: M5Glenn på 2002-02-09 15:22 ] Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Istedenfor å bytte drivere, kan du bytte OS. :smile: Hadde ikke samme problemet som deg, men blåskjerm 3 ganger om dagen med Win98. :sad: Bytta til Win2k og Xp - knirkefritt. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Quote: On 2002-02-09 14:30, M5Glenn skrev:Win98SE; Etter en stunds bruk / surfing på nettet skjer det noe rart... Når jeg "minimiserer" eller "maksimerer" et vindu går det så sabla tregt. Dvs. det kan ta 3-5 sekunder, dette gjør PC´en helt ubrukerlig !Hele bevegelsen går liksom i slow-motion... Samme med menyer - f.eks. favoritter menyen i browseren, får den greit opp men når jeg skal inn på en kategori, åpner den de forskjellig underkategoriene i slow-mo. Lyden / musikken i bakgrunnen blir også borte mens PC´en er i slow-mo "mode". Denne slow-mo bevegelsen forekommer altså bare ved minimize/maximize og menyer som "åpner seg". Når PC´en blir slik kan går det heller ikke an å se videosnutter - vises bare i hyper slow-mo.Maskinen har vært slik lenge, og jeg er lei hele dritten. Har forsøkt å bytte div. drivere, bytte kort plasser osv. uten å lykkes.Oppsett: Athlon SlotA 700Mhz, MSI6195 K7Pro, 124MB ram, Creative Anhilator Pro. DDR, Creative SB Live - Value, 26Gig HDEr takknemmelig for alle tipps og råd. Må bare prøve alt nå ! Dette er en godt eksempel på at det er kjekt å ha data spec'en i signatur Lenke til kommentar
covah Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Det kan virke som om det er noe galt med swap fila di. Det høres ihverfall ut som om maskinen din swapper til hd istedet for å bruke ram. Sjekk i KB til Microsoft hvordan du oppretter swap fila på nytt (husker ikke hvordan det gjøres i Win9x). Hva med å oppgradere OS? 128 mb er vel kanskje i minste laget til XP, med Win2000 kjører greit med det. [ Denne Melding var redigert av: covah på 2002-02-09 16:00 ] Lenke til kommentar
STURM Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Det kan også være virus. jeg hadde liknende problem. Jeg kunne surfe ca. 5 min så plutselig gikk alt som sirup. jeg åpna taskmanager(win2k) der sto proz load på 100%. lasta ned norton og instalerte det(tok !"¤ lang tid å instalere), fjernet virus så var alt i orden PS. sikkert ikke dumt å bytte OS!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå