Gå til innhold

Nei!!! Jeg gir opp... Win98SE prob - hjelp !!!

Anbefalte innlegg

Win98SE; Etter en stunds bruk / surfing på nettet skjer det noe rart... Når jeg "minimiserer" eller "maksimerer" et vindu går det så sabla tregt. Dvs. det kan ta 3-5 sekunder, dette gjør PC´en helt ubrukerlig !

Hele bevegelsen går liksom i slow-motion... Samme med menyer - f.eks. favoritter menyen i browseren, får den greit opp men når jeg skal inn på en kategori, åpner den de forskjellig underkategoriene i slow-mo. Lyden / musikken i bakgrunnen blir også borte mens PC´en er i slow-mo "mode". Denne slow-mo bevegelsen forekommer altså bare ved minimize/maximize og menyer som "åpner seg". Når PC´en blir slik kan går det heller ikke an å se videosnutter - vises bare i hyper slow-mo.

Maskinen har vært slik lenge, og jeg er lei hele dritten. Har forsøkt å bytte div. drivere, bytte kort plasser osv. uten å lykkes.

Er takknemmelig for alle tipps og råd. Må bare prøve alt nå !

(Unskyld... her er profilen...)

MSI6195 K7Pro m/AMD Athlon 700Mhz

Creative Anhilator Pro 256 DDR

Creative SB - Live!

Western Digital 26Gb.HD.7200Rpm.

Win98SE, 364Kb Kabelmodem.

[ Denne Melding var redigert av: M5Glenn på 2002-02-09 15:22 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-02-09 14:30, M5Glenn skrev:

Win98SE; Etter en stunds bruk / surfing på nettet skjer det noe rart... Når jeg "minimiserer" eller "maksimerer" et vindu går det så sabla tregt. Dvs. det kan ta 3-5 sekunder, dette gjør PC´en helt ubrukerlig !

Hele bevegelsen går liksom i slow-motion... Samme med menyer - f.eks. favoritter menyen i browseren, får den greit opp men når jeg skal inn på en kategori, åpner den de forskjellig underkategoriene i slow-mo. Lyden / musikken i bakgrunnen blir også borte mens PC´en er i slow-mo "mode". Denne slow-mo bevegelsen forekommer altså bare ved minimize/maximize og menyer som "åpner seg". Når PC´en blir slik kan går det heller ikke an å se videosnutter - vises bare i hyper slow-mo.

Maskinen har vært slik lenge, og jeg er lei hele dritten. Har forsøkt å bytte div. drivere, bytte kort plasser osv. uten å lykkes.

Oppsett: Athlon SlotA 700Mhz, MSI6195 K7Pro, 124MB ram, Creative Anhilator Pro. DDR, Creative SB Live - Value, 26Gig HD

Er takknemmelig for alle tipps og råd. Må bare prøve alt nå !

Dette er en godt eksempel på at det er kjekt å ha data spec'en i signatur :lol:

Lenke til kommentar

Det kan virke som om det er noe galt med swap fila di. Det høres ihverfall ut som om maskinen din swapper til hd istedet for å bruke ram.

Sjekk i KB til Microsoft hvordan du oppretter swap fila på nytt (husker ikke hvordan det gjøres i Win9x). Hva med å oppgradere OS? 128 mb er vel kanskje i minste laget til XP, med Win2000 kjører greit med det.

[ Denne Melding var redigert av: covah på 2002-02-09 16:00 ]

Lenke til kommentar

Det kan også være virus.

jeg hadde liknende problem. Jeg kunne surfe ca. 5 min så plutselig gikk alt som sirup. jeg åpna taskmanager(win2k) der sto proz load på 100%.

lasta ned norton og instalerte det(tok !"¤ lang tid å instalere), fjernet virus så var alt i orden

PS. sikkert ikke dumt å bytte OS!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...