Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Beruset dagtid i offentlighet.

Anbefalte innlegg

Tenk dere at en ung man i 20-åra er beruset på alkohol, på dagtid midt i uka.

Personen er kledd helt normalt og ser ikke ut som en slask. Men han er alkoholpåvirket såpass mye at han sjangler litt når han går. Bortsett fra det opptrer han normalt.

Hva tenker forbipasserende og andre personer som merker at denne personen vi snakker om er beruset?

Tror de at han har drukket alkohol, eller tror de at det er narkotika. Eller begge deler?

Anonym poster: 967a8e667edd340788fb36dd62843f7e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"midt" og nei, er aldri noe god grunn til å være beruset i det offentlige rom, ungdom eller ei

Ok for å unngå diskusjonen om hva som er en god grunn, la meg omformulere meg. Det fines mange grunner til at noen kan være beruset midt på dagen, midt i uka, full før barnetv er et eksempel.

Og så lenge man ikke er overstadig beruset eller plager noen så gjør det ikke meg noe.

Lenke til kommentar

Trådstarter her. Hva menes med "full før barne-tv"?

Og tenk dere at denne personen bor på et tettsted med 2-4000 personer. Alle kjenner alle med andre ord.

Denne berusede personen er litt utafor, og alle vet hvem han er men ingen snakker med han. Denne personen har mange ganger blitt observert beruset til alle døgnets tider. Hvilke tanker har folk flest om en slik person?

Personen går for det meste med svarte skinnsko a'la gammelgubbe, brun skinnjakke, svarte dongeribukser og militærcaps.

Ser ofte denne personen her i bygda og lurer på hva folk egentlig tenker om han. Anonym poster: 864e36a99587849750ca0e12c87eebc3

• Liker 1
Lenke til kommentar

Trådstarter her. Hva menes med "full før barne-tv"?

Og tenk dere at denne personen bor på et tettsted med 2-4000 personer. Alle kjenner alle med andre ord.

Denne berusede personen er litt utafor, og alle vet hvem han er men ingen snakker med han. Denne personen har mange ganger blitt observert beruset til alle døgnets tider. Hvilke tanker har folk flest om en slik person?

Personen går for det meste med svarte skinnsko a'la gammelgubbe, brun skinnjakke, svarte dongeribukser og militærcaps.

Ser ofte denne personen her i bygda og lurer på hva folk egentlig tenker om han. Anonym poster: 864e36a99587849750ca0e12c87eebc3

Full før barnetv er et fest konsept.

Om dette var en vanlig ting ville man kanskje begynt å tenke. Kommer selv fra et lite sted, har riktig nok flyttet, og veit hvor flinke folk er til å sladre om hver andre. Personlig hadde jeg nok lagt merke til det, men tror ikke jeg hadde gjort veldig mye hvis personen ikke hadde skapt problemer for seg selv eller andre.

Hadde jeg kjent personen godt hadde jeg kanskje hørt om alt var bra, men med en person jeg ikke kjenner så godt så hadde jeg nok ikke det. Her slår min angst for å blande meg for mye i andres saker inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...