fotopoulsen Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Vårlek Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Veldig bra fanget. Lavt sollys er da noe av det beste lyset å fotografere i. Det mener jeg kommer veldig bra frem i dette bildet. Du har fått struktur i både i de hvite og svarte områder av hannens fjærdrakt. Dette er bra utført, men tviler på om du hadde fått dette til om sola hadde stått høyere på himmelen. Du måtte gå noe opp på ISO, men ikke mer enn kameraet takler. Dessuten gir det dempede sollyset varme farger og bløtere kontraster. Det siste kan selvfølgelig være litt smak og behag. Lenke til kommentar
fotopoulsen Skrevet 5. april 2012 Forfatter Del Skrevet 5. april 2012 Veldig bra fanget. Lavt sollys er da noe av det beste lyset å fotografere i. Det mener jeg kommer veldig bra frem i dette bildet. Du har fått struktur i både i de hvite og svarte områder av hannens fjærdrakt. Dette er bra utført, men tviler på om du hadde fått dette til om sola hadde stått høyere på himmelen. Du måtte gå noe opp på ISO, men ikke mer enn kameraet takler. Dessuten gir det dempede sollyset varme farger og bløtere kontraster. Det siste kan selvfølgelig være litt smak og behag. Tusen takk for utfyllende kommentar! Ja, det stemmer, jeg foretrekker vanligvis også å ta bilder i kveldsol, eller ingen sol. Akkurat i denne situasjonen var det gjennskinnet i vannet som sjenerte meg. Det var hyggelig at du la merke til strukturene i fjærdrakta, det er akkurat slike ting jeg bestreber meg etter. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg