RAK-foto Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 ... klar til angrep ... Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
RAK-foto Skrevet 4. april 2012 Forfatter Del Skrevet 4. april 2012 (endret) Hei alle sammen. Hva er det som skjer her på Digit? Er det ikke liv her i det hele tatt. Vi er tross alt godt over 500 - femhundre - medlemmer. RAK-foto Endret 5. april 2012 av RAK-foto 1 Lenke til kommentar
fotopoulsen Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Ett fint bilde RAK! Det kommer først til sin rett når man ser den store versjonen. Utfordrende å ta bilde i slikt sollys syns jeg. Nei, her er ikke mye liv for tiden. Nesten umulig å få en kommentar på bildene sine. Er man heldig får man slengt en karakter, men ikke noen kommentar. Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Vil gjerne kommentere men er nybegynner og helt "grønn". Allikevel er det en del bilder man reagerer intiniutivt på. Ser at du velger fyldig kritikk, og vet ikke om jeg "tør" i mangel på kunnskap. Ellers er jeg helt enig med deg. Det er fint å få tilbakemeldinger. Det er derfor vi legger ut:) Samtidig synes jeg det er både spennende, inspirerende og lærerikt både å se både på andres bilder, og å lære av kommentarene på andres bilder. God påske 1 Lenke til kommentar
RAK-foto Skrevet 5. april 2012 Forfatter Del Skrevet 5. april 2012 Vil gjerne kommentere men er nybegynner og helt "grønn". Allikevel er det en del bilder man reagerer intiniutivt på. Ser at du velger fyldig kritikk, og vet ikke om jeg "tør" i mangel på kunnskap. Ellers er jeg helt enig med deg. Det er fint å få tilbakemeldinger. Det er derfor vi legger ut:) Samtidig synes jeg det er både spennende, inspirerende og lærerikt både å se både på andres bilder, og å lære av kommentarene på andres bilder. God påske HALLO Tusen takk for ditt innspill - og det er bare å sette i gang og si det du mener om bildet. Tips: Start med det positive du ser og mener med bildet - deretter det du mener er negativt - og til slutt nevner du hva du synes bør gjøres for å forbedre bildet. Greier du disse tre tingene sånn noenlunde - da er du langt på vei. STÅ PÅ RAK-foto Lenke til kommentar
se# Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Jeg er litt i samme situasjon som forrige som kommenterte, når jeg ser D3S blir det litt sperre mot å kommentere bilder som jeg sannsynligvis aldri kunne fått til selv. Uansett, morsom positur, men jeg synes ikke skarpheten er helt topp når jeg ser originalen. Mulig fokus ligger en anelse for langt fremme, eventuelt litt for lang lukkertid. Slik bilde er ville jeg croppet litt mer, og kanskje også redusert størrelsen på originalen for å få et litt mindre, men (tilsynelatende) skarpere bilde. Skulle jeg tatt bilde selv og hadde hatt D3S ville jeg skrudd på Iso minst et hakk for å få bedre lukkertid. Vet ikke om det er tatt med RAW, men er det det er det kanskje litt mer å hente på venstre side av hode som virker helt utbrent. Lenke til kommentar
RAK-foto Skrevet 5. april 2012 Forfatter Del Skrevet 5. april 2012 Jeg er litt i samme situasjon som forrige som kommenterte, når jeg ser D3S blir det litt sperre mot å kommentere bilder som jeg sannsynligvis aldri kunne fått til selv. Uansett, morsom positur, men jeg synes ikke skarpheten er helt topp når jeg ser originalen. Mulig fokus ligger en anelse for langt fremme, eventuelt litt for lang lukkertid. Slik bilde er ville jeg croppet litt mer, og kanskje også redusert størrelsen på originalen for å få et litt mindre, men (tilsynelatende) skarpere bilde. Skulle jeg tatt bilde selv og hadde hatt D3S ville jeg skrudd på Iso minst et hakk for å få bedre lukkertid. Vet ikke om det er tatt med RAW, men er det det er det kanskje litt mer å hente på venstre side av hode som virker helt utbrent. Hei igjen Takk for din flotte kritikk. Når det gjelder det med skarpheten - helt riktig - den ligger faktisk bak hodet på sothøna - har nok bommet her. Jeg må smile - dere ser D3s - så tør ere ikke gi noen kommentar - dere - jeg har hatt dette kamerahuset i to uker - og den serien fra Østensjøvannet var den første skikkelige prøvelsen med det kameraet - og det var en del feilinnstillinger fra min side som jeg oppdaget etterpå, bl.a. hadde jeg glemt å stille følgefokus slik at av de 400 bildene jeg tok der i løpet av tre timer så er det ikke mange som er brukbare - og jeg ser jo det på dette også - at egentlig skulle det også vært kastet, men jeg må innrømme at jeg så ikke de tingene som du så. Slik er det. Jeg har også en D700, men fikk ikke noe særlig flere kommentarer da. Jeg tar alltid bildene mine i RAW (NEF) - de blir ca. 26 mb store, men det er ingen grunn til at de blir noe bedre for det, men man har litt mere å gå på når det gjelder justeringer i LR. Det blir nok en tur til i påsken til Østensjøvannet for å prøve ut igjen - denne verdenen med D3s er også ny for meg. Da er det bare å kritisere i vei - det er det vi lærer av alle sammen. - Det hadde jo vært skikkelig fint om bare 10% av medlemmene hadde vært så skikkelig som deg i din kritikk - da hadde digit vært skikkelig bra. Så mine siste ord i dag er: Fortsett å kritiser - det er flott. Husk: Det er tross alt ikke utstyret som teller mest - det er den som står bak kameraet. Fortsatt god påske. RAK-foto Ett fint bilde RAK! Det kommer først til sin rett når man ser den store versjonen. Utfordrende å ta bilde i slikt sollys syns jeg. Nei, her er ikke mye liv for tiden. Nesten umulig å få en kommentar på bildene sine. Er man heldig får man slengt en karakter, men ikke noen kommentar. Hei og tusen takk for din konstruktive kritikk. RAK-foto Lenke til kommentar
se# Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Jeg har også en D700, men fikk ikke noe særlig flere kommentarer da. Jeg tar alltid bildene mine i RAW (NEF) - de blir ca. 26 mb store, men det er ingen grunn til at de blir noe bedre for det, men man har litt mere å gå på når det gjelder justeringer i LR. D700 gir litt samme følelse som å se D3S. Kommentaren om RAW var ikke fordi jeg mener at RAW-bilder automagisk blir bedre, men fordi venstre side av hodet var helt utbrent, noe som kanskje kunne vært fikset i RAW-konverteringen (selv om det ikke så slik ut). Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Hei , gratulerer med glimrende kamera hus. Jeg bruker som regel manuell og auto iso, det funker utmerket på d3s .. Det går helt fint med iso 3200 uten særlig støy...ser fokus treffer for langt bak, samtidig synest jeg bakgrunnen blir litt rotete/dominerende.vet ikke hvor mye det evt er croppet men visst du har muligheten ville jeg hatt litt mer luft foran fuglen. Samtidig er det jo alltid en fordel å få med øynene på fuglebilder. Ble mye negativt dette men dere som har østensjøvannet ha jo alltids muligheten til å dra tilbake å gjøre nye opptak. Mhv Geir m. Lenke til kommentar
RAK-foto Skrevet 5. april 2012 Forfatter Del Skrevet 5. april 2012 Hei , gratulerer med glimrende kamera hus. Jeg bruker som regel manuell og auto iso, det funker utmerket på d3s .. Det går helt fint med iso 3200 uten særlig støy...ser fokus treffer for langt bak, samtidig synest jeg bakgrunnen blir litt rotete/dominerende.vet ikke hvor mye det evt er croppet men visst du har muligheten ville jeg hatt litt mer luft foran fuglen. Samtidig er det jo alltid en fordel å få med øynene på fuglebilder. Ble mye negativt dette men dere som har østensjøvannet ha jo alltids muligheten til å dra tilbake å gjøre nye opptak. Mhv Geir m. Hei og takk for dine små tips angående kamerahus. Er helt enig i din kritikk angående bildet - det er ikke bra - ser det i ettertid. Og som du sier - det er en 20 minutters gange - så er jeg der - det er et flott sted - Østensjøvannet. RAK-foto :) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg