Konto brukes ikke Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 (endret) Prøver å hjelpe en kompis med å legge inn w7 (han har vista) Først tar jeg og prøver å legge inn fra backup til Packard Bell slik maskinen var fra starten, og så tenkte jeg deretter oppgradere til w7. Den starter gjennoppretting og restarter, for så å komme med en "wmi acpi is not supported" og man kommer ikke videre. Kjempetabbe at jeg brukte PB sitt eget backup program, for kommer ikke videre. Prøvd sikkerhetsmodus og prøvde "last good conf" - samme feilmelding. Får heller ikke til å boote med plate og kan ikke endre dette i bios pga passord satt der. Vet at man kan resette ved å ta av bios batteri, men ser ikke meg selv demonterer en bærbar for dette, så hvilke andre valg har jeg enn å kontakte PB - Har du noen forslag? Edit: Gjelder en easynote lj61 btw Endret 4. april 2012 av kandasa Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 4. april 2012 Forfatter Del Skrevet 4. april 2012 Har fått til å endre boot etter å ha fått passord fra brukeren. H*n mente h*n ikke hadde satt passord for bios, så mente det var PB som hadde gjort det. Jeg sjekket litt hos de og så ikke ut som de har dette som praksis, så selv om bruker nektet for å ha satt passord, så fikk vi det til ved å bruke en av de få passordene denne vanligvis bruker (typisk bruker som bruker samme passord overalt dessverre, men akkurat i dette tilfellet var det vel positivt ) Feilmelding har jeg dog ikke funnet noen gode opplysninger om ved søk - heller ikke på PB sine sider. Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Det er Acer sin OEM kopisperre som låser seg til bios. Flere som får denne av og til bare ved reboot av PC. Loade BIOS til default skal funke 90% av gangene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå