Gå til innhold

Anbefaling av Powerline/Homeplug til gaming

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter en løsning som vil gi meg best mulig ping og hastighet, når nettverkskabel ikke er mulig.

Vil Powerline/Homeplug være den beste løsningen?

Har noen erfaring med Powerline/Homeplug og kan gi noen anbefallinger av produkt og/eller dele sin erfaringer?

(For de som ønsker å lese om situasjonen)

Jeg leier i 2. etasje av et hus. Husverten bor i første og internett er inkludert i leien, men der er så klart trådløst og den trådløse ruteren står i 1. etasje. Det er dessverre ikke mulig å få lagt opp kabel.

Jeg spiller mye over nettet, for tiden mest FPS og jeg er avhengig av god ping og stabil nettlinje. Trådløs gir dårlig ping og er ofte ustabilt. Jeg har vurdert å handle et dyrere trådløs nettverkskort med flere antenner for å se om det hjelper, men jeg er skeptisk om det vil fungere bedre enn Powerline/Homeplug.

Det er et felles sikringsskap for både 1. og 2. etasje, men vil har forskjellige kurser. Jeg vet man kan få opp til 300mbs teoretiske hastigheter med noen Powerline/Homeplug, men ut ifra det jeg har lest kan man glemme å få de hastighetene, nesten så man kan dele de tallene med 10.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo. jeg kjøpte meg en Powerline, siden jeg ikke ville legge kabel. Strømnettet er nytt (6 år gammelt) og jeg har et sikringsskap for meg selv. Har fiber 25/25. (Gode forutsetninger vil jeg si)

Når jeg spiller Battlefield 3 på en nordisk server har jeg 10-15 ping. Som er mer en bra nok. (Med trådløs løsning tok det 2 minutt bare å laste inn VG.)

Eneste problemet jeg har hatt er at noen ganger vil den ikke starte, så da må jeg dra pluggen ut og inn. Så fikses den raskt. Kan også nevne at den er veldig enkel å sette opp. Er plug-and-play.

Jeg kjøpte denne:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=609085

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...