Gå til innhold

Beste vifter til Radiatorer.

Beste vifter til Radiatorer. Hva er deres favoritt?  

24 stemmer

1. 1. Ja hva vil kjøle best? Dette er da 120x120 vifter. Dere må jo stemme på deres favoritt.

• SilenX iXtrema PRO IXP-74-14 1400 rpm 122 m³/time
      0
    • Scythe Gentle Typhoon (1450 RPM) 85 m³/t
    • Scythe Ultra Kaze 3000 RPM 149 m³/time
    • Noctua NF-P12 1300RPM 92,3 m³/time
    • Nanoxia FX EVO 120-1600 rpm IFC 50,3 - 102,4 m³/time
    • Noiseblocker BlackSilent XLP PWM 1000-2000 rpm 69-128 m³/time
    • Noiseblocker Multiframe M12-P PWM 1000-2000 rpm 73-133 m³/time
    • Scythe Gentle Typhoon 120 D1225C12B5AP-15 1850 rpm 98 m³/time
    • Noiseblocker Multiframe M12-S3HS 1800 o/min 124 m³/time

Anbefalte innlegg

Ifølge Martin på OCN dytter 3HS 32CFM på maks hastighet og gir 51 dB støy på en radiator

Gentle Typhoon AP-15 dytter 36 CFM og gir 46 dB støy montert på radiator.

@paith, vifteytelse på en radiator er i veldig stor grad avhengig av statisk trykk. De fleste kabinettvifter har lavt statisk trykk og egner seg dårlig på radiatorer, samtidig vil vifter med høyt statisk trykk dytte mindre luft og dermed yte dårlig i et kabinett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ifølge Martin på OCN dytter 3HS 32CFM på maks hastighet og gir 51 dB støy på en radiator

@paith, vifteytelse på en radiator er i veldig stor grad avhengig av statisk trykk. De fleste kabinettvifter har lavt statisk trykk og egner seg dårlig på radiatorer, samtidig vil vifter med høyt statisk trykk dytte mindre luft og dermed yte dårlig i et kabinett.

Så nettopp på det samme. Ser ut som GT 15 gjør som den skal. Gleder meg til å ta ut Papst viftene mine. Tipper GT vil gjøre en bedre jobb en de. Dytte luft kan Papst viftene gjøre, men får dama på nakken når jeg setter de på max hehe..

Endret av boarderxtrem
Lenke til kommentar

Du har vel hatt et silverstone kabinett hvis jeg husker rett, som vel sikkert da hadde airpenetrator vifter i. Hvordan syns du dem er, ytelse og lydnivå tatt til betraktning?

Lenke til kommentar

Du har vel hatt et silverstone kabinett hvis jeg husker rett, som vel sikkert da hadde airpenetrator vifter i. Hvordan syns du dem er, ytelse og lydnivå tatt til betraktning?

Raven 02 er det beste kabinettet jeg noengang har prøvd for luftkjøling. HAF X, Phantom og Colossus kommer nærme temperaturmessig, men støy er noe helt annet.

Air Penetrators som vifter er veldig stille når de er kjørt på "low," men kan være noe sjenerende om du kjører den på "high" i samme rom som du sover. Merk at jeg kun har sett og prøvd 180mm-utgavene av disse, hvordan 120mm-utgavene er vet jeg ikke.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Raven 02 er det beste kabinettet jeg noengang har prøvd for luftkjøling. HAF X, Phantom og Colossus kommer nærme temperaturmessig, men støy er noe helt annet.

Air Penetrators som vifter er veldig stille når de er kjørt på "low," men kan være noe sjenerende om du kjører den på "high" i samme rom som du sover. Merk at jeg kun har sett og prøvd 180mm-utgavene av disse, hvordan 120mm-utgavene er vet jeg ikke.

Jeg har faktisk både en 180mm vifte i front, og kjøpte en 120mm til outtake, har ikke fått alt opp å gå enda. TJ08-E har en switch for low og high og de fleste på den offesielle overclock.net tråden har sagt at 180mm på low funker veldig bra. Men var et par av de skikkelig pirkete folkene som byttet den ut mot phobya eller lignende, 180mm. Ser at jeg finner det på aquatuning norway, men skal vente før jeg får testet. Får strømforsyningen min i løpet av to dager, som også skal være veldig stillegående, skal prøve å lage pcn så stille som mulig. Til cpu kjøler har jeg en be quiet! dark rock advanced.

edit: Var phobya g-silent 18 for å være helt eksakt. Blir nok å gå til innkjøp av en senere, blir svart uten led, eller med blått led isåfall

Endret av paithlezz
Lenke til kommentar

Hei.

Driver med litt testing nå. Vet ikke hva jeg skal si enda. Det kan hende jeg har en litt varm cpu.. Når det gjelder støy så er de veldig bra. Tempen er jo helt ok. når jeg spiller div spill så er den vel oppe i 60 grader. Cpu kjører på 4.8ghz med 1.455v LLC high. Er litt sulten på spenning den jeg har hehe.

Har det noe for seg om hvilken kjølepasta man bruker med Supreme HF Full EN Nickel? Det følger med mx-4, men er vant til å bruke Noctua nt-h1.. Har vel ikke så mye å si.

Lenke til kommentar

Har testet både artic silver 5 og Noctua nt-h1 på forskjellige blokker, er ikke så mye forskjell. Men jeg er mer glad i Noctua nt-h1. Har lyst til å teste ut de gentle typhoon viftene og bytte ut de papst viftene mine også. Hvor kjøpte du dine typhoon vifter?

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Har testet både artic silver 5 og Noctua nt-h1 på forskjellige blokker, er ikke så mye forskjell. Men jeg er mer glad i Noctua nt-h1. Har lyst til å teste ut de gentle typhoon viftene og bytte ut de papst viftene mine også. Hvor kjøpte du dine typhoon vifter?

Hei.

De kjøpte jeg av techbay.. Det er litt mere behagelig lyd fra pcen nå, men papst viftene kan det å dytte luft dumt de skal lage så mye lyd hehe. Skal prøve ut litt med mx-4, men kommer nok til å bruke noctua senere..

Lenke til kommentar

Prøv IC Diamond 7, skal visstnok være noe bedre enn MX-4, jeg fikk 2°C lavere temps med den sammenlignet mot MX-4.

Det var dog ganske tykt, så er litt nysgjerrig på hvordan det blir å demontere når det blir aktuelt en gang i fremtiden.

Det man kan gjøre er å la blokken bli litt varm først. Enten kjøre med ingen kjøling, eller med varmepistol/føner. Da blir det lettere å få av hvis pastaen er ganske tykk. Har hendt mange ganger at jeg har nappet ut cpu'er med blokken på grunn av pasta når den er helt kald. Endret av samye83
Lenke til kommentar

Det man kan gjøre er å la blokken bli litt varm først. Enten kjøre med ingen kjøling, eller med varmepistol/føner. Da blir det lettere å få av hvis pastaen er ganske tykk. Har hendt mange ganger at jeg har nappet ut cpu'er med blokken på grunn av pasta når den er helt kald.

Med LGA1155 er jeg ikke så skrekkelig bekymret, festemekanismen på LGA1155 virker relativt solid :p
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...