MrJacobsen Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 (endret) Har en Canon EOS 550D med kitobjetivet 18-55mm og 50mm f/1.8 II. Trenger litt tips til neste objektiv... Hva jeg fotograferer: Natur(Landskap, trær, blomster) Feriebilder Arkitektur Portrett Innendørs(Selskap osv.) Skal også til London til sommeren, så feriebilder/arkitektur er det jeg vil legge mest vekt på akkurat nå. Kan være ønskelig med objetiv som kan erstatte kitobjetivet i vidvinkel enden. Makspris 5k Ikke EF-S Endret 4. april 2012 av MrJacobsen Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Makspris 5k Ikke EF-S Vel da må det bli et fastobjektiv på =32&categoryId[0]=24&detailId[0]=725%283156%29&pg-q=&price_min=&price_max=#sammenligne=1&ids[]=2846&ids[]=2842&ids[]=2840&ids[]=2843"]20mm, 24mm, 28mm eller 35mm hvis du vil ha Canon. Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Hvis linser fra andre merker er aktuelle, er Sigma 15-30 en mulighet - hvis du finner en... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Hva er det først og fremst du savner med det du har da? Ikke vidt nok? Skarphet? Lysstyrke? Distorsjon? Ikke "trangt" nok? Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Har en Canon EOS 550D med kitobjetivet 18-55mm og 50mm f/1.8 II. Trenger litt tips til neste objektiv... Hva jeg fotograferer: Natur(Landskap, trær, blomster) Feriebilder Arkitektur Portrett Innendørs(Selskap osv.) Skal også til London til sommeren, så feriebilder/arkitektur er det jeg vil legge mest vekt på akkurat nå. Kan være ønskelig med objetiv som kan erstatte kitobjetivet i vidvinkel enden. Makspris 5k Ikke EF-S Bare vær klar over at objektiver som går til fullformat ikke gir deg særlig vidvinkel på crop-hus. Du kommer ikke under 20mm på "ekte" EF-optikk. Skal du ned under 17mm vil det ikke virke på FF selv om det er EF-fatning. Jeg vil anbefale Canon EF-S 15-85 dersom du vil ha et zoomobjektiv som gir deg god optisk kvalitet og god vidvinkel på crop-hus. Lenke til kommentar
MrJacobsen Skrevet 4. april 2012 Forfatter Del Skrevet 4. april 2012 Går muligens for fastobjektivet på 20mm + EF-S Telezoom(Jada....) Hva er det først og fremst du savner med det du har da? Ikke vidt nok? Skarphet? Lysstyrke? Distorsjon? Ikke "trangt" nok? Er skarphet jeg er ute etter, og er vel fast optikk som er valget da... Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Når det gjelder tele og du vil ha det beste så er det bare Canon ef 70-200 f/4 som duger, en av de skarpeste teleobjektivene som Canon har laget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå