Gå til innhold

Vognkort og fullmakt

Jarley

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å selge en bil for en venn av meg som er i militæret. Problemet er at vognkort del 2 er borte, så jeg må få utsendt et nytt, men det er det eier av bilen som må gjøre selv på en trafikkstasjon. Siden han er i militæret er det vanskelig for han, så derfor lurer jeg på om det går han at han skrive en fullmakt jeg kan vise på trafikkstasjonen og fakser den til meg? Isåfall, hvordan skal den utformes?

I tillegg, det er to eiere på bilen, en eier og en medeier. Holder det i så fall med fullmakt fra en av dem, eller må jeg ha fra begge? (Begge er i militæret..)

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg holder på å selge en bil for en venn av meg som er i militæret. Problemet er at vognkort del 2 er borte, så jeg må få utsendt et nytt, men det er det eier av bilen som må gjøre selv på en trafikkstasjon. Siden han er i militæret er det vanskelig for han, så derfor lurer jeg på om det går han at han skrive en fullmakt jeg kan vise på trafikkstasjonen og fakser den til meg? Isåfall, hvordan skal den utformes?

I tillegg, det er to eiere på bilen, en eier og en medeier. Holder det i så fall med fullmakt fra en av dem, eller må jeg ha fra begge? (Begge er i militæret..)

Takker for svar :)

Dersom tapsmeldingen leveres i skranken på en trafikkstasjon, skal den som melder tapet vise

legitimasjon. Dersom tapsmeldingen sendes trafikkstasjonen, skal det vedlegges en kopi av

legitimasjon på den som underskriver tapsmeldingen. Hvis tapsmeldingen underskrives av

andre enn kjøretøyets eier, skal det i tillegg til kopi av legitimasjon vedlegges fullmakt til

dette fra eieren.

Tror det holder med bare et skriv som gir deg fullmakt, er vel kanskje lettere om han fakser tapsmeldingen direkte til den gjeldende trafikkstatsjonen med kopi av legitimasjon, eventuelt en fullmakt i tillegg slik at om det skulle være noe mer så har du fullmakten å henvise til ved innlevering/utlevering av flere dokumenter.

Ref:

http://www.vegvesen.no/_attachment/61862/binary/14981

http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Fakta+og+statistikk/Sporsmal+og+svar/Registrering+og+omregistrering

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...