Gå til innhold

Trenger hjelp til bygging av vannkjøling sett

Anbefalte innlegg

Her er hva jeg har funnet til nå, noen som har tips til meg?

Jeg må holde temperaturen lav men samtidig unngå støy.

Cooler Master CM 690 II Advanced Sort

-EK Water Blocks EK-CoolStream RAD XTC 280 eller noe eksternt.

ASUS Crosshair IV Formula, Socket-AM3

-MIPS ASUS Crosshair IV Fullcover POM

Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 8GB

-EK Water Blocks EK-RAM Dominator X4 - Acetal

Gigabyte GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA

-Aquacomputer aquagrafx GTX 680 G1/4

Endret av Kimlorentz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CM 690 II har fester for å montere 2x120mm-radder, men ikke for 2x140mm-radder. Den du har valgt vil kræsje med RAM også om du monterer i toppen, bruk da heller RS240, EX240 eller MCR220

Du trenger også mer enn en tynn 240mm-rad for å kjøle såpass mye, da kan du enten montere en oppe og en tykk nede, eller kjøpe en tykk 120mm og montere den i front eller bak.

Vannkjøling av hovedkort og RAM er penger ut vinduet. Dropp det. Så lenge det er litt luftflyt over disse er det null problemer med kjøleribbene.

Antar du tenkte å kjøle prosessoren din for å slippe viftestøy derfra, da må du ha en blokk for denne. EK Supreme HF er en av de beste blokkene på markedet og har lav motstand.

Når det kommer til pumpe er det best å gå for en skikkelig en med en gang så du slipper å tenke på dette neste gang, Laing DDC 1T er et slikt valg og vil være stille om du monterer den med noe vibrasjonsdemping.

Her er et eksempel på hvordan vannkjøling i et CM 690 II Adv. kan gjøres fra meg, beklager mobilkameraet:

nez5KnC.jpg

Lenke til kommentar

Det der så bra ut.

Men jeg har endret min mening om intern radiator, tenkte en ekstern radiator for å få redusert antall vifter og holde varmluften utenfor.

Og CPUen har en egen vann kjøler allerede, CoolIT VANTAGE A.L.C. CPU Kjøler.

-Holder seg på 50-55 grader ved mye hard spilling + HD film samtidig, og i vanlig drift mellom 37-43 grader.

Lenke til kommentar

En samlet loop vil fungere bedre 90% av tida siden du aldri belaster både GPU og CPU 100% samtidig.

Du vil ikke få færre vifter ved å gå for en ekstern radiator forresten, du må fortsatt ha like mye kjøleoverflate x viftehastighet ;)

Fordelen ved å gå for ekstern er at du kan gå for flere større radiatorer og kjøre tregere vifter på disse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...